Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 18:28

[ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Orion & Nebula 
Author Message

Post Re: Orion & Nebula
Misho wrote:

Nebula å sin sida verkar inte vidare kul heller. Australien och Sydafrika är reko länder, väldigt svaga men iaf reko. Norge har redan tecknat ett långgående militärt samarbete med UK - Banana - och Norges tank nr 1 Delirum tog idag en Campaign Medalj MOT Serbien trots att Norge har en MPP med Serbien. Jag är lite less på hur Norge ofta tycker att vi sviker dem medan de själva tycks ha helt fria händer att göra vad de vill utan att vi har rätt att ens bli förvånade.

Håller med om att vi bör bör fortsatt leta andra initiativ.

Skitsnack sydafrika är litet men de slår som fan men det är nog inte många människor från sydafrika som spelar.

03 Mar 2015, 00:09

Adambertil wrote:
Skitsnack sydafrika är litet men de slår som fan men det är nog inte många människor från sydafrika som spelar.

Här är ju den anledningen:
http://www.erepublik.com/en/main/group-show/3432

Lazocrats började i Turkiet om jag minns rätt och är förmodligen den största fuskgruppen i spelets historia. Varför de nu spelar i Sydafrika har jag ingen aning om.

Grekland lämnar Asteria, ska bli intressant att se var de tar vägen.

03 Mar 2015, 00:41

Lazocrats eller Lazocraps som jag och många före detta eSydafrikaner föredrar att kalla dom är en arrogant samling av mest turkar som har PTO-at eSA sedan snart två år. Dom driver eSA som stöd åt sina MU-s. All ekonomi kontrolleras och alla pengar går till Lazos.
Det Lazos gjort i eSA och som tog dom ett bra tag att åstadkomma är vad dagens korkade "Dictatorship wars" kan fixa på nolltid.
Lazos är många och starka och det är svårt att göra något åt dom på demokratiskt sätt. Kanske är ett "Dictatorship war" lösningen.

03 Mar 2015, 10:24

Ja, att vänta är väl det man kan göra tills vidare. Det ska bli intressant att vad som händer nu när diktatorer tar över länder och deras utrikespolitik. Slår folk splittrat så behövs ju allierade mer än någonsin.

03 Mar 2015, 11:39

Jag måste erkänna att jag har väldigt dålig koll, men det känns som att vänta och se vad som händer och fortsätta jobba på befintliga relationer till enstaka länder.

Annars får vi själva börja ragga länder till en helt ny allians och sedan ta över världen :)

Kina
Serbien
Rumänien
Finland
Ryssland
Sverige

:)

Image
Image

03 Mar 2015, 15:08

Som Hixaren säger ovanför, Man behöver inte vara med i en allians utan vi kan vara buddies med alla möjliga länder.

Tror dessutom att "vänskap" som är byggt på "vänskap" är bättre än tilltvingad "vänskap" som kommer via en allians.

Hade hellre slagits för litauen än för colombia eller peru...

03 Mar 2015, 16:08

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Vi behöver antingen Pest eller Kolera, annars skiter det sig.

03 Mar 2015, 17:00

Nä fyfan för Serbien och Rumänien.. Dock så måste jag hålla med om att de är en viktig MPP..

Sen så visst vi ska vara smarta när det gäller allianserna och välja länder som är strategiskt placerade. Men vi måste tänka på att inte omringa oss med allierade, för i så fall kan spelet bli jäkligt tråkigt jäkligt fort.

Sen så är jag för att vi ska hitta en allians men det måste vara rätt för oss. eSverige har varit med i alldeles för många allianser där de stora starka länderna har bestämt allt och vi bara har behövt lyda order, samt fått minimalt med hjälp när vi har behövt det.

03 Mar 2015, 17:13

Det har ju blivit allt mer teater på senare år. Fram till 2011 allokerades faktiskt ganska mycket resurser till allierade, både stora som små. Givetvis är det alltid de stora länderna som får mest stöd, eftersom det alltid är de nationerna som har mest att förlora.

Men Sverige gick att manövrera då och det borde gå att göra det nu med. Men det förutsätter lite mer karismatiska ledare i de länder vi vill närma oss.

I min värld är det mer värt att bygga någonting i Serbien, Polen, kanske Grekland eller Rumänien och upprätthålla en platonisk, pragmatisk relation till UK och Litauen. Då finns det utrymme för träningskrig samtidigt som man hålla rent och städat i våra cores.

I nuläget behöver vi inte ens överväga att kriga om resurser. De finns överallt och den som verkligen trånar efter 10/10 eller 15/15 kan få ett respass relativt lätt till länder som åtnjuter sådana bonusnivåer. Men vi behöver egna strider, då det skapar ett större intresse och bygger upp vår stridskraft mer än när vi krigar lite varstands helt på måfå.

Jag uppfattar vårt nuvarande läge på kartan och resursmässigt som bättre än på många, många år. Utan att ha någonting i våra cores som gör det värt för starkare länder att kämpa för det via belägringskrig känns det som att vi borde kunna skapa vår egen utrikespolitik, förutsatt att vi är tillräckligt uppmuntrande att ha att göra med och tillräckligt aktiva för att övriga världen skall låta sig luras.

Vi har ärligt talat alltid varit ett lilleputteland.

04 Mar 2015, 00:51

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Håll fast vid Serbien med näbbar och klor, om det inte är möjligt att få en mpp med Polen.

Jag har haft en del kontakt med Polens nuvarande President, angående Litauens ockupation då med mera och denna var ganska så starkt inställd mot bra relationer med Sverige.
Om Presidenten blir omvald eller ifall jag får fortsätta inom utrikesdepartementet ser jag inte en MPP med Polen som helt omöjlig faktiskt trots att det var ett jävla tag sen sist :P

05 Mar 2015, 19:15
 [ 21 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next