Last visit was: less than a minute ago
It is currently 11 Dec 2017, 17:30

[ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
[Diskussion] Omorganisation av försvarsmakten (obs inte SOG) 
Author Message

Post Re: [Diskussion] Omorganisation av försvarsmakten (obs inte
Det finns väl ingen övre gräns för MU - medlemskap, ser personligen ingen anledning att kicka ut folk ur en MU :3

24 Jun 2015, 07:51

Lonestar 2 wrote:
Det finns väl ingen övre gräns för MU - medlemskap, ser personligen ingen anledning att kicka ut folk ur en MU :3

Nä, det finns ingen, därav mitt förslag. Speciellt om vi har två MU:s är det svårt att veta hur de styrkemässigt är fördelade.
Det här är ju iofs en sak lite off-topic.

24 Jun 2015, 07:53

Ska vi låta nästa riksdag rösta om saken ? Är det enligt stadgarna eller måste jag starta en ny diskussions tråd? (förutsatt att jag är medlem i nästa riksdag)

24 Jun 2015, 18:44

Behövs inte röstas. Det är bara att se till att president och HKV fixar en sammanslagning. Alla verkar ju vara överens, så det är bara att utse någon frivillig att göra själva jobbet.

Sedan lär det väl inte vara bästa perioden på året att leta efter folk som vill sitta vid datorn och skicka PM till inaktiva soldater som skall slussas över till en annan MU. Mitt förslag är att avvakta till efter sommaren, såvida inte HKV känner för att göra det reda nu.

24 Jun 2015, 20:16

En hyfsat enkel lösning skulle vara att upprätta ID eller Namn listor från MU-X, kicka dem från MU-X och sedan skicka inbjudningar till samtliga via MU-Y?

24 Jun 2015, 21:17

Vem är MoD (Minister of Defense, Försvarsminister, Byrådirektör för Krigsministeriet) för eSverige nu? Hen ska ju fixa sådant här. MoD (näe inte den MoD) borde ändra topic till vars fan är MoD och vad gör hen?

(Ja, jag har druckit Ouzo ikväll för att försöka rädda Euron, alla tar vi vårt ansvar på det sätt vi finner lämpligt.)

Åter till topic - avgåa alla och låt Tysken och hon Lagardé styra skiten!

25 Jun 2015, 00:35

MoD = Veritas Aequitas, å andra sidan är det inte långt kvar till Presidentval, jag är rent generellt emot att göra större ändringar precis innan Presidentval, det känns inte riktigt lämpligt.

25 Jun 2015, 07:05

Lonestar 2 wrote:
MoD = Veritas Aequitas, å andra sidan är det inte långt kvar till Presidentval, jag är rent generellt emot att göra större ändringar precis innan Presidentval, det känns inte riktigt lämpligt.

Nej, det är inte lämpligt att göra det innan presidentvalet. Jag kommer dessutom inte ställa upp nästa mandatperiod heller, om nu nästa prelle skulle fråga, så det är bäst att vänta och låta den nya organisationen genomföra detta.

25 Jun 2015, 09:25

Misho wrote:
Vem är MoD (Minister of Defense, Försvarsminister, Byrådirektör för Krigsministeriet) för eSverige nu? Hen ska ju fixa sådant här. MoD (näe inte den MoD) borde ändra topic till vars fan är MoD och vad gör hen?

Ja, finns det något beslut kring detta ska självklart MoD vara med och styra upp, men det finns det inte ännu.

25 Jun 2015, 09:26

Veritas Aequitas wrote:
Misho wrote:

Ja, finns det något beslut kring detta ska självklart MoD vara med och styra upp, men det finns det inte ännu.

Jag vet inte vem som är MoF heller och hade det inte varit för diverese PM och färgen här inne på forumet hade jag inte vetat vem som är President heller - det är väl ungefär så aktiva vi är numera, både rikets ledning och 'det sovande folket'.

Helt rätt i att vi lever upp när det blir krig där eSverige är direkt inblandat, snarare än proxystrider för någon allians långt borta som knappt vet om att vi strider för dem ändå..

(Nu har jag fått med både alliansen och 'det sovande folket', känns som en IRL politisk kommentar detta..)

25 Jun 2015, 17:13
 [ 45 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next