Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Sep 2018, 07:11

[ 49 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Angående företags skatten och utlänska företag. 
Author Message

Post Angående företags skatten och utlänska företag.
Jag har fått förfrågan från eCorp-SWE vad företags skatten ligger på i Visby..jag har meddelat dem nu men ställer mig kritisk till att det är ett företag från Ungern som frågat. De huserar nu i Stockholm men jag vet inte om de bara just nu frågar runt i olika städer. Det är ju också viktigt att alla har samma skatt osv..
Jag vet att det finns en tråd om just detta på forumet men vet inte om alla borde läsa detta.

Vad göra?

Det är ju svårt att förhindra utlänska företag att komma in på den svenska marknaden om inte alla är överrens om vad som skall göras.

Håller detta på att tas upp nu inom kongressen eller är det någon annan som har hand om detta?

//Mjau

23 Jun 2008, 17:35

Post Re: Angående företags skatten och utlänska företag.
Jag har också fått förfrågan från dem och sa att skatten är 200 SEK som i resten av Sverige. Förmodligen har de skickat förfrågan till alla borgmästare.

23 Jun 2008, 18:02

Jag tror att ditt svar fick stopp på utskicket.

Kan vi egentligen göra så mycket åt att utländska företag vill åt sveriges blomstrande marknad? Visst kan vi höja skatten till ett par tusen kronor och sedan ge tillbaka allt förutom 200sek. Det går att göra så, men då kräver det en registrering av företag och deras nationalitet, något som tar en oerhörd tid att sköta.
Att totalt förbjuda utländska företag att aggera inom gränserna är ett steg i fel riktning, bort från den fria handeln. Det är som att säga till våra grannländer att vi inte längre vill göra affärer med dom, bryta upp och helt enkelt sluta sälja i deras länder också och det är vi väl emot? För nog vill vi ha möjligheten att sälja våra varor i andra länder, där vi kanske tjänar bättre på det?
Till sist, det zudden sa i en annan tråd:

Quote:
Det som jag möjligen skulle vilja lagstifta om är hur Gold får eller inte får föras ut ur landet.

Skulle det lagstiftas att guld inte fick föras ut ur landet, gjorde vi "Export Licenses" obrukliga. Varför? Jo, de företag som säljer till Sverige vill självklart inte sitta med svensk valuta som de inte kan göra någonting med. Det är därför monetary market finns. Där kan de lägga upp sina svenska pengar i utbyte mot guld.
Skulle inte den här möjligheten finnas, skulle all handel över gränserna vara meningslös och handel i det här spelet, är en väldigt stor del!

Spring

23 Jun 2008, 19:13

Angående Gold-begräsningar så var det verkligen inte färdigtänkt, så klart har du rätt i det du säger. Men jag reagerade bara på allas väldigt ensidiga syn på utlänskt ägande i Sverige och skrev en snabb replik, men låt oss ta den diskussionen i den andra tråden.

23 Jun 2008, 19:17

Problemet med utländska företag (främst turkiska) på den svenska marknaden diskuteras i kongressen just nu.

24 Jun 2008, 05:06

Ja så finns det ju de som väljer sin egna väg att gå: http://www.erepublik.com/article-370831.html :shock:

Är detta acceptabelt när vi kommit överrens om hur det ska vara för alla städer i Sverige?

Nej säger jag!

//Mjau

24 Jun 2008, 23:30

Vafan, det ska väl vara rättvist över landet, ingen avstickare tack!
Det här kan sluta illa för marknadsekonomin.

Det här är en vädjan från mig till dig, TP; Snälla, för hela eSveriges skull, höj tillbaka företagsskatten till 200 kronor.

24 Jun 2008, 23:52

Jag är en äkta Bremen bo och jag har lyssnat till mitt folk. Vi vill säkra Bremens framtid och det kan enbart göras om folk börjar flytta dit. De flesta sitter tyvärr och trycker i storstäderna och måste ha en morot för att flytta. Status quo kanske är bra för storstäderna men det är förödande för svaga provinser som behöver befästas av soldater. De styrande måste göra mer för att uppmana folk att fördela sig över landet. Provinsen behöver även försvenskas så att det blir en integrerad del av riket, just nu ser de flesta Bremen bara som en buffertzon. Även Bremen måste försvaras!

25 Jun 2008, 00:00

Men lägg ner nu TP.

Vi alla har kommit överrens om att skatten skall vara 200 sek på företag och 1 sek på hus då ska inte du komma och vara en utstickare och försöka slå i oss att du gör det för att försvara Bremen och dina få invånare!

Vill du att vi ska få in fler oseriösa företag i vårt land?
Det är det enda du nämligen ger ut för signaler när du gör såhär!

//Mjau

25 Jun 2008, 00:10

När folket i maktens korridorer faktiskt börjar bry sig om de stackars nybyggarna i Bremen och gör något för att denna avlägsna provins befolkas så kommer jag öppna upp för dialog med dem. Tyvärr verkar den allmänna åsikten just nu vara att det är bäst om regioner som Bremen hålls avfolkade. Nybyggarna har dock fått nog och detta är deras allra stoltaste stund.

25 Jun 2008, 00:23
 [ 49 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next