Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 18:23

[ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Rapporter ifrån Regeringen 
Author Message

Post Re: Rapporter ifrån Regeringen
Alla bör väl ha märkt hur värdelöst det går i det RW som just nu finns i Trondelag, vi kommer absolut att förlora regionen under natten om inte ett underverk händer. Vi kommer dock att sätta igång plan b (en gammal fin plan som jag har haft på lager) så få ingen panik, Norge kommer inte att hinna fira länge. Redan när vi gav oss in i detta krig med Norge insåg jag att vi nån gång skulle förlora en region som vi behövde, att det har tagit närapå en månad innan det hände är dock jag väldigt glad över. Det betyder nämligen att vår arme, våra soldater och våra allierade följer order perfekt och är duktig på att slåss när det behövs och avstå samt vänta när behovet inte finns.

I vilket fall som helst, Plan B går ut på att anfalla den regionen vi förlorar så fort som möjligt via NE, med våra allierade i ryggen har vi hittills bara förlorat en strid de senaste halvåret (Den sista striden mot Kanada), om man räknar bort Kina givetvis. Vår President kommer, om han inte redan gjort detta, att anfalla första bästa Norska region och sätta igång ett par roliga strider. Anledningen att han startar kriget nu är att det kommer att startas en MPP strid om två timmar oavsett vad vi gör, och då är inte striden i Trondelag slut ändå. Vi startar alltså striden för att snabbare kunna anfalla Trondelag imorgon. Alltså, vi kommer förlora regionen och den bonus som den ger oss under ungefär 16 timmar, hoppas ni inte dör under denna otroligt långa tid ;)

Prio 1 är att fortsätta panga på i det RW som finns i Trondelag, vi vill fördröja den striden så mycket som möjligt så en eller ett par vunna delstrider hade varit guldvärda.

Prio 2 är självklart att vinna NE striden mot Norge, inget annat än vinst i varje runda är acceptabelt.

23 Sep 2011, 23:26

hailey14 <----- TroubleMaker :evil:

Vice Plutonsbefäl för Rekryterna

24 Sep 2011, 01:39

Avtal med Polen angående Brandenburg and Berlin (frukt regionen)
http://www.erepublik.com/en/article/day ... 31673/1/20

11 May 2012, 00:46

EXTRA NYHETER!
En eSvensk medborgare har blivit kidnappad, av främmande makter. Er Regering kommer självklart göra allt för att få tillbaka personen!

12 May 2012, 13:49

Tänkte jag skulle ta och utnyttja denna tråden lite.

Som jag har fattat situationen i Asteria så verkar alliansen ha stora problem att organisera sig just nu vilket leder till att de har onödigt svårt att vinna strider. De verkar även ha ledande figurer som mer eller mindre är redo att ge upp. Detta är dock långt från bekräftade uppgifter än så länge så jag kan mycket väl ha fel.

15 Apr 2015, 17:54
 [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4