Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2017, 04:32

[ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
[Diskussion] Lägg ner alla nybörjarstöd 
Author Message

Post Re: [Diskussion] Lägg ner alla nybörjarstöd
"Tänka på hur vi ska förbättra bidraget?" :lol:

Det är droppar i havet. Trenden sätts av Plato. Vi kan påverka Plato - men bara om hela Sverige lägger ner. Spelar man på som man gjort, har man redan gett upp. Vi vill däremot inte tvinga på någon vår politik, men just nu påtvingar kollaboratörerna och Plato sin på oss.

Så länge det fortsätter vill vi absolut inte att någon ny börjar spela. Tvärtom är det väsentligt att så många som möjligt hålls borta. Det allra bästa är ett citizen message som direkt avråder människor från att spela.

Det var uppe som förslag mot slutet av min period som Knapptryckare också, men i och med att jag inte var vald på det mandatet lät jag bli.

Enda sättet att förbättra på är inte att jamsa med som vanligt, utan att organisera motstånd mot administratörerna/privatdiktatorerna. Lyckas vi inte, har vi åtminstone tillfogat dem en spelteoretisk kostnad i form av ekonomisk skada - med det uttalade kravet på demokrati och spelarinflytande över nyckfull ensidig vinstjakt.

31 May 2015, 03:40

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Om folk vill bedra sig själva finns det inte mycket att göra, men vi ska inte bedra andra. Helt konkret, hur rekommenderar ni att man ska spela på ett nytt konto? När vi har rett ut den frågan tror jag att det blir uppenbart för de flesta hur vi bör göra med nybörjarbidragen.

Helt konkret så rekommenderar jag nya spelare att söka bidrag så att ekonomin åtminstone får sig en liten skjuts i början (om vi hade ett högre bidrag).
Sedan kan man göra som i Svensk Soldat där medlemmarna hjälps åta att göra så alla får råd att träna fullt i sina träningsanläggningar. Ett bra system som faktiskt visade sig fungera.
Sedan måste nya spelare skaffa massor av vänner men kanske hålla sig borta från medlemmarna i MSAP.....åtminstone till en början så dom inte lägger av :P
Sociala biten är ju viktig, gå med i en aktiv MU typ SOG eller Svensk Soldat och vara med på Skypekvällar, IRL träffar osv osv.
Det finns mycket vi gamla trötta spelare kan göra för att nya spelare ska känna sig välkomna och vilja spela mer.
Om de nya tycker att den sociala biten blir rolig så stannar de förstås kvar även om spelet inte är så bra, det hjälper knappast att sitta och gnälla. Gör det bästa av situationen och ha kul den tid spelet finns kvar.
Det kanske blir lite roliga krig snart......vissa kanske är helt idiotiska medans vissa kanske är spännande. Men det viktiga är ju att det händer något hela tiden så inte det blir helt tyst på .se eller .com.
Fortsätt gärna som ni gör för det håller faktiskt någon aktivitet uppe i spelet, blir ni tysta (ni andra, inte Radsoc för han lever för evigt) så minskar ju aktiviteten drastiskt förmodligen.
Sedan kan ju jag tycka att ni borde ägna er åt något mer produktivt för eSverige än gnäll.

31 May 2015, 12:48

Fullständigt naivt och bortkommet.

Du föreslår i princip att vi ska börja laga soppa här uppe i riksdagen och dela ut för att "förbättra", när nedre däck är vattenfyllt och övriga tar in mer och mer vatten. Devisen tycks vara att det "bara inte är att tänka på det, så går det bort".

