Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:02

[ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Vad lönar sig? 
Author Message

Post Re: Vad lönar sig?
jimmy.b.86 wrote:
Jag förstår inte hur jag som nybörjare ska få någon som helst vinst. t ex anställa någon är omöjligt att konkurrera med lönen även om det är t ex "Hunting hut" med 20% bonus. Aldrig att jag kan sälja 300 av dessa för 25 SEK som lönen ligger på nu.

Det känns som om det var onödigt att börja spela igen nästan. När jag spelade för ett par år sen hade jag massa företag och pengar i en organisation som försvann och inte gick få tillbaka. Ändå försöker man börja om på ny kula och har till och med köpt startpaketet med guld osv. med hunting hut osv. men matematiken går inte ihop. är enda sättet att tjäna pengar att få medaljer numera?? Känns ju inte som ett ekonomispel längre då..? och har jag slösat bort 35g på "Hunting hut" eller vad den hette nu då jag bara kommer förlora pengar av att anställa, även om bröd produceras av det kanske det ger en skitsumma..

Ska jag bara ge upp och erkänna nederlaget att jag kastat bort 100 spänn på skiten och lägga ner för gott eller vad ska jag göra egentligen?
Kan ingen hjälpa mig här...?

Råvaruföretagen arbetar du själv i, det är svårt att anställa i de företagen och gå runt.

Genom att arbete själv i ditt eller dina råvaruföretag så kan du bli självförsörjande på sikt. När du väl är där rullar ekonomin på.
Mitt råd är att du adderar fler och fler råvaruföretag inom vapen och dagligen arbetar i dem. Vänta med att köpa ett mat- eller vapenföretag tills du har många råvaruföretag.

23 Feb 2014, 18:59

Tack för tipsen, gillar att vara affärsman, kan inte ge upp under en lågkonjuktur ;)

24 Feb 2014, 05:28

Jussi PK Jernkuuk wrote:
Köp bara aluminiums (10g-företag) i början, inga rubbers (35g-företag). Aluminiums betalar sig på halva tiden jämfört med rubbers. Några Q1-matfabriker kan du nog sikta på att ha, om inte annat så för eget bruk.

Att uppgradera gratis träningsanläggningen till max när det är rea är också en bra investering, det ger nästan 10g per månad i avkastning.

Crosstrading kan ge lite klirr i kassan också. Köp billigt utomlands och sälj i Sverige.

Kan jag se priser utomlands?

25 Feb 2014, 04:58

jimmy.b.86 wrote:
Jussi PK Jernkuuk wrote:
Köp bara aluminiums (10g-företag) i början, inga rubbers (35g-företag). Aluminiums betalar sig på halva tiden jämfört med rubbers. Några Q1-matfabriker kan du nog sikta på att ha, om inte annat så för eget bruk.

Att uppgradera gratis träningsanläggningen till max när det är rea är också en bra investering, det ger nästan 10g per månad i avkastning.

Crosstrading kan ge lite klirr i kassan också. Köp billigt utomlands och sälj i Sverige.

Kan jag se priser utomlands?

jarå. gå in på marknaden och den produkt du vill se. sedan har du en flaga uppe i högra hörnet den kan du byta ut till det land du vill se. dock så måste du befinna dig i det landet du vill handla av. men du kan alltid sälja lägga ut säljbud i ditt land där du har CS i vart du än i världen befinner dig.

25 Feb 2014, 06:54

Har de rea på upgradering av träningslägret ibland jag bör vänta till? kan ju upgradera de som kostar 20g iaf. till att börja med och sen se hur mycket man hinner upgradera under rean (beroende på hur mycket man sammlat på sig eller köpa guld då)

Menar ni att jag ska trycka upp flera Q1 mat-fabriker? På min tid upgraderade man :P

En sak till... "Avancerade byggnader", vad innebär det att ha en rocket factory? Bör jag ha en sån eller är det bättre att vänta tills man är helt självförsörjande och börjar bli "smårik" ? "Lyxvara" känns det ju inte som när det bara är 10g... fast 10g kan jag nog göra så mycket viktigare saker för som matfabrik ni nämnde, kanske spara till upgradering av träningslägren osv.

Bör jag börja med de billigaste träningen att upgradera först? sen den dyraste som ger mest styrka? eller vad rekomenderar ni? kanske finns någon som gjort en kalkyl redan? :mrgreen:

28 Feb 2014, 21:46

jo det kommer komma rea på tränings läger så uppgradera bara under den. sedan tycker du det är värt det köp guld annars vänta å spara. uppgradera den du jobbar gratis i först till max. och den andra till max. fast den tredje väntar du med och går direkt till att uppgradera den sista till max och det sista du gör är att uppgradera den tredje byggnaden till max. Du kan läsa mer om detta i denna artikel. http://www.erepublik.com/en/article/nyb ... 0#comments
OBS, att artikeln är gammal så du behöver mer styrka än vad det står i artikeln innan du ska börja slås. du kommer märka när du har tillräckligt med styrka.

ja köp ett par styck matföretag.

jag vet inte hur mycket BH's brukar ligga på i div1 men efter uppdateringen så har det kommer flera starka spelare till div1 utan att dem har höjt damagen på rockets (vad jag vet) så jag skulle säga skit i det och satsa på träningen först.

01 Mar 2014, 11:15

Hade de inte motverkat det genom ändring i Div-systemen? Prata med en mexare som bara tränat i över ett år typ innan han började spela och minns inte hur mycket styrka han hade..
Jag är ju lvl24 nu och har slagits betydligt mycket mer än en som bara tränar i 1 1/2 år och därmed kanske får problem att få medaljer i framtiden.
Däremot kanske jag bör tänka på att endast slåss när det är värt det, som en FF-medalj. Alla kan ju inte sikta på BH-medaljer, särskilt inte när jag började med det som inriktning utan tagit både 3 TP och 1 FF samtidigt jag bara har under 300 STR.. Förhoppningsvis kan jag göra något bra av det ändå, alla som inte stred eller gjorde annat än träna i över ett år är väl inte värdelösa nu och tvingats skapa nya konton eller...?

01 Mar 2014, 14:35

ja du får ju givetvis göra vad du känner för att göra själva. sätta dina egna mål och sånt. Det finns pengar å tjäna på FF medaljer också ifall man tänker sig lite för innan man slåss så det har du helt rätt i. du kan läsa mer om FF medaljer här http://www.erepublik.com/en/article/-sn ... 77691/1/20

EDIT: det som är bra med att farma FF medaljer är att du inte behöver satsa så mycket pengar på styrkan och kan gå en mer affärsmans väg :)

01 Mar 2014, 14:46

Fan vad sur jag är, köpte ett "combat-pack" och upgraderade träningslägret lite för 2-3dagar sen för det guldet och nu har jag 3g kvar... nu kostar gratisträningen 50g i upgradering till max och hade kunnat upgradera den istället!!

Är det för att tvinga folk att köpa guld rätt som det är... Jag ska bli kriminell och råna en bank närmaste 45h...

Dessutom omöjligt eftersom jag kan växla max 10g per dag....

03 Mar 2014, 12:40

jag fick ihop 3 medaljer för TP och en medalj för BH med styrka på bara 429 och lyckades ge dmg på typ 3,5 milj... fast jag fick lägga ut riktiga pengar för träningsanläggningarna sbå alla är max nu... hade några till varit med hade vi nog tagit litauen eftersom den vägde fram och tillbaka...

03 Mar 2014, 13:59
 [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next