Last visit was: less than a minute ago
It is currently 21 Jan 2018, 14:48

[ 59 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
[48h] NAP med Tyskland 
Author Message

Post Re: [48h] NAP med Tyskland
B
Så efter att han har släppt våra regioner kan Albanien/någon annan attackera oss igen backat av Colins pengar.

10 Dec 2015, 21:02

Orctor wrote:
B
Så efter att han har släppt våra regioner kan Albanien/någon annan attackera oss igen backat av Colins pengar.

Det kostar honom en miljon CC att ASa

10 Dec 2015, 21:05

B

10 Dec 2015, 21:15

Detta är faktiskt en enorm "gamble" vi får tänka på att vi gör här.
Det negativa är att spelet kan dö helt på eSvenska sidan vilket vi än väljer, om vi helt utan minsta chans till att lyckas blir helt ockuperade vore det tråkigt och vissa som spelar mer för ekonomi skulle kanske försvinna. Å andra sidan ifall vi skulle rösta för NAP har vi samtidigt ett "hostile" Norge att ta hand om.

Vi kommer knappast hinna att snacka med någon av Albanien/Colins fiender och få fram något konkret samtidigt som att jag ser det som svårt att Albanerna skall lyckas hålla alla de regionerna de ockuperar. Albanerna bryr sig om Albanien och "Kosovo" Colin bryr sig om vad han bryr sig om vid det tillfället. Det är nog inga problem för hen att hålla våra regioner men samtidigt vet jag att många anser att vi kommer "sälja" oss billigt och att det ser dumt ut.
Vi vill inte ha en rik fet amerikan som fiende samtidigt som jag inte fattar va fan hen bryr sig om Tyskarna och de 3 danskarna...

Jag röstar A) Ger vi oss inte i slag snart med de Chilenare som invaderat Norge kan vi ha dubbla problem istället. Hade inte Norge varit PTO:at hade jag röstat emot dealen men 10 veckor kan gå fort och att få ordning på Norge kan bli långdraget. Samtidigt kommer vi ha enormt lite cash in och jag har för mig Frankrike har någon form av deal med Colin redan. Kanada också kanske för de verkar ju få tillbaka mycket regioner utan massa COs emot sig.

ps. går alltid att hetsa Danskar/Tyskar att lägga en NE och då är de inte vi som brutit avtalet.
Huvudsaken är att bli av med Albanien då deras President är efterbliven och rik.

Last edited by Maze87 on 10 Dec 2015, 22:16, edited 2 times in total.

10 Dec 2015, 21:55

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Dubbel penetration à la Colin Lantrip och Plato.

Nu fattas det bara att Radsoc skall penetrera våra hjärnor med massa rymdstoft så kan vi lägga in oss på dårhuset och binda fast oss i sängarna direkt.

*Guran tar hand om oss!

10 Dec 2015, 21:57

A är bäst. Vi kommer kunna ha krig mot Norge iaf.

B är dåligt på alla sätt egentligen, hans cc kommer krossa oss och vi måste hålla skatterna på minimum. Bättre att bara ta en NAP med dom, kriga lite mot Norge ett tag istället för att vara wipeade fortsatt fattiga och med dåliga bonusar utan gräns till Tyskarna.

Jag hoppas innerligen att A går igenom.

10 Dec 2015, 22:03

A. Godkänn dealen, JA till NAP med Germark.

Instämmer med det Maze sa.

10 Dec 2015, 22:07

Detta är inget att fästa någon större vikt vid.

Rädda det som räddas kan. Jag har fortfarande refs.

:D

10 Dec 2015, 22:18

Det är inte frågan om ett avtal, jontexd. Det är ett ultimatum från en skitstövel med stort kreditkort.
Jag har jävligt svårt att acceptera detta.
Men jag är inte omöjlig. Jag kan se att man kan vara orolig för att säga nej. Jag har efter att ha läst alla inlägg knutit näven i fickan och ändrat min röst till alt C. Jag röstar alltså blankt.
Längre än så kan jag inte sträcka mig.

10 Dec 2015, 22:38

Kan inte ändra mig trots uppmaningar

11 Dec 2015, 00:37
 [ 59 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next