Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2017, 16:01

[ 83 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next
[Regeringen] Orion (Nya diskussioner) 
Author Message

Post Re: [Regeringen] Orion (Nya diskussioner)
Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Vad hände med Orion? Gick det som för Vasa-skeppet som kapsejsade nästan direkt pga ett konstruktionsfel? Inbördeskrig i Kanada, Colombia och Portugal i luven på varandra osv.

Min monolog börjar lite pinsam för alla parter.

*bli

Jag försvann ifrån gårdagens möte så du får nog fråga Norrlandsprins som vart kvar när jag lämnade.

16 May 2015, 19:19

Maze87 wrote:
Vad hände med Orion? Gick det som för Vasa-skeppet som kapsejsade nästan direkt pga ett konstruktionsfel? Inbördeskrig i Kanada, Colombia och Portugal i luven på varandra osv.

Min monolog börjar lite pinsam för alla parter.

*bli

Jag försvann ifrån gårdagens möte så du får nog fråga Norrlandsprins som vart kvar när jag lämnade.

Ja, han har vart jävligt duktig på att svara på frågor...

16 May 2015, 22:38

Vad jag vet så skulle Lonestar styra upp med information och bättre underlag för riksdagen. Sen starta en ny omröstning. Men har inte hört så mycket mer. Regeringens pm-tråd har varit död i flera dagar. Alternativt att jag inte är med längre.

16 May 2015, 23:05

Guran1981 wrote:
Vad jag vet så skulle Lonestar styra upp med information och bättre underlag för riksdagen. Sen starta en ny omröstning. Men har inte hört så mycket mer. Regeringens pm-tråd har varit död i flera dagar. Alternativt att jag inte är med längre.

Du vet redan vad jag tänker säga angående PM-gruppen.

17 May 2015, 00:25

Jag håller på att diskutera med ledarna i Portugal respektive Colombia, jag vill bara försäkra mig om att deras relation håller på att förbättras efter de problem som skedde i Spanien mellan dessa två länder, som redan tagits upp i denna tråden. Jag hade hoppats att jag hade fått ett bra svar från båda länderna under gårdagen men så blev det helt enkelt inte, vill inte starta en omröstning och sedan hoppar Colombia bara av alliansen.

17 May 2015, 04:52

Hej,

Jag har varit försiktig med att ge ut för mycket information då vi fortfarande sitter i diskussioner :)

Just nu så väntar SG av Asteria på att Sverige och Frankrike ska hålla omröstningar om ingång.

I fredags så satt jag i ett möte där vi diskuterade situationen med Portugal, mötet varade i ungefär en timma och handlade mest om att Portugal måste städa upp efter den "ogiltiga" diktatur som dem hade förut. Vi kommer veta mer om Portugal nu i veckan!

Ikväll så kommer jag sitta i ett möte med alla CPs av i den eventuella alliansen då vi kommer diskutera hur den kommande månaden skall se ut.

Om någon har en specifik fråga så är ni välkomna att antingen skicka mig ett PM (här eller på .com) eller skriva här i tråden, så ska jag försöka svara till min bästa förmåga!

mvh NorrlandsPrins

17 May 2015, 11:44

Hej, har nu diskuterat lite med både Colombia samt Portugals CP/vCP på IRC och fått situationen förklarad för mig, länderna har lyckats nå en lösning och de håller på att jobba med sin relation men de ser båda positiva på saken. Därmed tänkte jag starta omröstningen nu under eftermiddagen, den kommer att se ut såhär.

Omröstningens fråga är:
Godkänner Sveriges President och Riksdag Charter of Orion samt att Sverige går med som Full Member i Orion, tillsammans med Frankrike, Colombia, Kanada, Portugal samt Iran?

