Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:10

[ 7 posts ] 
Skatter i andra länder 
Author Message

Post Skatter i andra länder
Jag "råkade" spontanköpa handelsrättigheter i Danmark, men ser nu att det är 3cc skatt / såld vara, och jag förstår inte riktigt hur det fungerar.

Om jag säljer ett vapen för exempelvis 13cc och skatten ligger på 3cc, innebär det att jag bara får ut 10cc / såld vara, eller är skatten inkluderad i priset?

mvh Kloka Franz

14 Mar 2014, 12:06

Post Re: Skatter i andra länder
Skatten er ikke fastsat som en bestemt mængde cc - men en procentsats afhængig af typen af vare.

Du kan se procentsatserne her:
http://www.erepublik.com/en/country/economy/Denmark

Dvs. for våben er der samlet set 24% skat (9% VAT, 15% import tax. Work tax er kun for folk med Dansk CS)

Sælger du et våben for 13cc får du altså: 13cc/124*100 = 10.48cc

(kilde: http://wiki.erepublik.com/index.php/Import_Tax)

14 Mar 2014, 13:21

Ja, jag inser nu att det helt klart var 20guld kastade ner i sjön. Men, så är det nu, och jag får helt enkelt leva med det och lära mig av misstaget.

Jag har sett att folk klagat mycket på att priset på q7-vapen sjunkit mycket, och jag kan känna att jag bidragit till det med mitt crosstradande. Ser folk på mig som en girig skurk som struntar i eSverige och bara tänker på mig själv? Borde inte billigare vapen betyda att det går bättre för eSverige i krig?

14 Mar 2014, 13:59

Jussi PK Jernkuuk wrote:
Du behöver absolut inte se dig som en girig skurk om du säljer billigare än andra, alla har samma möjligheter till det. Att en del kanske blir sura när priserna sjunker är en annan sak. Problemet är att många tror att man kan förtjäna mycket på att ha ett Q7 vapenföretag t.ex., men så är det inte, marginalerna sjunker alltid mot noll och ibland under noll om det inte finns en tävling eller något annat på gång som höjer priserna. Man kan förtjäna på fabriker om man har tillräckligt med kapital så att man har råd att bygga lager när wrm-priserna är låga, och sälja först när alla priser stiger ordentligt.

Satsa på crosstrading och wrm-produktion (aluminiums) och storage, köp fabriker först när du har flera tusen guld i kapital.

Hur kör man WRM för att tjäna pengar?

14 Mar 2014, 15:09

"14 free market licenses left"
Vad gör jag bäst med dem?

26 Mar 2014, 20:58

Kloka Franz byt namn till Franz för 5g det är en bättre investering och du slipper se klok ut

26 Mar 2014, 22:07

Misstag gör vi alla. Det är bara att dra lärdom och köra vidare. Kanske får du nytta av dina nyvunna kunskaper i framtiden.

03 Dec 2014, 10:38
 [ 7 posts ]