För att tillägga. I största allmänhet tror jag även att det huvudsakligen är administratörernas uppgift att locka till sig nya spelare och att se till att spelet är spelbart även för dem. Det är sensationellt listigt att få spelare själva att göra/köpa reklam för företaget och göra det "spelbart" för nybörjare. Vilket annat företag gör ni det för? Jobbar ideellt för McDonalds? Visst att man rekommenderar varor m.m. "word of mouth", men här "rekommenderas" varan trots att alla vet att den inte är något att rekommendera i syfte att få något virtuellt i utbyte (som Plato skapar på nolltid ur ingenting). Dvs, bedrägeri. Beteendestyrning och manipulation på hög nivå, med haken att det sker på ett genomskinligt oraffinerat nykapitalistiskt sätt som är typiskt för öststaterna eller bland "nybörjare" på handelshögskolor. Det låter kritiskt, och det är det, jag tänker inte klä ett "girigt" företag med rosor, jag har varit med länge och sett hur spelet utvecklats och hur företagets inställning till spelarna skiftat. För dem är vi pengabössor/boskap att valla runt, inget mer.

Vad ska man då göra? Kortfattat: ingenting och allt för att reducera Platos inkomster, sprida ordet, fram till den punkt vi har mandat att tillfälligt släcka ner Sverige på kartan och utöva tryck mot Plato att göra spelet spelbart eller lägga ner.

Jag har också varit kollaboratör, fram till den punkt jag sent såg klart vad det handlade om.

31 May 2015, 13:05

Hur exakt ser systemet ut i dagsläget? Är det pengar/vapen till folk som ansöker via artiklar på .com?

01 Jun 2015, 10:59
President

Vi kan ju börja med att rösta om vi ska ha det. Därefter kan vi fundera över hur vi vill förbättra det.

Ca 600 SEK till spelare som är upp till 6 månader, delas ut till de som kommenterar artikeln som kommer i början av varje månad.

01 Jun 2015, 11:52

Anledningar till att vi inte ska behålla nybörjarbidrag/stödet/whatever:

• Ett nybörjarbidrag - bidrar inte med något.
    Som en ung spelare som spelar i den första fasen helt guldköpfritt dvs inte spenderar IRL pengar i spelet kommer ingen vart med bidraget, varken belopp. Att etablera sig som en nybörjare, oavsett mål. Är för dyrt att stödja med. Vi kan inte sponsra en spelares uppgraderingar, träningskontrakt och må Gud hjälpa att bli "självförsörjande". Om vi inte klarar av att hjälpa 1 spelare, hur ska vi forma ett nybörjarprogram då när vi inte ens kan hjälpa en. Bidraget som ges är egentligen en klapp på axeln där staten säger "Kul att du dansar för oss din apa, här nu har du råd att smälla på konstiga värdelösa krig".
  • Om man nu har råd med att etablera sitt konto i detta icke-nybörjarvänliga spel så behöver man inte ett bidrag att börja med.
    Vet inte hur man har lyckats men stort grattis med att klara av det omöjliga. Att investera i detta spel, i detta skede kräver inom vissa fall, ta flera år att ge ett plus tecken som utfall.
  • Krigsutdelningar/Krigsorder
    Staten delar ut vanligtvis 10 Q7:or till folk som deltar i krig - dvs "spelar". Varför ge två låtsas bidrag?
  • Syftet
    Detta är inget Riksdagen egentligen jobbar med. Finns inga mål. Finns bara ett syfte att ge noobsen en klapp på axeln. Att bjuda in dom in i communityt. Vill man inbjuda in folk till gemenskapen som knappt existerar så bör man inte muta dom. Det ger bara en kortsiktig effekt.
  • Redovisning
    Har vi på något sett fått in nybörjare som etablerat sig tack vare detta? Låt oss titta med ett bättre perspektiv.
    6-12 månader t ex. har inget hänt. Ta en titt på division 2. De som har tagit steg upp. Det är stendött.

Det går inte att försvara detta längre. Nybörjare och eRepublik rimmar fel. Nybörjarbidrag? Det låter precis som man tror att det låter.

