Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:03

[ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Vad ska man investera i just nu? 
Author Message

Post Re: Vad ska man investera i just nu?
Jag har börjat använda mina overtime points. Lönerna i Serbien är på drygt 100cc och det går inte att producera ngt och tjäna pengar med sådana löner. Jo, jag vet att jag betalar 100cc till ngn svensk men det är lika mycket för den goda sakens skull. Nåväl. Jag blir utkastat och utskälld av arbetsgivarna när jag luggar dem på 2000-3000cc om dagen.

Samtidigt som lönerna är så här höga är råvarupriserna också höga vilket lite talar emot att det är stora botfarmer, snarare många spelare som köpt på sig tillverkande företag och kalkylerar dåligt och bränner pengar i sina fabriker.

Poking the dead horse here.

Poke.

Poke.

20 Feb 2016, 23:42

Nackdelen med att jobba i War Inc är att man inte kan spendera alla sina Overtime points och de fortsätter bara att öka, men får väl se det som positivt tillsvidare då de ökar i värde samtidigt som SEK priset stiger stadigt.

21 Feb 2016, 05:50

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Misho wrote:
Poking the dead horse here.

Jag anser ju numera att avveckling är bättre än utveckling, och dessutom har jag lite dålig koll på de senaste förändringarna i ekonomimodulen så det är lite svårt för mig att hålla mig till topic annat än genom att säga att man inte ska investera i någonting.

Men jag kan ju försöka mig på en liten analys i alla fall. Nästan alla länder styrs nu av die hard kollaboratörer och guldköpare, vilket innebär ett högt skattetryck. Pengarna används i regel till att finansiera CO's som hamnar i de här personernas egna fickor. Jag tvivlar på att det finns något sätt kvar att spela på som inte gynnar både Plato och kollaboratörerna, man blir skinnad hur man än gör. Sluta jobba och sluta slåss, ju snabbare slutet kommer desto bättre.

Nja, alltså Plato vill sälja guld och packs. De populäraste packsen ger dig hälsa snabbare samt att du kan lagra mer hälsa. Hur bränner folk hälsa, jo genom att strida. Att strida kostar vapen och mat.

Man betalar alltså för att få betala ännu mer med den enda belöningen att man stiger i level. Efter lvl 200 - jo det är en lång resa om man börjar spela idag, jag vet. Men många andra har hållit på ett tag och vad finns då för mål efter lvl 200 och fri träning?

Genom att INTE köpa packs och passa på att strida i CO strider samt att lägga mycket hälsa på att jobba så fuckar man ju Plato. Man blir rikare.
Har man dessutom hunnit skaffa sig lite företag, producerar vapen och mat så kan man sälja mer vapen och mer mat om man inte köper Plato-packs eftersom man helt sonika gjort av med en mindre mängd.

Köper man inga packs så får man som sagt mindre mängd hälsa / min och behöver inte logga in lika ofta. Samtidigt väcer guld och CC-högen.

Ju fler som spelar på det viset desto snabbare kommer Plato tvingas ändra och då naturligtvis ändra till det sämre för alla inblandade - i vanlig ordning. ;)

27 Feb 2016, 21:07

Du har en poäng, den fungerar säkert när man är top 10 styrka i hela erepublik som du är.

För oss dödliga är nog det snabbaste sättet till kollektivt självmord att ge fan i att köpa nånting och inte heller slåss, arbeta eller träna :D

Oförutsägbar sedan 2009.

27 Feb 2016, 21:21

Kapten Klitoris wrote:
Du har en poäng, den fungerar säkert när man är top 10 styrka i hela erepublik som du är.

För oss dödliga är nog det snabbaste sättet till kollektivt självmord att ge fan i att köpa nånting och inte heller slåss, arbeta eller träna :D

Trea nu. Spelet går ju ut på att leta rätt på ettan och tvåan och giftmörda dem innan de hunnit lämnat kontot vidare. Själv låter jag alltid kockens barn först smaka av maten innan jag äter den för att minimera risken att jag faller bort på samma grepp.

27 Feb 2016, 21:38

Skaffa ghostery eller liknande för att slå ut Platos telemetri också.

27 Feb 2016, 22:41
 [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5