Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 09:52

[ 9 posts ] 
{Diskussion] Inför en månatlig varningsartikel 
Author Message

Post Re: {Diskussion] Inför en månatlig varningsartikel
Är det Radsoc vi skall varna dem för?

05 Aug 2015, 18:54

Vi kan avkräva nya spelare på deras IRL addresser och om de fortsätter spela besöker vi dem och sätter en snigel i ögat på dem!
Om de vägrar uppge sina IRL addresser plågar vi en liten kattunge istället genom att låta den titta på när Guran tankar för eSverige.

05 Aug 2015, 18:56

Jag ser snarare att vi istället för att publicera detta i statliga medier gör det i privata medier, detta för att inte riskera ban och liknande på statliga organisationer. Om en spelare å andra sidan gör detta är det värsta som kan hända en permanent ban, något som spelare ifråga säkerligen välkomnar då den slipper spela eRepublik mer. Naturligtvis betyder ju dock detta att en ny spelare får ta upp fanan för att föra vidare kampen, men jag är säker på att vi helt enkelt bara kan ta fram Antiplatoniterna MSAP medlemslista och jobba oss nedåt.

Tycker att det känns som en mer hållbar lösning som dessutom både gör förslaget till verklighet samtidigt som Antiplatoniterna MSAP och dess medlemmar får en fin röd ikon på sina profiler! =)

05 Aug 2015, 18:56

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Nej, det är rimligt att använda statliga orgs, alla spelarkonton behövs i kampen mot Plato. Det är märkligt hur ni anser er ha rätt att bestämma över vära medlemmar, men med tanke på hur ni stjäl tvåklickarnas pengar borde man väl inte vara förvånad.

Nej det är mer rimligt att använda spelarkonton då dessa ändå planerar att försvinna från spelet, det blir därmed inte en förlust för eSverige utan snarare en WinWin då båda sidor får fördelar utav situationen. Naturligtvis vill jag inte bestämma över era medlemmar men jag antog att MSAP och dess medlemmar skulle vara de första att anmäla sig som frivilliga om det fanns en möjlighet att bekämpa Plato, eller räcker övertygelsen endast till retorik?

05 Aug 2015, 23:16

Hur kan du veta vad jag eller någon annan planerar att göra? Angår det ens dig? Är inte "eSverige" ett fritt land där man får säga sin åsikt och jobba för det man tror på, alternativt mot det man inte tror på?

Naturligtvis är eSverige ett fritt land och mitt politiska parti, Flashback Sweden införda just själva konceptet om att göra, säga och tro på vilken politik eller agenda som man själv önskar. Självfallet inkluderar detta även att arbeta och involverar sig i projekt som man själv väljer och den friheten inkluderar ju förstå även dig samt medlemmarna i MSAP. Det förutsätter ju dock att man faktiskt inte bara planerar, utan även gör realitet utav sina projekt, ett steg i processen som jag antog att MSAP haft stora problem med att slutföra.

Om det visar sig att jag antagit felaktigt, ser jag fram emot att läsa om samt ev. delta i de projekt som MSAP arrangerar i framtiden!

06 Aug 2015, 01:25

https://www.flashback.org/sp54243813

Så, nu har jag gått från ord till handling och berättat sanningen om spelet i flashbacktråden. Det har förmodligen ingen praktisk betydelse, och jag skiter i om någon anser att det är att motarbeta eSverige. Det är vår förbannade plikt som människor att inte försöka lura nya spelare att joina i det här skedet då spelet har blivit så dyrt och dåligt.

Att du orkar.

Edit: Klickade på länken och såg att du svara på en fråga. Det är väl fine. Trodde att du startat en "joina-inte-erep"-rant på flashback. Fel av mig.

06 Aug 2015, 16:36

Stockholmssyndrom @ Arceteq

07 Aug 2015, 14:24

#Näthat #BackaRikuVonJernkuuk #popcorn

07 Aug 2015, 18:17

Vill någon tillägga någonting, eller ska vi starta en votering?

En votering om en att ha en månatlig varningsartikel här på .com?
Trams, tycker jag. Skulle detta vara någonting som Riksdagen gör då menar du?

Det står väl vem som helst fritt att skriva artiklar, men någon kongress- /riksdag- /regerings- /departements-artikel som varnar nybörjare för spelet tycker jag är fullkomligt onödigt. För nybörjare är utgångsläget ganska bedrövligt som det är ändå... antingen tröttnar man, eller så hittar man folk att prata med och då blir själva spelet i sig sekundärt.

08 Aug 2015, 00:07
 [ 9 posts ]