En sammanfattning om Alliansen och de punkter som kommit upp i diskussionstråden. Under den senaste tiden har allianser varit utformade på ett annat sätt än tidigare, istället för stora allianser som innehåller Large, Medium och Small länder har vi istället kunna se att allianser ofta begränsar sig till en eller maximalt två, kategorier. Asteria är i dagsläget den starkaste alliansen och innehåller Large + några Medium länder, tillsammans med alliansen Nebula (Small) och Orion (Medium/Small) har de dominerat krig pga. större damage output. Noterbart är dock en problematik med att styra skada (Sveriges AirStrike på Bulgarien t.ex.) men det råder inga tvivel om vilken grupp allianser som i dagsläget dominerar. Man ska inte göra sig några illusioner om hur Orion och Nebula fungerar, båda är stödallianser för Asteria och hjälper till med skada i dess strider. Asteria ger dock också skada i Nebula/Orion strider som nu senaste i Spanien där Serbien, Colombia och Portugal tillsammans la vantarna på ett antal bonusregioner.

Ytterligare information är att Orion haft interna problem mellan både Orion HQ och medlemsländer i samband med Charter of Orion samt problematik mellan Colombia och Portugal, båda länderna har dock kommenterat frågan och sagt att den är löst.

Spoiler for Noterbara Inlägg från Diskussionstråden::
Misho wrote:
James Banana wrote:
Att vara "Pro Asteria" är det samma som att säga "Asterias Knähundar". Nej till falska allianser, Ja till alliansfrihet.

Är hellre en knähund än en överkörd död katt som precis innan hjulet träffade den jamade 'never take our freeeedom'. Iaf i det här spelet. Det ger rätt lite att vara permawipad.

Trolla kan man väl göra ändå?

Orctor wrote:
Ser ingen direkt anledning till varför vi inte ska gå med.

Vi är inget stort och starkt land så vi kan inte direkt välja och vraka bland allianser.
Vart vi än hamnar blir vi knähundar åt någon. Speciellt om vi går med i en stor.

Valet är som jag ser det antingen fortsätta tyna bort sakta men säkert eller försöka få lite liv i folk med krig genom alliansen.

Radsoc wrote:
Bli en hjälte - Kläm åt Orions bälte! Ner med Platoorganisationer!

Adambertil wrote:
Jag röstar nej och uppmanar alla ledamöter i riksdagen att rösta nej.För er som inte är med i riksdagen så sätt press på andra riksdagsledamöter att rösta nej.
Alliansen är helt enkelt kass kostar pengar vilket vi inte bör slösa efter den misslyckade airstriken.
För övrigt är jag inte med i nån satans pm grupp men om nån ser att det dyker upp en omröstning där så meddela att jag röstar nej

armbeno wrote:
Regeringen har upptagna med att putsa Vampyrens kappa och borsta hans hår.

Diskussionen om Orion är en vilseledande manöver. Medan våra blickar riktas mot Orion så snor regeringen hälften av vår inkomst. Just nu sitter de säkert och filar på planer för att sno ännu mer.

Lägg gärna till att alliansens grundare och ledare in game är I n f 0 r m e r, "hjärnan" bakom airstriken mot Bulgarien.

Diskussionstråd: viewtopic.php?f=9&t=28924
Charter of Orion: https://docs.google.com/document/d/1BZA ... 2bpgo/edit

Giltiga röstningsalternativ:
A.JA
B. NEJ
C. BLANKT (räknas som en nedlagd röst och tas ej med i sammanställningen)

Enbart kongressledamöter får rösta, omröstningen pågår i 48 timmar från att detta inlägg publiceras.

Last edited by Lonestar 2 on 17 May 2015, 14:40, edited 1 time in total.

17 May 2015, 13:13

Lägg till att presidenten också får rösta :)

17 May 2015, 14:16

Done and done =)

17 May 2015, 14:40

Sist jag kollade hade vi redan röstat nej till det här. Är det regeringens avsikt att försöka tjata igenom nedröstade förslag?

17 May 2015, 17:58
 [ 83 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Next