Last visit was: less than a minute ago
It is currently 16 Dec 2017, 22:41

[ 25 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
[Diskussion] Lägg ner alla nybörjarstöd 
Author Message

Post Re: [Diskussion] Lägg ner alla nybörjarstöd
Vi alla vet att framtiden inte ser så ljus ut för erepublik, men om någon vill försöka spela så tycker jag att vi ska ge den personen möjligheten till att komma så långt hen kan och vill.

Kan säga från egen erfarenhet att nybörjarstödet (10k?) jag fick för drygt ett år sedan fick fart på min egen ekonomi (Utan den hade jag nog inte varit här)

30 May 2015, 22:48

zzzingo håller i utdelningar på .com som är statligt finansierat, Osäker på hur mycket det rör sig om dock.

Jag har inte fullt uppgraderade anläggningar, Beror lite på hur man definerar "göra skillnad", Jag tycker själv att jag kan trycka till lite och vända en strid (Om det inte kommer någon 50k strenght för andra laget vill säga)

Tycker inte vi borde uppmuntra folk att sluta, då dör ju spelet ut ännu snabbare :(

30 May 2015, 23:02

Att lägga ner stödet lär ju inte hjälpa med att få spelare att sluta spela.
Jag som nu är ny hade inte slutat å spela även om man dragit in på stödet.
Vill man spela så spelar man.

Men jag skulle vilja veta vad du tycker att man istället borde lägga pengarna på som man sparar på att dra in på stödet.

30 May 2015, 23:20
President

Ca 600 SEK per månad i upp till 6 månader rör det sig om.

Tycker istället att vi bör fundera hur vi ska förbättra bidraget än att ta bort det.

Summan är inte särskilt stor så det är ingen större kostnad för staten. Så det enda argumentet för att ta bort det är att man vill döda eSverige. Väldigt tråkigt att ni tycker så. Kan ni inte låta de som vill fortsätta spela eRep spela vidare?

Vi tvingar ingen att spela eRep, det är fritt fram att sluta när man vill. Vi vill bara ge lite hjälp till de som vill börja.

30 May 2015, 23:24

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
swe92 wrote:
Att lägga ner stödet lär ju inte hjälpa med att få spelare att sluta spela.
Jag som nu är ny hade inte slutat å spela även om man dragit in på stödet.
Vill man spela så spelar man.

Men jag skulle vilja veta vad du tycker att man istället borde lägga pengarna på som man sparar på att dra in på stödet.

Det handlar inte om vad det kostar, det handlar om att vi inte aktivt ska försöka få spelare att fortsätta spela för vårt eget nöjes skull.

Ja men fortfarande du måste ju ha en konkret idé om vad pengarna kan läggas på istället... eller? :)

30 May 2015, 23:26

Ähh då tycker jag att man kan fortsätta med bidraget å istället fundera på de Zzzingo sa:
"Tycker istället att vi bör fundera hur vi ska förbättra bidraget än att ta bort det."

30 May 2015, 23:32

Självklart ska vi förbättra det istället för att ta bort det.
Det Jussi säger är bara trams, nästan så att jag tror att hans konto har blivit hackat av Radsoc :P
Det är ett gäng spelare som har ledsnat på spelet men dom orkar inte göra något för att förbättra det och dom vill inte heller sluta spela. Då kör man nån slags uppvigling eller vad det ska föreställa.
Trösten i det hela är att alla utom Radsoc kommer att tröttna snart......Radsoc är kung över alla för hen har kört sitt race sedan urminnes tider (utom för en kort period när han faktiskt blev seriös och blev prelle) och han ger aldrig upp :P
Det kan å andra sidan vara en plan för att få upp aktiviteten, för det lyckas ju faktiskt skapligt......det blir lite diskussioner här och där i alla fall.
Jag menar, skulle dom helt vilja att spelet dog ut så skulle dom ju sluta spela, allt annat vore ju korkat och så korkade tror jag faktiskt inte dom är :D

30 May 2015, 23:48

Jag håller med till en viss del. Jag tror att största anledningen varför nya spelare fortsätter vara aktiva är för att de gillar spelgenren (~webbaserat och tidbaserat strategispel) och inte för att de får något slags bidrag i spelen. Så fort högen med resurser tar slut och de nya spelarna får uppleva hur verkligheten ser ut så kommer de att tröttna på spelet precis som många av de erfarna spelarna har gjort.
De flesta nya spelare kan dessutom sluta spela utan vidare eftertanke då de inte har tagit del av den sociala biten, spenderat mycket tid på att tvåklicka eller slösat riktiga pengar på spelet.

Hur många av alla spelare som fått nybörjarbidrag har fortsatt spela fram tills idag?
Det vet bara de som har delat ut bidraget genom tiderna.

Jag har tidigare sagt att det är den sociala biten som är den viktigaste. Det är dock också svårt att anpassa till nya spelare. Ingen spelare gillar att bli sedd som någon okunnig noob och ett utbildningsverk riskerar att bli kontraproduktivt då det generaliserar och riskerar att få de nya spelarna att känna sig som om de blir massproducerade eller som om de är dumma i huvudet. Den sociala biten måste komma genom ett naturligt behov från antingen den nya spelaren eller från en mer erfaren spelare.

31 May 2015, 00:10 WWW

Schnurrbart wrote:
Jag håller med till en viss del. Jag tror att största anledningen varför nya spelare fortsätter vara aktiva är för att de gillar spelgenren (~webbaserat och tidbaserat strategispel) och inte för att de får något slags bidrag i spelen. Så fort högen med resurser tar slut och de nya spelarna får uppleva hur verkligheten ser ut så kommer de att tröttna på spelet precis som många av de erfarna spelarna har gjort.
De flesta nya spelare kan dessutom sluta spela utan vidare eftertanke då de inte har tagit del av den sociala biten, spenderat mycket tid på att tvåklicka eller slösat riktiga pengar på spelet.

Hur många av alla spelare som fått nybörjarbidrag har fortsatt spela fram tills idag?
Det vet bara de som har delat ut bidraget genom tiderna.

Jag har tidigare sagt att det är den sociala biten som är den viktigaste. Det är dock också svårt att anpassa till nya spelare. Ingen spelare gillar att bli sedd som någon okunnig noob och ett utbildningsverk riskerar att bli kontraproduktivt då det generaliserar och riskerar att få de nya spelarna att känna sig som om de blir massproducerade eller som om de är dumma i huvudet. Den sociala biten måste komma genom ett naturligt behov från antingen den nya spelaren eller från en mer erfaren spelare.

Du har helt rätt när det gäller ned sociala biten! Det var vad som fick mig att sluta spela första gången med "SweStickan" (död och kommer aldrig tebaks igen pga olika anledningar) det var innan jag visste om .se och forum delen av spelet, var dessutom med i ett litet parti där man inte hade nån kontakt med dom andra.
Men jag valde att ge spelet en andra chans och det ångrar jag inte speciellt inte nu när jag vet om .se också.
Men ja jag kan se att nya spelare kanske inte ha engagemanget eller intresset att fortsätta spela där i början.

31 May 2015, 00:21
President

Jag har såklart också svårt att se eRepubliks nedgåeande trend att ändras. Men vi kan ändå göra vårt bästa för att hålla landet levande.

Det är inget måste att ett konto ska bli bland de starkaste i sin division, det finns många som är väldigt svaga men ändå spelar vidare eftersom de gillar andra delar av spelet, t.ex den sociala delen.

31 May 2015, 00:30
 [ 25 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next