Last visit was: less than a minute ago
It is currently 18 Oct 2017, 15:18

[ 45 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
[Diskussion] Omorganisation av försvarsmakten (obs inte SOG) 
Author Message

Post [Diskussion] Omorganisation av försvarsmakten (obs inte SOG)
Jag föreslår att vi slår ihop TSM-Fallskarmsjagarna med TSM-Hugin så att vi får en aktivare och förhoppnings vis effektivare försvarsmakt. Tycker att båda MU är relativt inaktiv samt att det är idioti att staten driver 3 st MU med 71+ 56 st soldater i TSM samt 47 i SOG och då är många åtminstone i de olika TSM MU döda.

Lista på klagomål

Onödigt med 3 st MU
Möjligt att de olika MU har olika combat orders tex när vi krigade mot Danmark RW så var det olika.
Inaktivitet
Döda soldater i MU.

Det verkar som att de som skall leda MU inte engagerar sig lika mycket som förut och det är onödigt att ha två olika halv engagerade ledningar så slå ihop dom så får vi kanske i alla fall en fungerande MU.
Om jag minns rätt var det någon som argumenterade när vi delade TSM att det skulle ge en tävlings känsla mellan de olika MU men den effekten har avtagit , så ge Sverige tillbaka en större gemenskap så i form av MU feeden som på den gamla goda tiden nåde ut till nästans majoriteten av befolkningen.

22 Jun 2015, 18:22

Post Re: [Diskussion] Omorganisation av försvarsmakten (obs inte
Just nu är förmodligen all förändring av godo. Finns det inte nog med ledare / spelare för två MU's är det fullt logiskt att slå ihop det till en.

Edit: Visste förresten inte att jag fick skriva här inne i Riksdagen. /off topic

22 Jun 2015, 19:29

Håller med, Slå ihop Fallskärm och Hugin

22 Jun 2015, 20:34

Delade vi inte nyss på dem? Av vilken orsak i så fall? Tycker också att det verkar mest logiskt med en MU

22 Jun 2015, 22:18

Anledningen till att vi delade på dem var för att få upp aktiviteten men detta har mer eller mindre misslyckats så ja att slå ihop dem är bästa alternativet just nu.

Samt tycker personligen inte att riksdagen behöver ta upp detta utan detta är nått för hkv/regeringen att fixa (borde egentligen redan varit fixat).

22 Jun 2015, 22:51

Kanske det men tar upp det här eftersom det inte har gjorts

22 Jun 2015, 22:55

Delningen var inte ett misslyckande utan det höjde aktiviteten markant när det skedde. Och relativt nyligen är en underdrift, det var ju mer än ett år sedan det skedde. Dock måste en samanslagning ses som nödvändigt i dagsläget då försvarsmakten med jämna mellanrum behöver förändring för att hålla aktiviten uppe.

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

22 Jun 2015, 23:53

Jag föreslår två steg, ville helst inte engagera mig inom TSM men iom. att det inte sker mycket inom MUST kan jag ju posta mina förslag ändå.

1. En MU, precis som adam säger så är det skumt att vi har fler än en MU, behövs ej och gör mer skada än nytta.
2. Forumsorder, jag föreslår att vi tittar på hur vi skulle kunna gå tillväga för att återinföra forumsorder för TSM, det kommer ta tid och vara en kostnad men min förhoppning är att det ska öka aktiviteten på forumet.

23 Jun 2015, 07:50

Det har varit ett väldigt otacksamt jobb att var MU Commander för TSM.

Tydliga orders och direktiv från ledningen är sparsamt förekommande nuförtiden. Det har att göra med att vi haft väldigt få betydelsefulla strider, något att bygga lite känsla och spänning kring.

Lista på min påstådda inaktivitet:
1. Jag sätter DO's varje dag, när tillfälle ges, flera gånger om dagen. Ser till att det mest relevanta av våra allierades strider får vår hjälp.
2. Jag postar prio-strider och viktiga uppmaningar i alla mina feedar.
3. Kontakt med "döda" spelare, som i själva verket inte är döda utan har fått för sig att det skall tränas utan att kriga för att i ett senare skede kunna dominera sina divisioner.

* * *

Jag har varit med om flera delningar och ihop-slagningar genom åren. Det har inte hjälp speciellt mycket alls. Jag satt mer än ett år och "barnvaktade" TSM Hugin, när resten av TSM-soldaterna var med i SOG. Det var inte speciellt mycket aktivitet i SOG då heller för community-känslan, och ska jag vara ärlig är det inte speciellt mycket mer aktivitet i TSM-Hugin idag än då jag var där ensam heller.

Aktiviteten har dock ökat lite på senaste tiden. Där sen man vad viktigt det är med strider för Sverige. Vi behöver krig!

24 Jun 2015, 07:31

För övrigt anser jag att vi sätter en 30-dagars limit på inaktivitet i våra TSM-MU:s.

24 Jun 2015, 07:32
 [ 45 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next