3 anledningar till att använda kundundersökningar som företagare

3 anledningar till att använda kundundersökningar som företagare

Kundundersökningar är ett jättebra och effektivt sätt att både se hur du ska gå framåt, marknadsföra dina produkter och faktiskt också skapa en relation med kunderna. Med ett bra marknadsföringsverktyg kan du smidigt skapa professionella undersökningar och sedan enkelt analysera svaren.

Börja med kundundersökningar

Om du inte redan brukar skicka ut kundundersökningar till dina kunder är det dags att du börjar med det. Det kommer göra stor skillnad – du vet vad kunderna vill ha, varför de vill ha något samt vilka kunder som är intresserade av vilka produkter och tjänster. Ungefär allt som du som företagare vill veta. Är det så att du brukar skicka ut undersökningar ska du se till att du verkligen maxar undersökningarna. Om du har låg svarsprocent betyder det att dina kundundersökningar måste förändras, förbättras, bli mer professionella. Som företagare är det också viktigt vilka frågor du ställer, så att du verkligen får de svar som du behöver. Gör en kundundersökning helt gratis med Ungappeds kundundersökningsverktyg och få reda på vad dina kunder verkligen tänker. Enkelt att både använda och analysera. Du kan också skapa undersökningar riktade mot särskilda kundgrupper, vilket kommer att hjälpa dig att precisera dina erbjudanden än mer.

1# Hur du ska gå framåt

Med professionella kundundersökningar kommer det vara så mycket lättare för dig som företagare att gå framåt. Låt oss säga att du driver ett hotell eller en stugby. Du vet inte om du ska erbjuda dina gäster att kunna ta med husdjur eller om du ska satsa på stranden, ny brygga och fler kanoter. Båda erbjudandena kommer att locka kunder. Men vilken kundgrupp är störst, dvs. vilken kommer vara den bästa investeringen? Med den bästa investeringen gjord, kommer du tjäna mer pengar och kan sedan investera i fler saker på din turistanläggning. Genom att skicka ut en snygg och genomtänkt kundundersökning till alla som varit gäster de senaste två åren kommer du kunna ta reda på vad som är viktigt för folk. Du kommer också kunna se vad din största gästgrupp, som barnfamiljer, är mest intresserade utav.

2# Marknadsföra dig på bästa sätt

För det andra kommer kundundersökningar hjälpa dig att marknadsföra dig på bästa sätt. Många företagare har nyhetsbrev. Ett mycket bra marknadsföringsverktyg. Låt oss säga att du har en sportaffär. I ditt nyhetsbrev kommer du naturligtvis ha olika erbjudanden. Men alla är inte intresserade av samma erbjudanden. Vissa vill köpa löparskor för 3000 kronor, medan andra går igång på 5-pack sportflaskor för 69 kronor (barnfamiljer). Genom att dela in kunderna i olika grupper kan du välja vilka erbjudanden som de först kommer att se, och på så vis få dem att fortsätta att läsa nyhetsbrevet.

3# Bygga relation med kunderna

När du skickar ut kundundersökningar skapar du ofrånkomligt en relation med dina kunder. Om du har längre undersökningar, som tar 10 minuter eller mer, kan du skicka dem till särskilt utvalda kunder och erbjuda alla som gör undersökningen en gratis produkt eller en riktigt bra rabatt. Då kommer kunderna verkligen uppfatta att de är “särskilt utvalda”, och också köpa mer av dig.

dante