Last visit was: less than a minute ago
It is currently 16 Dec 2017, 23:03

[ 83 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
[Regeringen] Orion (Nya diskussioner) 
Author Message

Post [Regeringen] Orion (Nya diskussioner)
Så då har diskussionerna om Orion kommit upp på tapeten igen. Vi har precis haft ett möte och det verkar som att alla är intresserade av att få det att fungera nu.

Alliansen kommer vara pro Asteria, ha en månadskostnad (just nu pratas det om 10% av ett lands månadsinkomst). Pengarna kommer användas till tanks samt CO för de länder som behöver det.

Mer info kommer när treatyt är klart (borde vara i slutet av veckan). Tills dess så går det bra att ställa frågor här så ska jag och regeringen göra vårt bästa för att svara på frågorna :)

Eder
intyala

14 Apr 2015, 22:38

Post Re: [Regeringen] Orion (Nya diskussioner)
Var väl mest ett gäng dyngländer med där senast. Vilka länder är det nu?

14 Apr 2015, 22:46

Iran, Frankrike, Kanada, Peru, Portugal, Colombia (tror inte jag har missat någon)

14 Apr 2015, 22:54

Om jag är med i riksdagen och får säg till om nåt så säger jag nej varför betala 10% av inkomsterna för att alliera sig med ursäkta ett par skit länder. Min åsikt är att vi behåller nuvarande situation och kanske startar ett krig med nån mest för att behålla aktiviteten.

15 Apr 2015, 14:16

Jepp tanken är att alla i riksdagen (samt alla andra i eSverige) ska få chansen att säga sitt.

Diskussionen har nu övergått till att det istället handlar om att vi anmäler 10 soldater till en sorts mobil arme och sedan ser till att alliansen har tillräkligt med vapen och tickets för att dessa ska kunna vara med i 5 strikes varje månad. (Vilket betyder att om dessa inte används under en månad så behöver inget betalas in månaden efter).

Anledningen till att det hade varit bra med en allians är att möjligheten för krig ökar för vår del. Just nu får vi säga nej till vissa AS mål på grund av att vi inte kommer kunna klara av att vinna. (Senaste airstriken som blev ett nej beror dock på lite olika saker, mest av allt på att situationen ändrades. Även om jag personligen tror att det bästa för alla inblandade, på vår sida, hade varit om vi fick fullfölja planen.) Om vi hade haft allierade som vi kunde attackera tillsammans med (samt ev under stöd av Asteria) så hade situationen varit helt olik.

15 Apr 2015, 17:38

Att vara "Pro Asteria" är det samma som att säga "Asterias Knähundar". Nej till falska allianser, Ja till alliansfrihet.

15 Apr 2015, 19:31

James Banana wrote:
Att vara "Pro Asteria" är det samma som att säga "Asterias Knähundar". Nej till falska allianser, Ja till alliansfrihet.

Nja inte mer än vad vi är just nu. Samt folk var väldigt tydliga med att det ska vara en klar skillnad mellan Orion och Asteria. Anledningen (mer eller mindre) att vi är pro Asteria är för att bara på deras sida istället för mot dem skulle jag nog säga.

15 Apr 2015, 20:23

Så länge som det blir lite mer aktivitet (Krig) så skulle jag kunna ställa mig bakom detta förslaget även om jag dock ej än är så insatt i allians politiken..

15 Apr 2015, 20:42

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Tänk på att detta skulle innebära långa irc-möten med en massa förmodligen jävligt besvärliga typer för presidenten och regeringen. Tur att det inte är jag i alla fall. :P

Då får man i alla fall något att göra i ett annars rätt så inaktivt spel :P

15 Apr 2015, 21:01

James Banana wrote:

Är hellre en knähund än en överkörd död katt som precis innan hjulet träffade den jamade 'never take our freeeedom'. Iaf i det här spelet. Det ger rätt lite att vara permawipad.

Trolla kan man väl göra ändå?

15 Apr 2015, 22:49
 [ 83 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next