Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:00

[ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Vad kostade det här kalaset? 
Author Message

Post Re: Vad kostade det här kalaset?
James Banana wrote:
Kapten Klitoris wrote:
Låt oss säga att fighten kostade 2 miljoner, troligen mer eftersom INGEN HAR KOLL???
Fighten varade i 13 timmar, detta ger oss ett MINUTPRIS på.. 2941 sek!

Helt jävla enastående, gratulerar detta är det största fiaskot på flera år.

Med andra ord en kostnad på 12 guld i minuten eller en guldpeng ca var 5te sekund...

Bättre köpa hasch för vartenda öre, sätta sig ned med sina kära MSAP-vapendragare och tända en fet sedan beklaga sig över Plato och alla skuggor från dåtiden.
http://www.erepublik.com/en/article/-pl ... nt39068450

NI ÄR REDAN AVSLÖJADE!!

26 Apr 2015, 14:14

Som någon sa tidigare så blev vi lovade hjälp, men fick ingen. Om vi blev lurade eller inte låter jag vara osagt.
Väldigt många har klagat på att det inte finns några krig för eSverige och när vi nu hittade ett som vi tyvärr inte vann så klagar folk på att det var dyrt.
Klart som fan att det var dyrt, men jag upplever att de som klagar mest är de som uträttade minst i själva kriget.
Ett krig är dyrt och i stället för att sitta och ruttna bort i nån hörna och tycka synd om sig själv så gjorde vi ett försök.......och det var ett jäkligt bra försök som hade kunnat slutat annorlunda om vi fått den hjälp vi blev lovade.
Men det enda som vissa spelare duger till nu för tiden är att gnälla......frågan är varför dessa fortfarande är kvar i spelet?
Gör något vettigt och hjälp till att bygga upp eSverige istället för att gnälla.
Det finns ingen anledning att gnälla nu, det är för sent.
Det är bättre att försöka fokusera på framtiden så att nästa AS eller krig blir bättre.
Om inte, sluta spela på riktigt så att vi andra slipper höra gnället, ni gör ändå ingen som helst nytta (ni som inte gör annat än att gnälla).

26 Apr 2015, 18:51

OmpaLompa wrote:
Som någon sa tidigare så blev vi lovade hjälp, men fick ingen. Om vi blev lurade eller inte låter jag vara osagt.
Väldigt många har klagat på att det inte finns några krig för eSverige och när vi nu hittade ett som vi tyvärr inte vann så klagar folk på att det var dyrt.
Klart som fan att det var dyrt, men jag upplever att de som klagar mest är de som uträttade minst i själva kriget.
Ett krig är dyrt och i stället för att sitta och ruttna bort i nån hörna och tycka synd om sig själv så gjorde vi ett försök.......och det var ett jäkligt bra försök som hade kunnat slutat annorlunda om vi fått den hjälp vi blev lovade.
Men det enda som vissa spelare duger till nu för tiden är att gnälla......frågan är varför dessa fortfarande är kvar i spelet?
Gör något vettigt och hjälp till att bygga upp eSverige istället för att gnälla.
Det finns ingen anledning att gnälla nu, det är för sent.
Det är bättre att försöka fokusera på framtiden så att nästa AS eller krig blir bättre.
Om inte, sluta spela på riktigt så att vi andra slipper höra gnället, ni gör ändå ingen som helst nytta (ni som inte gör annat än att gnälla).

Så staten bränner över en miljon SEK på en från början tvivelaktig AS på Bulgarien och jag ska sluta "gnälla"? Vad hade hänt om vi vunnit slaget, hade regeringen bränt ytterligare 1-2 miljoner på att hålla regionen vid ett framtida RW och ytterligare 1-2 miljoner i nästa slag? Det låter ju riktigt roligt.

