Last visit was: less than a minute ago
It is currently 11 Dec 2017, 17:35

[ 52 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
[Diskussion 48h?] The Work Tax will be changed from 5% to 1% 
Author Message

Post Re: [Diskussion 48h?] The Work Tax will be changed from 5% t
Räknade ut att jag via WAM bidrog med sisodär 1,6 MPP per månad till Sverige när jag hade svenskt cs. För 5-6 år sedan hade det kunnat gå till hospitals, statliga företag, defense systems o.s.v. Det trista med erep är att utveckligen har varit helt bakåtvänd; alla de där modulerna folk har trånat efter i flera års tid fanns där både i betan och V1. Med lite mekande hade det både blivit ett roligare spel och ett mer vinstbringande projekt för investerarna bakom Plato.

Jag tror inte att det blev så här av misstag, men det är tydligt att de skarpaste hjärnorna bakom den ursprungliga spelidén försvann från utvecklingsteamet för flera år sedan.

24 Aug 2015, 19:10

Post Re: [Diskussion 48h?] The Work Tax will be changed from 5% t
Jag tror inte det handlar så mycket om att de "skarpaste hjärnorna" stuckit utan om att man tvärtom optimerat cashflowen genom att ta bort mer ekonomiskt ineffektiva delar av spelet och förstärkt de vinstbringande. Innehållet slimmas för att bli mer lönsamt, även om det så klart får motsatt effekt långsiktigt, men hjälps av att en del som är välinvesterade är beredda att betala mer ett tag. Det är likadant i de flesta spel, ekonomiavdelningen kramar musten av det som går att krama ur. Enda sättet att lösa upp den cykeln är att köra något spelardrivet spel, där spelarna automatiskt blir delägare, mot en insats.

24 Aug 2015, 19:16
 [ 52 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6