Last visit was: less than a minute ago
It is currently 16 Dec 2017, 23:01

[ 21 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Orion & Nebula 
Author Message

Post Orion & Nebula
Image

o/

Våra alliansdiskussioner med Orion har fått ett tråkigt slut. Jag kommer att släppa en artikel senare som går lite djupare in på varför det gick som det gick, men nu är det alltså dags att kolla på andra alternativ istället.

Vi har fått en inbjudan från Norge om att gå med dem och skapa en ny allians vid namn "Nebula". Grundarländer skulle bli Australien, Montenegro, Japan, Israel, Norge, Sverige samt möjligen Syd-Afrika. Det kan hända att listan ökas. Nebula är (likt Orion) en oberoende allians som stöttar Asteria sidan.

Jag fick den här inbjudan idag så det är lite för sent för mig personligen att styra upp något innan valet, så det här får den kommande presidenten ta hand om. Fram tills dess så kan vi diskutera här vilka för- och nackdelar det finns med denna allians. Då den här alliansen inte riktigt erbjuder oss något nytt så föreslår jag att vi tittar på andra alternativ först.

02 Mar 2015, 22:31

Post Re: Orion & Nebula
Gå med om sydafrika går med annars skit i det. Dom där jävla Lazocracy kan slå som fan antagligen mer än alla de andra länderna du nämnt ihop.

02 Mar 2015, 22:35

Adambertil wrote:
Gå med om sydafrika går med annars skit i det. Dom där jävla Lazocracy kan slå som fan antagligen mer än alla de andra länderna du nämnt ihop.

Nja, Kanada ligger bara 5 mille efter, så det är vårt lilla triumvirat som skulle bidra till alliansen isfl.

Jag tycker som sagt inte heller om den här iden. Jag ser hellre att vi försöker närma oss t.ex Pacifica, alternativt vänta och se om Orion vaknar till liv igen.

02 Mar 2015, 22:39

Tror att pacifica är ett bättre håll att gå i så fall..

02 Mar 2015, 22:44

Ett närmande av Pacifika hade varit idealt om det är möjligt. Iallafall i min mening.

02 Mar 2015, 22:48

Jo jag tycker nog också att vi ska kolla åt pacifica, men jag är idel öra för detta är andras expertisområden.

02 Mar 2015, 23:02

Vad vore idealt med Pacifica? De har USA i sin allians och många är oerhört trötta på hur de agerar i allianssammanhang. De har bytt sida ett otal gånger och gör ofta 180-graders svängar beroende på interna maktkamper. Sen vet jag inte om jag vill vara med i en allians där Ryssland ingår heller.

Nebula å sin sida verkar inte vidare kul heller. Australien och Sydafrika är reko länder, väldigt svaga men iaf reko. Norge har redan tecknat ett långgående militärt samarbete med UK - Banana - och Norges tank nr 1 Delirum tog idag en Campaign Medalj MOT Serbien trots att Norge har en MPP med Serbien. Jag är lite less på hur Norge ofta tycker att vi sviker dem medan de själva tycks ha helt fria händer att göra vad de vill utan att vi har rätt att ens bli förvånade.

Håller med om att vi bör bör fortsatt leta andra initiativ.

02 Mar 2015, 23:09

Jag tycker att vi väntar och ser om Orion vaknar till liv igen.

02 Mar 2015, 23:16

Kan inte riktigt skaka av mig känslan av att alla länder, stora som små, går och väntar på att någon skall hitta på något oväntat som leder till en omfördelning av styrkorna. Ingen blir väl särskilt till sig i brallan av de allianser som finns att välja mellan i dag? Känns som att alla är missnöjda, kanske t.o.m. Serbien, som ju alltid har befunnit sig i en likartad miljö.

Asteria har blivit det nya ONE, TWO och EDEN (när det stod på sin topp). Alla mindre länder buntar ivrigt ihop sig i obskyra konstellationer och står med tindrande ögon och trånande blickar riktade mot Asterias big guns. I slutändan blir alla förlorare.

Problemet är ju att det aldrig har funnits någon stake i eRepubliks mellanregister. Länder som Frankrike, Ryssland, Tyskland och UK har aldrig vuxit trots enormt stor potential sett till deras storlek utanför spelet. Istället har man pragmatiserat ihjäl sina nationella identiteter.

Skall jag vara helt ärlig känns inga av de nuvarande alternativen särskilt sexiga.

Nästan så att man går och önskar att Dio återuppstod från de döda och startade ett religiöst pompom-krig.

02 Mar 2015, 23:52

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Man behöver inte höra till någon allians alls, det är förmodligen bättre att vara obunden än att verka alltför angelägen. Jag har ingen koll på nuläget, men det verkar inte vara rätt tid att fatta långtgående beslut just nu. Nebula känns som ett samlingsheat av länder som inte platsar i någon riktig allians.

Skrämmande hur likt det där låter mina tankar 2012. Du satt för många mandat, Jussi ;)

02 Mar 2015, 23:59
 [ 21 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next