01 Jun 2015, 18:21

Umut wrote:

Som en ung spelare som spelar i den första fasen helt guldköpfritt dvs inte spenderar IRL pengar i spelet kommer ingen vart med bidraget, varken belopp. Att etablera sig som en nybörjare, oavsett mål. Är för dyrt att stödja med. Vi kan inte sponsra en spelares uppgraderingar, träningskontrakt och må Gud hjälpa att bli "självförsörjande". Om vi inte klarar av att hjälpa 1 spelare, hur ska vi forma ett nybörjarprogram då när vi inte ens kan hjälpa en. Bidraget som ges är egentligen en klapp på axeln där staten säger "Kul att du dansar för oss din apa, här nu har du råd att smälla på konstiga värdelösa krig".
  • Om man nu har råd med att etablera sitt konto i detta icke-nybörjarvänliga spel så behöver man inte ett bidrag att börja med.
    Vet inte hur man har lyckats men stort grattis med att klara av det omöjliga. Att investera i detta spel, i detta skede kräver inom vissa fall, ta flera år att ge ett plus tecken som utfall.
    Staten delar ut vanligtvis 10 Q7:or till folk som deltar i krig - dvs "spelar". Varför ge två låtsas bidrag?
  • Syftet
    Detta är inget Riksdagen egentligen jobbar med. Finns inga mål. Finns bara ett syfte att ge noobsen en klapp på axeln. Att bjuda in dom in i communityt. Vill man inbjuda in folk till gemenskapen som knappt existerar så bör man inte muta dom. Det ger bara en kortsiktig effekt.
  • Redovisning
    Har vi på något sett fått in nybörjare som etablerat sig tack vare detta? Låt oss titta med ett bättre perspektiv.
    6-12 månader t ex. har inget hänt. Ta en titt på division 2. De som har tagit steg upp. Det är stendött.

Det går inte att försvara detta längre. Nybörjare och eRepublik rimmar fel. Nybörjarbidrag? Det låter precis som man tror att det låter.

Det här behöver du…
(ca 25 st)

100 g margarin eller smör
3/4 dl socker
3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
3 dl havregryn
2 msk kallt kaffe

Garnering:
1/2 dl kokos eller
1/2 dl pärlsocker

Gör så här…

1. Skär matfettet i mindre bitar.

2. Blanda ihop matfett, socker, kakao, vaniljsocker och havregryn i en skål. Använd händerna eller en matberedare.

3. Häll sist i kaffet och blanda tills det hela är en smet.

4. Rulla små bollar, ca 25 st. Rulla dom sedan i kokos eller pärlsocker. Låt ståkallt i minst 2 timmar innan servering.

01 Jun 2015, 21:56

Guran1981 tack för receptet men jag tar hellre emot motargument för det jag skrev. Du som riksdagsledamot, opposition dessutom kanske har något att säga i ämnet eller håller du med mig?

Fan nu blev jag sugen på kaffe.

01 Jun 2015, 22:11

Umut wrote:

• Syftet
  • Redovisning

Jag är reggad inom de senaste 6-12 månaderna ;)

Sen tycker jag att vi borde ha kvar bidraget men ändra det så att det blir mer effektivt (sen hur man ska göra det är något som både jag och ni andra får grubla lite på)

Vi borde absolut ha en omröstning om det dock, för att se hur riksdagen ligger. Då skall det däremot vara såhär: JA: Ta bort alla nybörjare bidrag, NEJ: Behålla bidraget men forma om det.

Kanske lite komplicerat men nog bäst :)

Mvh
NorrlandsPrins
AKA Prellen, Rövarprinsen, Prins John, Kollaboratören nr 1!

01 Jun 2015, 22:45

Vill man som nybörjare satsa på spelet så köp guld svart. Det är något som borde uppmuntras istället för att köpa svindyrt guld av plato som går åt på 2 dagar.

Nybörjarbidraget i sig är värdelöst och borde tas bort.

Bästa vägen för en ny spelare att lyckas är att köpa 1000g svart och stanna kvar tills man står ensam kvar.

Oförutsägbar sedan 2009.

02 Jun 2015, 00:30
 [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next