Last visit was: less than a minute ago
It is currently 23 Oct 2017, 10:04

[ 287 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
allmäna Monetary Market frågor 
Author Message

Post Re: allmäna Monetary Market frågor
den har ju varit rätt så likadan nu ett tag och 10 g gränsen gör ju så man inte kan göra några betydande vinster men den finns ju där så man kan ju säga att det är en form utav liv :)

18 Jul 2014, 19:22

haha, blev överlycklig när jag upptäckte att exchange i vpop var likadan, men den är tyvärr rätt inaktiv.
Man kan inte få allt ^^

18 Jul 2014, 19:38

Vad hände med MM? Det shoutas om fusk.. Om Plato bootar som köper guld....

faucoult wrote 15 minutes ago
MARKET ALERT

GOLD HIT 200 CC

MARKET ALERT

PLATO MANIPULATING GOLD
BOTS BUYING HUGE AMOUNTS OF GOLD

03 Aug 2014, 14:28

Som sagt, det var ganska väntat att det skulle komma en rekyl på guldpriset från Plato förr eller senare. Om det i själva verket är Plato är svårt att bevisa i sak, men ingen annan tjänar på att köpa upp guld för ett par miljoner cc.

Några samordnade MM-aktviteter existerar inte längre så förmodligen är admins de enda som kan styra upp priset så pass snabbt.

03 Aug 2014, 15:23

Ideefix wrote:
Vad hände med MM? Det shoutas om fusk.. Om Plato bootar som köper guld....

faucoult wrote 15 minutes ago
MARKET ALERT

GOLD HIT 200 CC

MARKET ALERT

PLATO MANIPULATING GOLD
BOTS BUYING HUGE AMOUNTS OF GOLD

Valnad wrote:
Som sagt, det var ganska väntat att det skulle komma en rekyl på guldpriset från Plato förr eller senare. Om det i själva verket är Plato är svårt att bevisa i sak, men ingen annan tjänar på att köpa upp guld för ett par miljoner cc.

Några samordnade MM-aktviteter existerar inte längre så förmodligen är admins de enda som kan styra upp priset så pass snabbt.

Jussi SD Jernkuuk wrote:
Ja, utan direkt manipulation skulle guldpriset garanterat sjunka ordentligt. Men egentligen förstår jag inte varför folk blir så upprörda över Platos bots, då det är uppenbart att "han" även kan manipulera alla priser på ett otal indirekta sätt, och han har även lärt sig hur man håller spelarna i tukt och får dem att fortsätta köpa guld. Stora kast på valutamarknaden kunde äventyra guldförsäljningen, så det är inte sannolikt att admin låter det hända i fortsättningen.

Strategi handlar om att gissa sig till Platos nästa drag i det här spelet.

Det var nere på 190 i ca två dagar nu så då passa jag på att köpa lite, kan ju va någon med org som köpt upp allt guld under 200 för att sälja dyrare, är väl inte så jävla svårt 200cc är ingen orimlig summa heller men jag väntar på ca 207 lr nått för att tjäna en slant.

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

03 Aug 2014, 15:37

Om priset legat på 190 hade jag lätt köpt upp de 1000 guld som låg på marknaden och sålt för 199 utan problem. Men visst, Plato is fucked in the head så why not

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

03 Aug 2014, 16:11

FuzzX wrote:
Om priset legat på 190 hade jag lätt köpt upp de 1000 guld som låg på marknaden och sålt för 199 utan problem. Men visst, Plato is fucked in the head så why not

För mindre än 24h sedan låg ett par tusen guld ute för 190-198cc. Gjorde ett snabbt överslag när jag kommenterade en tråd om att trycka pengar i Riksdagen(?) och kom fram till att det var ett par miljoner cc som skulle krävas för att komma upp till 199cc.

För egen del spelar det mindre roll, jag köper alltid 10g per dag. Avskyr valuta. Ur ett långsiktigt perspektiv kommer guldet inte gå under 190cc så det har definitivt varit köpläge nu ett par dagar.

03 Aug 2014, 17:09
 [ 287 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29