Last visit was: less than a minute ago
It is currently 16 Dec 2017, 22:30

[ 15 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Q5 mat-företag säljes för rimligt pris 
Author Message

Post Q5 mat-företag säljes för rimligt pris
Ja, som topic lyder. Funderar på att göra mig av med ett Q5 mat-företag om någon är intresserad så jag tar gärna emot bud :P Är ju ingen företags-rea än på ett bra tag misstänker jag men om någon är intresserad kan vi säkert komma överens om ett bra pris.
Någon som inte orkar vänta tills nästa rea och är sugen redan nu men tycker de företag tillsalu på marknaden är för dyra? Kontakta mig då så kan vi komma överens om ett pris båda blir nöjda med.

23 Mar 2014, 00:45

Post Re: Q5 mat-företag säljes för rimligt pris
ifall du producerar FRM så du klarar av å jobba själv i fabriken så tycker jag du ska ha kvar det. annars hade jag köpt den av dig, men vet inte hur det skall gå till när vi har olika CS. ett annat alternativ är ju och nergradera det. tror det kan vara trög sålt ifall du inte säljer den billigt?

Men va kostar ett q5 företag när det är rea? 210? 230 guld? du får ju tillbaka 190 ifall du dissolva det så du förlorar ju inte allt för mycket.

men som sagt ifall du producerar FRM / kommer göra väldigt snart så du klara av och jobba själv i fabriken varje dag så ha kvar den. rätt som det är blir q5 mat värd mycket pengar när admin börjar fiffla med energy reggen ;)

23 Mar 2014, 14:28

Det är sant, jag hade tänkt sälja för något sånt för att spara vidare till Q7 vapen :P
Fast som du säger är det nog bra att ha två Q5-mat åtminstone för att vara helt självförsörjande om man skulle sparka alla. Producerar nog tillräckligt FRM till att jobba själv fast har fullt anställda i ett av företagen, iaf. jobbar ungefär hälften... behöver nästan ha en buffert på 10 pers för att veta att man kan producera varje dag.
Du har nog rätt, det är kanske bäst att behålla det :P Hatar att säga det men har ju köpt det billigt på rea och egentligen finns ingen anledning att göra sig av med det i dagsläget för att "sitta på guld och vänta på nästa rea"...

Angående sälja för vilket pris man vill som jag tänkt ut, borde det inte fungera att sälja "officiellt" för tillåtna priser på marknaden, köparen köper det där, fast sedan justeras priset genom att skicka tillbaka guld? Kräver ju dock att köparen har extra guld för att kunna genomföra köpet först. Fungerar det eller har jag missat något i beräkningarna? :)

23 Mar 2014, 20:29

precis så funkar det ;)

dock ifall köparen och säljaren har olika CS så funkar det inte, man kan bara köpa och sälja företag på sin egna marknad.

23 Mar 2014, 21:52

Det är sant att man borde egentligen satsa på ekonomiskt oberoende och mest vinster ger ju WRM & FRM fast jag tycker det borde vara säkrare att inte ha alla ägg i samma korg. Har ju fått läsa så mycket om klåfingriga admins i erepublik som får för sig något eller en ny idé och vipps sker dramatiska förändringar...
Mat tycker jag bör vara något som de gör mer eftertraktat i framtiden, kanske lyckas de få mat/FRM och WRM lägga sig i samma prisklass.
Är det just nu aluminium som är mest prisvärt eller vad satsar folk på?

24 Mar 2014, 11:16

Ja, aluminium har den korteste tilbagebetalingstid.

Jeg er enig i, at det er mest fornuftigt at have flere forskellige typer (WRM/FRM/food/weapon) - Admins kan finde på hvad som helst, når som helst..

24 Mar 2014, 12:32

Räknar vi på 50st blir det
125 wrm x 50 = 6250
6250 x 0,05 = 312,5 SEK 0,05-pris
6250 x 0,06 = 375 SEK 0,06-pris
0,77 x 50 = 38,5 SEK i skatt
Alltså tjänar man 274 SEK efter skatt men före mat.

Maten kostar 0,33 x 50 = 16,5 SEK och då är vi på 257,5 SEK i rena inkomster per dag under förutsättningarna att maten ligger relativt lågt i pris och att priset på wrm ligger på minst 0,05 och det går sälja det.

Hinner inte räkna på hur lång tid det tar att tjäna tillbaka pengarna men snabba frågor.. Finns det någon limit för antal fabriker som man kan ha eller endast maten som begränsar?

25 Mar 2014, 09:14

Jussi PK Jernkuuk wrote:
Det ryktas att det finns folk som käkar energy bars så att de kan jobba i alla sina företag. :P

haha känns som att man gör det bara för att få mycket xp då? eller så har man någon skum fetish ;p

25 Mar 2014, 18:12

De kanske gillar choklad

25 Mar 2014, 18:36

jimmy.b.86 wrote:
De kanske gillar choklad

¨haha ja kanske det ;P

jaja. ifall man ska återgå till topic så, kanske inte det smartaste är att bli självförsörjande men man får en skönt känsla i magen när man inte behöver handla något. dock så håller jag helt med, så som det ser ut nu så är det bara köra på råvaror. helt klart det säkraste. dock är man lite risk kapitalist så självklart kan man starta fabriker och bygga lager och hoppas på finnare tider. men tycker att man själv ska känna och inte göra det som andra säger åt en å göra ;)

25 Mar 2014, 19:23
 [ 15 posts ]  Go to page 1, 2  Next