Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 09:53

[ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
[Diskussion] Sänkning av work tax 
Author Message
Forum-admin

Post Re: [Diskussion] Sänkning av work tax
Ropen skalla, skattelättnad åt alla!

13/9 2012 - (09:50:31) * @Larm ger Plams en kaka
8/3 2014 11:52 *Larm ger kaka till Plams*

13 May 2015, 21:48

Ja till Orion = Ja till sänkt work tax, ok?

14 May 2015, 13:54

Jag är ytterst besviken på din commitment till denna frågan Jussi, antingen är du 100% bakom frågan och gör vad som helst för att få den att bli verklighet, eller så är du en dansk.

14 May 2015, 14:29

Ingen har motsatt sig omröstning.

http://www.erepublik.com/en/main/law/Sweden/159813

Oförutsägbar sedan 2009.

14 May 2015, 20:52

Guran1981 wrote:
Vampyrer likt er antiplatoiter är myter. Folk har hört talas om er, men historiskt har ni aldrig varit mer än en någons sagostund. Ni saknar helt relevans och är stället dit spelare som är uttråkade och betydelselösa går till för att självdö. Lek er politik, skriv era artiklar. Men det kommer en gräns där vi som faktiskt är kvar kommer sluta ge er din tid ni lever för. Så vem är den riktiga vampyren?

Guran1981, du som en tillräckligt rutinerad spelare som än idag som spelar detta spel någorlunda aktivt borde faktiskt ansluta dig till oss. Om någon grupp här är förbannad på Plato så bör du vara en del utav den. Att faktiskt känna sig nertryckt av spelet. Plato har ingen lojalitet mot sin spelarbas och speciellt gentemot dom som faktiskt spenderar pengar på det. Det är inte så att vår politik går ut på att ta död på eSverige. Vår politik går ut på att väcka tillbaka eRep från det döda. Att få igenom våra ändringar i spelet. Och vi börjar vår kamp med att attackera Plato(admin) för att ändra sin attityd, respektlöshet och girighet mot oss. Vi började med några få och har vuxit till oss nu. Det är dags att hela eSverige communityt ställer sig bakom detta.

Så till din fråga, angående vem som är den riktiga vapyren... Så är det helt självklara svaret Plato och alla hans Platokollaboratörer.

15 May 2015, 03:39

Umut wrote:
Guran1981 wrote:
Vampyrer likt er antiplatoiter är myter. Folk har hört talas om er, men historiskt har ni aldrig varit mer än en någons sagostund. Ni saknar helt relevans och är stället dit spelare som är uttråkade och betydelselösa går till för att självdö. Lek er politik, skriv era artiklar. Men det kommer en gräns där vi som faktiskt är kvar kommer sluta ge er din tid ni lever för. Så vem är den riktiga vampyren?

Guran1981, du som en tillräckligt rutinerad spelare som än idag som spelar detta spel någorlunda aktivt borde faktiskt ansluta dig till oss. Om någon grupp här är förbannad på Plato så bör du vara en del utav den. Att faktiskt känna sig nertryckt av spelet. Plato har ingen lojalitet mot sin spelarbas och speciellt gentemot dom som faktiskt spenderar pengar på det. Det är inte så att vår politik går ut på att ta död på eSverige. Vår politik går ut på att väcka tillbaka eRep från det döda. Att få igenom våra ändringar i spelet. Och vi börjar vår kamp med att attackera Plato(admin) för att ändra sin attityd, respektlöshet och girighet mot oss. Vi började med några få och har vuxit till oss nu. Det är dags att hela eSverige communityt ställer sig bakom detta.

Så till din fråga, angående vem som är den riktiga vapyren... Så är det helt självklara svaret Plato och alla hans Platokollaboratörer.

Huruvida ett dussintal spelare i eSverige säger nej till allt kommer inte påverka Plato. Rätt tanke, fel genomförande. Jag har inget intresse av att ta död på spelet eller den eSvenska communityn. Dessutom så handlar inte detta om Plato, det är en i raden av uttråkade spelare som vill få synas lite och piska upp en vi mot dom ställning. Och missförstå mig inte jag tycker det är bra att det rörs om i grytan då och då. eRep går mot sin död oavsett om vi säger nej till Plato eller ej.

Med det sagt så lycka till. Hoppas inte ni dör ut lika fort som ni kom till. Vilket är risken när ringledarna tröttnar.

15 May 2015, 08:30

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Risken att man tröttnar när man spelar på ett antiplatonitiskt sätt är ganska liten. Man behöver inte sitta på möten med folk som talar en obegriplig engelska, man behöver inte kolla marknaden, man behöver inte fundera var och när nästa epic fight är, man kan lugnt låta energin rinna över, och man behöver inte öppna plånboken när man loggar in, någonsin.

Communityt självdör oberoende av vad "ni" eller "vi" gör. Jag skulle dock tro att er politik att suga ut tvåklickarna totalt gör mera skada för communityt än vår politik att låta dem hålla sina slantar.

Lets agree to disagree. Att vara löneslav eller sälja varor har aldrig varit den primära inkomsten för spelare. Allt handlar om guld, har alltid handlat om guld och kommer alltid handla om guld. Guld får man genom att spela, eller genom att ta genvägen genom VISA-kortet. Detta är ingen hemlighet och man är på intet sätt tvingad att köpa.

Dock är jag rätt trött på den här cirkeldiskussionen nu då allt som kan sägas har sagts. Som sagt lycka till, oavsett om vi har olika synpunkter på genomförandet så har ni stark poäng som jag kan sympatisera med. Med tiden så kanske fler lyssnar. "Men NEJ till allt utom Embargo" och multiröstande i voteringstrådar luktar bara trollande. Svårt att se allvaret under ytan när det mest verkar handla om att jävlas med personer som dagligen spenderar timmar med att sitta i tråkiga möten. För mig verkar det mest som att ni vill jaga bort dom få aktiva som finns kvar. Är det inte så ber jag om ursäkt. Tills dess jag för lust att käbbla igen så återgår jag till jaga epic-strider och klicka på den röda knappen.

Hare gott Jussi ^^

15 May 2015, 10:37

Fattar rent spontant inte hur 5% kan kallas för vansinnesskatt. För låg kanske?

15 May 2015, 15:29

Strumpilainen wrote:

Det är ren vaskning.

15 May 2015, 15:47

Radsoc wrote:
Strumpilainen wrote:

Det är ren vaskning.

Vaskning är ett begrepp inom populärkulturer som "Stekare" och andra överklassfjollor
Att Radsoc känner till detta kan ha att göra med dennes livsstil vilken är helt emot den av erepublik. Se här: http://svenska-apps.se/android/livsstil/vaska-bfxu.html

15 May 2015, 22:15
 [ 22 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next