Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 09:55

[ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Vad lönar sig? 
Author Message

Post Re: Vad lönar sig?
Jussi PK Jernkuuk wrote:
Det handlar väl ganska mycket om psykologi. 40-50 energy i 5 dagar lär inte vara tillräckligt mycket för att skapa verklig brist, men det kan få folk att börja hamstra i något skede. Antagligen bäst att sälja rätt fort när man känner sig nöjd med priset.

20cc för Q7 weapons och .40cc för Q5 mat. Jag har alldeles för lång nästa och för liten ful hatt för att acceptera mindre profit än så. Om jag så skall behöva vänta till 7-års-veckan.

16 Feb 2014, 18:59

Valnad wrote:

20cc för Q7 weapons och .40cc för Q5 mat. Jag har alldeles för lång nästa och för liten ful hatt för att acceptera mindre profit än så. Om jag så skall behöva vänta till 7-års-veckan.

Problemet är ju att CC-högen minskar när man producerar och inte säljer. Då måste man sälja av mindre partier för 15cc.

16 Feb 2014, 19:34

Jag kör fortfarande med devisen att det i längden lönar sig att hamstra så mycket guld som möjligt eftersom det är det som är huvudvalutan i spelet. Det där med att spekulera i upp- och nedgångar i pris för CC och varor funkar säkert ibland men vad vi vet är att de rumänska utvecklarna lever på att det är ett konstant utflöde av guld från spelet. Med det i åtanke så borde inte guldet vara fel att sitta på i långa loppet, kanske inte lika roligt dock...

Ni som är gamla minns vad lönen var mätt i guld förr och kan jämföra det mot dagens löner ocu priser på t.ex. vapen/mat. En gång i tiden drog man in 1-2 guld/dag i lön och de bästa vapnen kostade lika mycket.

16 Feb 2014, 20:51

Jag är iallafall rätt glad att jag hade min, om än lilla, förmögenhet i guld när jag slutade spela. Hade jag haft det i SEK hade den varit värd en femtedel nu.

16 Feb 2014, 21:22

Kape wrote:
Jag kör fortfarande med devisen att det i längden lönar sig att hamstra så mycket guld som möjligt eftersom det är det som är huvudvalutan i spelet. Det där med att spekulera i upp- och nedgångar i pris för CC och varor funkar säkert ibland men vad vi vet är att de rumänska utvecklarna lever på att det är ett konstant utflöde av guld från spelet. Med det i åtanke så borde inte guldet vara fel att sitta på i långa loppet, kanske inte lika roligt dock...

Ni som är gamla minns vad lönen var mätt i guld förr och kan jämföra det mot dagens löner ocu priser på t.ex. vapen/mat. En gång i tiden drog man in 1-2 guld/dag i lön och de bästa vapnen kostade lika mycket.

Jo, men där finns ju en begränsning. Hade det inte varit tak på 10g/dygn hade jag lagt alla ägg i den korgen också. För närvarande går jag back på inköpet av guldet och +-0 på den egna konsumtionen och hamstring av produktion. Frustrerande.

Så länge priserna inte går ner så pass mycket att jag behöver sälja med förlust sitter jag lugnt i båten, och svär lite lagom mycket.

16 Feb 2014, 23:29

Kape wrote:

Jag har den absoluta lejonparten i guld men jag vill också ligga med så pass mycket CC att jag slipper sälja guld de gånger admin hittar på något galet och man ligger lite fel i timing.

Ja, jag spelar ju spelet med till skillnad från dig som bara duttar i ditt trädgårdsland, säljer guld för irl pengar och skriver några rader på forumet.. ;)

17 Feb 2014, 01:21

Jag tappade motivationen till att spela när mina 200 företag inte längre genererade 10g om dagen. Så som jag minns så kunde man ganska väl räkna ut hur konjuktursvängningarna skulle bli (reor, tävlingar).
Kan man inte köpa 10g om dagen varje dag tjänar man på att köpa billigt och sälja dyrt.

17 Feb 2014, 23:34

Gudrun Schyman wrote:
Jag tappade motivationen till att spela när mina 200 företag inte längre genererade 10g om dagen. Så som jag minns så kunde man ganska väl räkna ut hur konjuktursvängningarna skulle bli (reor, tävlingar).
Kan man inte köpa 10g om dagen varje dag tjänar man på att köpa billigt och sälja dyrt.

jag har runt 140- 155 företag idag och producerade vid nyår över 10g per dag nu producerar jag snepet under 10g per dag men jag säljer inte allt som jag producerar heller så kanske ligger något i det ;)

Dock så beror det på vilka företag man har och vilken q man har på sinna råvaro företag osv.

Men det bästa sättet är ju som gurun säger å köpa billigt å sälja dyrt, menar vem vill inte göra en kapten klitoris :P

19 Feb 2014, 07:13

Jag förstår inte hur jag som nybörjare ska få någon som helst vinst. t ex anställa någon är omöjligt att konkurrera med lönen även om det är t ex "Hunting hut" med 20% bonus. Aldrig att jag kan sälja 300 av dessa för 25 SEK som lönen ligger på nu.

Det känns som om det var onödigt att börja spela igen nästan. När jag spelade för ett par år sen hade jag massa företag och pengar i en organisation som försvann och inte gick få tillbaka. Ändå försöker man börja om på ny kula och har till och med köpt startpaketet med guld osv. med hunting hut osv. men matematiken går inte ihop. är enda sättet att tjäna pengar att få medaljer numera?? Känns ju inte som ett ekonomispel längre då..? och har jag slösat bort 35g på "Hunting hut" eller vad den hette nu då jag bara kommer förlora pengar av att anställa, även om bröd produceras av det kanske det ger en skitsumma..

Ska jag bara ge upp och erkänna nederlaget att jag kastat bort 100 spänn på skiten och lägga ner för gott eller vad ska jag göra egentligen?
Kan ingen hjälpa mig här...?

22 Feb 2014, 23:01

ja ekonomi modulen har varit trasig sedan länge tillbaka. och admin verkar göra på snudd till inget för att fixa den. ska man tjäna nå pengar på företag i dagens erepublik så måste du ha en hel del företag. vilket kostar en jävla massa guld / sek.

skulle jag ha varit nybörjare idags läget så skulle jag satsa på å bygga upp min styrka. genom att uppgradera träningsanläggningar och köpa kontrakt när det finns möjlighet och det verkar vettigt. och spara på diverse boosters och missiler och annat roligt. ju längre man väntar detso lättare blir det å ta medaljer senare. och under tiden jag bygger upp min styrka så skulle jag jobba på min politiska karriär eller på annat sätt jobba upp mig i eSveriges communtie och på så sätt kunna avancera snabbare.

sedan skulle jag inte säga att du har gjort fel. jag tycker att äga företag är aldrig fel. nu får du ju några extra sek varje dag utöver dina andra inkomster vilket är kanon. sedan att det tar ett tag å tjäna tillbaka dem där 35G är ju llite tråkigt, men tyvärr är det så ekonomi modulen ser ut idag. Men tycker helt klart du ska stanna kvar och försöka se hur det kommer bli i framtiden fast det känns lite mörkt nu. :)

22 Feb 2014, 23:21
 [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next