Last visit was: less than a minute ago
It is currently 18 Oct 2017, 15:39

[ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Alliansfrågan - Asgards tid är över 
Author Message

Post Alliansfrågan - Asgards tid är över
För er som inte har så stor koll så har Finland hållit en folkomröstning angående dess medlemskap i Asgard. En klar majoritet är för att Finland lämnar Asgard. Detta kommer, om jag förstått det rätt, att sedan gå till omröstning i deras kongress. Allt pekar på att resultatet kommer bli det samma även där.

Länk till den finska folkomröstningen: http://www.erepublik.com/en/article/-ha ... 50968/1/20

Som ni kanske förstår så innebär detta slutet för Asgard.

Personligen tycker jag att vi helt enkelt borde lämna Asgard nu. Finns ingen anledning att hänga kvar. Då vi saknar kongress så kan CPn göra detta.

Diskutera.

01 Oct 2014, 23:44

Post Re: Alliansfrågan - Asgards tid är över
Lämna å bli helt neutrala.

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

01 Oct 2014, 23:45

Tror även att ett alliansfritt Sverige kommer att ha det lättare i framtida förhandlingar med nya allianser.

01 Oct 2014, 23:52

Asgard är en solid allians. Ingen idé att storma i vattenglaset över lösa rykten. /dalze

02 Oct 2014, 00:31 WWW

Slutade spela ungefär när Asgard bildades och var inte jätteförtjust i alliansen då och nu när Finland har lämnat ser jag ingen anledning att stanna.

Former Party President of Flashback Sweden
Former MoFA of Sweden x2
Former dMC of ONE

Image

02 Oct 2014, 00:52

Är med i MUn och den är mer eller mindre död sa ledaren till mig nyss.
Känns som att liket lever

02 Oct 2014, 01:08

Lämna skiten. Känns som den inte har fungerat på länge och att vi länge varit ensamma.

02 Oct 2014, 09:21

Håller med att vi ska lämna. Fungerar det inte så är det ingen vits med att hålla sig kvar längre.

Viktigare fråga är isåfall vad som händer efter vi lämnat? Och presidentvalet känns som extra viktigt denna månad i så fall, speciellt som vi blev utan kongress. Jag hoppas vi kommer ha seriösa kandidater att välja bland, som vill jobba för eSverige :)

02 Oct 2014, 09:50

We should leave Asgard and think about our future options.

02 Oct 2014, 10:43

Tvinga Finland att upplösa alliansen.

Jag vill inte se Sverige ta fallet för att alliansen rämnade. Vill Finland göra oss till bondeoffer så kan vi gott stanna kvar på pappret till dess att de tröttnar och visar sina riktiga färger genom att gå med USA och ryssarna även in-game.

I alla avseenden är Asgard redan dött och det finns förmodligen väldigt få som kommer sörja dess bortgång, så illa som samarbetet har fungerat den senaste tiden. Sverige har fått ta oförtjänt mycket skit från andra länder vid tidigare alliansombildningar (finnarna gnällde som fan på oss efter EDEN och gav sig inte förrän de wipade oss 2 år senare).

Ser vi inga omedelbara hinder med att vara kvar till dess att finnarna lämnar tycker jag gott vi kan sitta kvar. På pappret. Alternativet är att Asgard HQ samlas och att Norge, Sverige och Finland enas gemensamt om att upplösa alliansen, via simultana folkomröstningar i respektive land. Eftersom Finland redan har gjort sin räcker det med Norge och Sverige, sedan kan Asgard HQ upplösa sig självt.

02 Oct 2014, 16:44
 [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next