Nej du Ompa, vi får vara glada över att vi förlorade och att kostnaden stannade där den gjorde. Jag hoppas för övrigt inte att resten av regeringen tänker på samma sätt som dig. Hade ni velat göra något roligt borde ni kanske kanske valt ett lite enklare mål och inte ett av de starkaste länderna i spelet. Det borde vem som helst fatta.

26 Apr 2015, 19:03

Det svårt att inte reagera över din text OmpaLompa, jag inser själv att ni blev lovade stöd från andra länder men att detta stöd inte kom är också uppenbart. Tystnaden från Regeringen, MUST, Presidenten eller vilken instans som nu innehåller ett gäng låtsas militärer som sammanlagt har mindre strategisk kompetens än min tidigare Chief of Staff Flitwick och som borde agera syndabock i denna diskussionen är dock pinsam och ytterst irriterande. Inte minst pga. det du själv nämner vilket är framtida krigsplanering som med stor sannolikhet kommer att innehålla AirStrike alternativ. Att få ha tidigare erfarenheter om tidigare AirStrike med information om vilka länder som faktiskt hjälper till gör att man kan utvärdera sannolikheten till seger för att inte upprepa denna katastrofala situation igen.

Sedan vill jag ifrågasätta din kompetens att påstå att kriget var ett ”jäkligt bra försök”, jag är inte helt säker på om du noterade att vi förlorade var enda Div 1 strid, samt varje Div 2 strid och varje Div 3 strid? Jag ska utan tvekan erkänna att jag inte uträttade så mycket som jag hade kunnat i striden, jag hoppade in i slutet av tredje striden och gjorde hundra tusen mindre än din totala skada då jag helt enkelt inte hade tid. Sedan noterade jag hur striden gick, vi hade inte ens en chans i någon utav de lägre divisionerna. Istället för att då slänga iväg ytterligare nio - tio miljarder skada i de efterföljande striderna insåg jag att det skulle vara slöseri med energy bars då vi ändå hade förlorat då vi inte hade tillräckligt med power i Div1, Div2 och Div3.

Jag respekterar ditt bidrag till eSverige i egenskap av tank, men här måste du själv kunna inse att mycket hade kunnat gå bättre och om du inte kan dela med dig utav den erfarenhet som du har fått riskerar framtida AirStrikes bli lika katastrofala som den du själv var med och planerade.

2 Miljoner SEK hade kunnat gå till mycket annat gott för att bygga upp eSverige, men det var ditt val att använda det till en 13 timmars strid, du måste kunna stå ditt kast och acceptera kritiken. Det finns alltid konsekvenser, sluta gnälla själv och acceptera dem, dela med dig utav dina erfarenheter och så till att vi alla kan lära utav dina misstag istället.

Mitt intention är inte att gnälla eller ens hitta de vars huvuden borde rulla för denna katastrof, utan jag hoppas bara kunna få tag i information om själva planerandet, vilka länder som lovade stöd, vilka Presidenter, MoD, MoFA eller Asteria HQ medlemmar som sagt att vi får militär stöd så jag kan använda mig utav denna informationen i framtiden.

26 Apr 2015, 19:33

Sovit för lite i helgen så borde väl inte svara nu men vafan.
Quote:
Dåligt att regeringen beslutat om en AS utan en omröstning i riksdagen.

Riksdagen godkände AS'en på .com. Samt vi hade stöd av Asteria med flera i kriget. Tyvärr var Asteria sämre än väntat på att rikta sin skada..

Quote:
Har de varit med och betalat oss för hjälpen eller tyckte regeringen att vi bjuder på 1-2 mille?

Våra allierade bidrog med sina egna COs på våra strider. (Några av dem var oerhört höga jämfört med normalt) Samt att Bulgarien hade, när vårt krig startades, krig mot ytterligare två andra länder samt ett antal RWs.

