Last visit was: less than a minute ago
It is currently 19 Nov 2018, 12:03

[ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Tips till purjo 
Author Message

Post Re: Tips till purjo
Ja, det är demokrati. Välkommen till verkligheten. Ni har tillgång till Riksdagen, börja med att bevisa er där: visa att ni är kapabla till något mer än krigshets, att ni har mål utöver att klubba ner utlänningar och att ni som parti faktiskt är seriösa.

Nå, det är ingenting jag personligen tror är möjligt från er sida, men det skadar väl inte att uppmuntra er till att lägga ner stridsyxan, antar jag.

07 Aug 2008, 16:51

Stridsyxan har jag inget problem med. Imperialism kan faktiskt fungera väldigt bra i detta spel, hur som helst krävs det att man är seriös och faktiskt kan mer än att bara skrika; "Krig krig krig!"

Visste ni exempelvis att Sverige skulle lida av seriös inflation om ni förde krig hela tiden? Då undrar jag, var är er ekonomiska plan för att förhindra detta så mycket som möjligt? Ah, nu kom jag på -- NI HAR INGEN! Och kan man fråga sig varför? Jag gissar för att ni inte har en aning om hur detta spel fungerar.

Slutsatsen är:

Imperialism, det fungerar.
Purjolök, det suger.

Image

07 Aug 2008, 17:17

Hörru, inte kommer jag in i DNS parti forum och skriker att ni suger ?

Löjligt om du frågar mig så tänker inte involvera mig i sandlåde krig.

08 Aug 2008, 10:26

Du vet, Man säger att DNS medlemmar är frispråkiga.
Vi har några av de största spammarna.
Aktiva medlemmar...

Ja, mycket.
Men fråga om de reprensenterar DNS...

08 Aug 2008, 13:10

tulipap wrote:
Betamjau wrote:
Ett tips till er purjolökar: Försök vara med i debatter och försök intressera er för politik mer än bara tänka krig och erövring hela tiden.

De övriga partierna i Sverige + Presidenten har gjort det omöjligt för Purjolök Ops att bli lika insatta som er andra. Vi blir det utfrysta partiet som aldrig kommer kunna komma ifrån våra "ogenomtänkta" idéer, tack vare er.

Jag tackar hjärtligt för att ni stängt ute oss från Regeringen.

(Demokrati någon?)

Ni hade ett tillfälle, enligt alla som hade tillgång till runda bordet så visade ni inte framfötterna. Det har diskuterats om en omstrukturering rätt länge, och ni har uppenbarligen inte gett någon en anledning till att tänka om. Regeringen består av en majoritet av de folkvalda, det är demokrati i högsta grad.

Apropå tips, jag skrev en artikel om varför vi skulle anfalla Tyskland, och la fram några argument. Hade ni varit ett vettigt parti så hade någon av era medlemmar i alla fall gjort ett försök till liknande.
Du går öppet ut med att allierade är något bräckligt man kan vända ryggen till, och ni vill anfalla en av våra närmsta allierade. Som sagt, helt öppet på ett språk som norrmännen kan förstå. Varför skulle någon ens vilja vara allierad med ett Sverige lett av purjolök ops?
I ett partiprogram står det att ni ska kriga "strategiskt och näst intill konstant", dock har ingen i ert parti visat någon kapacitet till ens förståelse för ordet strategi.

Ni är ett enfrågeparti, och visar inte ens förståelse för den enda frågan ni står för.

08 Aug 2008, 21:09

Tivook wrote:
Hörru, inte kommer jag in i DNS parti forum och skriker att ni suger ?

Löjligt om du frågar mig så tänker inte involvera mig i sandlåde krig.

Jag slängde åtminstone in lite ordentlig kritik i mitt inlägg. Men hur som helst, du är välkommen att komma och skrika att DNS suger men gör det åtminstone på ett vettigt sätt.

Förresten måste jag säga att det är väldigt lyckat av Purjolök Ops att alltid missa att svara på den kritik man ger.

Image

08 Aug 2008, 23:00

Bertil Gurkvatten wrote:
Ni hade ett tillfälle, enligt alla som hade tillgång till runda bordet så visade ni inte framfötterna. Det har diskuterats om en omstrukturering rätt länge, och ni har uppenbarligen inte gett någon en anledning till att tänka om. Regeringen består av en majoritet av de folkvalda, det är demokrati i högsta grad.

Nog för att det var just ett sammanhängande tillfälle, men jag vill minnas att detta tillfälla varade i två månader. Antalet inlägg från Purjo kan räknas på ena handens fingrar.

09 Aug 2008, 02:16

För att citera en av mina bästa vänner De Reimers
Quote:
DETTA ÄR ETT CIVILISERAT SAMHÄLLE OCH INGEN GRÖNSAKSDISK!

Mayor in Dusseldorf between September 21th 2008-October 14th 2008

09 Aug 2008, 14:11

Mr David wrote:
För att citera en av mina bästa vänner De Reimers
Quote:
DETTA ÄR ETT CIVILISERAT SAMHÄLLE OCH INGEN GRÖNSAKSDISK!

Och vart det hör in i den här tråden har jag ingen aning om, men hade du inget tips till de som leder purjo om hur de ska förbättra sig, kanske du helt enkelt ska låta bli att posta i den här tråden?

Är det så viktigt med sådana kommentarer kanske du ska skapa en "klagomål till Purjo"-tråd?

09 Aug 2008, 22:33

Ja, eller kanske en "Kasta skit på purjo tråd"? :)

10 Aug 2008, 00:40
 [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next