Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:05

[ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Vad lönar sig? 
Author Message

Post Re: Vad lönar sig?
hmm, jag verkar tro lite annorlunda än alla andra. jag tror att peaken redan har varit (för någon vecka sedan) sålde allt då och jag säljer fortfarande för jag tror att just nu sitter det folk på mängder utav vapen och mat som bara väntar på att tävlingen ska börja för att kunna sälja sina saker så dyrt som möjligt dock så ifall det är så många som jag tror som gör det som kommer det att kunna stimulera marknaden. sedan tror jag även att dem som planerar att förbruka mycket vapen och mat har troligen redan bunkrat upp för det dem har råd med och kommer troligen handla så lite som möjligt under själva tävlingen.

dock är det bara nått jag tror vad som kommer ske så jag kör på den strategin lever på hypen innan själva tävlingen.

24 Jan 2014, 17:30

Sålt av hela mitt lager och ska tälta mig igenom nästa turnering :)

http://www.erepublik.com/en/main/latest-updates/0/100

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

24 Jan 2014, 19:28

Allting beror ju på vad man har för mål. När jag läste nyheten hade priset redan stigit med nästan 2cc i Polen (på Q7). Jag dammsög några mindre marknader på Q7 för under 20cc. Skulle enkelt kunna sälja av dem nu för en omedelbar förtjänst, om än liten. Fortsätter folk att bunkra vapen kommer priserna i Polen snart vara uppe på 21-22cc. Köpte man för 19,45 och lyckas få sålt det för 21,45 inom 20h är gav det 10% avkastning på mindre än ett dygn.

Men visst, det är en tafflig direktavkastning såvida man inte har mycket kapital att satsa med.

24 Jan 2014, 20:07

Sälja Q7 Vapen verkar just nu vara lönsamt i Sverige. Inte stora marginaler, men men...

Om Raw ligger på 0,09 SEK. Man behöver 2400 för 12 vapen, vilket betyder kostnad att producera 12 vapen är 216 SEK. Vapen priserna ligger på 21 SEK.
Vinst är sådelese 12*21-216=36 SEK.
Lönen på runt 22 SEk, vilket ger en vinst på ca 12 SEK per dag...

25 Jan 2014, 17:22

Hamstra Q7 vapen och sälj de vid stora turneringar

26 Jan 2014, 00:34 WWW

Det beror lite på hur stort lager du har, men att köpa billigt och sälja dyrt brukar funka^^
Annnars är det träningsläger som gäller.
Efter det är WRM helt klart det mest lönsamma. bra priser nu, de flukturerar dock relativt kraftigt. Ena dagen 0.02 och andra 0.09.

Image
Image

26 Jan 2014, 03:28

ja råvaror är ju alltid en säker investering. om man wamar i dem så kan man ju aldrig gå "minus" om inte matpriserna blir alldeles för hög och råvarorna för billiga. och det har blivit ännu bättre nu när det förkommer reor lite då och då på råvaror företagen.

sedan kan man ju alltid leka lite på MM men där gäller det å ha tålamod och på grund utav 10g gränsen så kan det vara svårt å verkligen tjäna mycket men helt klart så går det å tjäna några sek iallafall. relativt säkert.

26 Jan 2014, 09:55

hm mat priserna borde börja höjas nu dem sista dagarna för allt fler länder får mer å mer energie till sina medborgare.

dock så har inte priserna rört sig något speciellt i polen enligt eAnalyzer, så frågan är ska man våga satsa en del sek och köpa mat nu och hoppas på att priserna höjs nu i slutet av vallis väckan eller ska man ruva på sina tillgångar till någon annan gång?

jag tror jag står över denna möjlighet. troligen kommer priserna höjas med någon procent men tror inte att det blir så mycket så det är värt risken? eller vad tror ni andra?

EDIT: någon som vet hur andra länder (framför allt stora) ligger till i energi uppdraget?

16 Feb 2014, 02:17

jo du kan ha rätt Jussi, kan ju vara jag som är lite otålig å vill ha snabbare kurvor. men det kommer bli intressanta två sista dygn :)

16 Feb 2014, 10:36

Jussi PK Jernkuuk wrote:
Q5 maten har blivit ca 10% dyrare på en vecka, från 0,35-0,36 till 0,39-0,40 nu. Det är omöjligt att säga hur mycket till priserna stiger, men jag ser iaf inte någon stor risk med att köpa nu.

Min Q5-matfabrik har producerat för fulla spjäll ett bra tag nu utan att sålt något hoppas priserna kan klättra lite nu när det är mycket hälsa till folket så jag får sålt mitt lager.

Lite samma med Q7 vapen har ett bra lager där med och det får gärna klättra lite till.

16 Feb 2014, 18:09
 [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next