Last visit was: less than a minute ago
It is currently 18 Oct 2017, 15:19

[ 11 posts ]  Go to page 1, 2  Next
[Diskussion 48h] Sveriges medlemskap i Orion 
Author Message

Post [Diskussion 48h] Sveriges medlemskap i Orion
Nu känner jag att Orion är skit. Vi har ingen som helst gemenskap med flera av länderna och flera av dem är i dåliga situationer.
Peru liksom?...

Aktiviteten är dålig, ofta flera länder inte kommer till mötena. Är seriös om jag säger att jag och den franska presidenten var dem enda som kom på ett möte...

Och under det senaste "Kaoset i Norden" har vi inte sett något större stöd från våra Orion-vänner utan så gott som all hjälp har vi fått från Pacifica som jag hellre hade sett oss i.

Vad säger ni, Ska vi lämna alliansen?

05 Dec 2015, 00:58

Post Re: [Diskussion 48h] Sveriges medlemskap i Orion
https://www.youtube.com/watch?v=Mmr2bBBGX-I

05 Dec 2015, 01:06

Jag har tyckt att Orion var skit från första intrycket fram till nu.

Jag kom tillbaka till erep i slutet av september. Jag har varit på 5 orionmöten tror jag (alla utom ett) och där har Peru varit på ett möte. Vi har ingen jävla connection med de alls.

Samarbetet fungerar bristfälligt, inga gemensamma nämnare. Möten med orion är bara slöseri med tid och orions SG är en person som har ungefär samma aktivitet som gemene riksdagsledamöt. Då förstår ni problematiken. Att han är helt värdelös taktiskt gör inte saken bättre. Vi har ett order doc (inte många vet det, jag vet) som är lika värdelöst i praktiken som i verkligheten.

Dags att lämna, jag var inte med när vi joinade men jag skulle faktiskt aldrig gått med i alliansen, ett gäng länder som har helt okej styrka, men utan varken gemenskap eller det faktum att länderna ligger i helt olika delar av världen gör det näst intill omöjligt att hjälpa varandra.

Det enda vi lyckats ordna var UK, och det var jag och acre som drev på som satan för att något skulle hända. Dags att vakna och hänga av oss dököttet.

Mina fem ören...

05 Dec 2015, 01:10

Det var ju mest en allians endast på pappret för att "binda upp" länder till Asteria sfären och se till att de följde Asteria battle priorities utan att de kunde påverka eller kräva support från Asteria. Alliansen i sig har ju inte fungerat de senaste ~3-4 månaderna pga. brist i ledarskap, eller helt enkelt ett ointresse att ens leda alliansen då de flesta länder går sin egen väg ändå.

05 Dec 2015, 01:18

Självklart. Vi har inte ens MPP med hälften av länderna (I alla fall när jag senast kollade).

Hur resonerade ni ens när NL tillätts gå med i en död allians?

05 Dec 2015, 01:47

What are the other alternatives we have and how do we benefit from leaving the alliance?

I don't think just leaving the alliance because it's not working out well or is crap is a good idea. It was supposed to be crap and it's my impression that all the alliances are - more or less - in the same situation.

Being in the alliance it is easier to get support - however minor it might be, sign MPPs, etc and harder to get targeted or left alone when things start to change.

The way I look at it, remaining in the alliance outweighs the leaving and in my opinion we should remain in the alliance until we have a viable option.

05 Dec 2015, 02:19

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Ibland undrar man hur ni egentligen tänker.

Frågan är om de ens tänker. :lol:

Saker och ting har sett ut på samma sätt under en lång tid. En allians skapas och folk skriver "Hail x, y z", "Hail allians". Sedan händer det inget mer och alliansen dör sakta ut.

05 Dec 2015, 14:21

Det var värt ett försök, men det blev ju helt katastrofalt - lämna skräpet

06 Dec 2015, 10:10

Cmurgh wrote:
What are the other alternatives we have and how do we benefit from leaving the alliance?

I don't think just leaving the alliance because it's not working out well or is crap is a good idea. It was supposed to be crap and it's my impression that all the alliances are - more or less - in the same situation.

Being in the alliance it is easier to get support - however minor it might be, sign MPPs, etc and harder to get targeted or left alone when things start to change.

The way I look at it, remaining in the alliance outweighs the leaving and in my opinion we should remain in the alliance until we have a viable option.

I agree with Cmurgh. Maybe it doesn't work good, but at this time we don't have better options, or we have? The fastest way is leave out, but what next? Anyway good way is try to fix everything what not works good, then we'll thinking about leaving from allinace. :)

06 Dec 2015, 18:23

Ska försökta ta detta på det språk ni verkar förstå bäst på.

Vad sägs om att inte gå med i någon allians alls? Vi kan inte tillföra något så hur i helvete ska vi kunna få något land som faktiskt kan tillföra något militärt att hjälpa oss. Vår geografiska läge för att agera någon barriär går ej vilket vi alla som spelat någorlunda länge vet. Så större länder har egentligen inget intresse i oss, långsiktigt. Max över en dag, i någon strid. Är det vad vi hoppas på? Att det äntligen ska bli vår tur att få hålla ett stort krig i en svensk region?

Vi kan sitta o mysa med 4 stycken norrbaggar i bästa fall. Jag tycker därför att vi ska därför släppa alla dessa osunda tankar om att fortsätta gå på samma linje som förr och se omvärlden ur ett annat perspektiv. Spelet har ändrats, därför bör även vi göra det. I grund och botten så är spelet på väg mot sitt slut med det i baktanken så är det svårt att se någon omstrukturering utav världsmakten i eRep. Det är som det är, fast försvagas i jämn takt.

Så om vi utgår från det så är det självklart att vi inte så gå med i någon skrutt allians, eftersom den kommer bli ännu "skruttigare" än vad den redan är.

06 Dec 2015, 21:41
 [ 11 posts ]  Go to page 1, 2  Next