Quote:
Det blev ett dyrt projekt som pågick i ~13 timmar, jag förstår att eRepublik är döende men det måste finnas mer effektiva sätt att öka aktiviteten, krig skulle kunna skapas mot svagare länder där vi vet sedan innan att vi vinner alla strider och sedan bara fortsätter slåss genom att slåss för dem i RW:s. Lite som vi gjorde i våra träningskrig för NE bonus mot Danmark/Norge eller striderna innan WW5 (?) när vi härjade i Kanada.

Anledningen till att vi inte har startat ett TW med någon annan är för att det snabbt blir oerhört tråkigt för alla inblandade. Även om du inte direkt föreslår ett TW så är det mer eller mindre ett TW.

Quote:
vilka allierade var det som ville stödja denna operationen och vilka löften fanns det från individuella länder (Iran/Ungern?) och vad sades från Asteria?

Jag spenderade mer eller mindre hela dagen (tills vi gav upp) med Irans CP samt MoD (MoDen var även SC i Asteria vid tillfället) samt några andra från Asteria. Vi hade Asterias fulla fokus. Dock så är de alldeles för dåliga på att rikta sin skada tyvärr. Men nu vet vi det.

Quote:
Låt oss säga att fighten kostade 2 miljoner, troligen mer eftersom INGEN HAR KOLL???
Fighten varade i 13 timmar, detta ger oss ett MINUTPRIS på.. 2941 sek!

900k på COs från statens sida. Sedan dryga 66k för ASen. Sedan hade vi i princip all mat redan så där las bara några tusen CC. Sen beror det på om du räknar med maten som staten har fått in från frivilliga spelare.

26 Apr 2015, 21:13

Kain Propan wrote:
Vad hade hänt om vi vunnit slaget, hade regeringen bränt ytterligare 1-2 miljoner på att hålla regionen vid ett framtida RW och ytterligare 1-2 miljoner i nästa slag?

@Kain; Regionen var på indiskt territorium så knappast någon svår att hålla, dock så var det Bulgarien och hela anti-Asterias motiv att stoppa att ännu en spelare var med i gröten då de helst ser att färre länder ansluter sig till Asteria då det börjat gå bättre för dem och sämre för Asteria på senare tid.

Allmänt;
I efterhand är det enkelt att se mellan fingrarna att detta knappast var den smartaste lösningen men allting tas ur perspektiv och med tanke på att den både var godkänd av riksdagen och regeringen så ser jag inget olegitimt i det hela. Visst man kan lära sig tills nästa gång men det enda jag ser är massa inaktiva 2-klickare som helt plötsligt dykt upp på forumet som förståsigpåare och försöker tracka ner för att något inte gick som det skulle.

@Lonestar, börja engagera dig i regeringsfrågor och visa intresse så kommer informationen att komma till dig innan den händer. Är inte många kvar i eSverige som vill syssla med den tidskrävande delen av politiken i dagens läge.. Och färre blir det..

26 Apr 2015, 21:22

Detta är en trolltråd, om någon har missat det.

Förmodligen bra om så få som möjligt tar åt sig av någonting som skrivs i den.

26 Apr 2015, 21:58

Valnad wrote:

Faktiskt så ville vi ju att aktiviteten skulle öka med lite krig och vips, som på beställning så vaknar trollen till liv :D

26 Apr 2015, 22:07

Sluta jiddra börja trolla

26 Apr 2015, 22:14

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
OmpaLompa wrote:
Valnad wrote:

Faktiskt så ville vi ju att aktiviteten skulle öka med lite krig och vips, som på beställning så vaknar trollen till liv :D

Det gamla eSvenska knepet, kalla folk med obekväma åsikter för troll.

Men hade vi inte gjort det här så kanske du hade lagt av på riktigt Jussi, och det hade ju varit riktigt tråkigt :(
Nu får vi njuta av ditt sällskap ytterligare en tid.......frågan är vilken väg du väljer att gå?
Det är ju förstås mycket enklare och det krävs betydligt mindre jobb att trolla i detta spel än att vara seriös så jag kan ana vägvalet :D

26 Apr 2015, 22:15
 [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next