Last visit was: less than a minute ago
It is currently 19 Oct 2017, 06:08

[ 438 posts ]  Go to page Previous  1 ... 40, 41, 42, 43, 44
Torn - RPG med erepelement 
Author Message

Post Re: Torn - RPG med erepelement
Contravene wrote:
Kapten Klitoris wrote:
Folk i JFA har börjat tvinga spelare att skicka massa pm till våran ledare :D

http://prntscr.com/av9va5

Och med detta kan man väl konstatera att det finns en rätt bra anledning till att ett halvt dussin spelare i JFA är permanent bannade från att använda chat och forum.

ja vill också bli forum bannad igen men eran ledare verkar ju lam. "har inte stats nog"

Image

JFB verkar lite lama i jämförelse för det ska kännas kul? men kanske värt o testa?

Gå med JFB och kolla av läget, Cartis sitter ju där

Oförutsägbar sedan 2009.

24 Apr 2016, 20:12

För att förtydliga gällande JFB, JFA och JFK.

JFK är ju som alla vet, bäst. 100st statbeasts med bottenlösa plånböcker. Stängd rekrytering, de har startat nåt JFK 2.1 som suger snopp med herm och stead 7 typ. Kör med väldigt god moral och etik.

JFA, är JFKs jobbiga kusin som de ogärna besöker. Ledarna håller god ton utåt men på insidan är allt ruttet och fulspel och liknande används mer än gärna och ses som en vanlig del av spelet. JFA skickar över spelare till JFK och vice versa om det sker en surpriseattack eller något annat som kan vara till förödelse. Men man undviker gärna JFK så länge det går.

JFB är lillebror, de har ännu inte maxade specials så de chainar relativt ofta. JFA medlemmar brukar gå över dit emellanåt när de är utråkade för att slåss. Det har varit snack ett tag om att vi ska "sno" över ett halvt dussin från JFB då de inte är optimalt att chaina så mycket som de gör. JFA ser efter JFB väldigt mycket, lite samma visa från JFK.

Hur JFB ser på JFA och JFK vet jag inte riktigt. Men jag ser det bara som positivt att man har två riktigt bra factions som håller ryggen på en om det går åt skogen. JFB kommer med all säkerhet att kunna få ett ganska mycket bättre tillhåll än vad man faktiskt förtjänar när terretories drar igång pga att man har folk som håller dem om ryggen.

JFB ser ganska fattigt ut, jag håller med. Men det är en jäkla bra faction för ganska små motkrav.

EDIT: JFB har som utalat mål att ta sig HoF top 10, och man har en riktigt stabil kärna med 20-30 spelare som faktiskt är beredda på att göra den resan.

EDIT2: Hur möten ser ut i JFA: https://www.youtube.com/watch?v=KPchfdrDo-s

Oförutsägbar sedan 2009.

25 Apr 2016, 04:24

Lite trist med territories, befarar att det blir precis som i de flesta andra spel. Det jag gillar med nuvarande Torn är att man inte sluter samman i allianser på samma sätt. Visst gör man det ändå (som JFX) men det har mindre inverkan på spelet och är mest ett sätt för uttråkade oldfags att hitta på nya sätt att jävlas med andra oldfags.

Jag kan förstå att någonting behöver ändras, men för oss nya spelare innebär territories sannolikt mest huvudvärk. Vi kan inte bidra med stats och då är det bara vår energi som blir av värde. Eftersom jag inte vill ge bort min energi till något annat än gymmet föredrar jag ett system där factions inte buntas ihop till stora block.

Se bara på hur krigen i eRepublik var, när spelet fortfarande levde. Hur upphetsande är det att tillhöra ett stort jävla block med oliksinnade, där de starkaste roffar åt sig det bästa och övriga får ha huggsexa om eventuella left-overs.

Förhoppningen är ju att de nya faction specials kommer bli väldigt mycket bättre än de vi har nu och att det kan premiera just vår målgrupp (= relativt unga konton med relativt dåliga stats). Vi får se. Men jag är, i vanlig ordning, skeptisk.

25 Apr 2016, 14:58

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Låter som en samling rövhål i olika valörer och kulörer.

Ja, visst är det så. Skönt att stå på "rätt" sida muren av bajs dock :lol:

Oförutsägbar sedan 2009.

25 Apr 2016, 19:44

Jaha, ska man spara tokens eller köpa upp dom nu?

26 Apr 2016, 07:58

Jag sparar mina för "other specials" som (kanske) kommer senare. Men ingen aning om det är vettigt, mest en chansning bara.

Ok, låter smart......fast man e ju sugen på merits :P
Hur länge kan man handla i tokens shoppen? Är det bara i samband med tävlingar?

26 Apr 2016, 15:40

OmpaLompa wrote:
Jag sparar mina för "other specials" som (kanske) kommer senare. Men ingen aning om det är vettigt, mest en chansning bara.

Ja, det er det.. Hvis du går ind på Easter Egg konkurrencen og kigger på "dato-linjen" foroven, så kan man handle i Token shoppen de sidste ~5 dage (dem der har en anden farve)

26 Apr 2016, 15:52

Stente wrote:
OmpaLompa wrote:

Ja, det er det.. Hvis du går ind på Easter Egg konkurrencen og kigger på "dato-linjen" foroven, så kan man handle i Token shoppen de sidste ~5 dage (dem der har en anden farve)

Ok, tackar :)

26 Apr 2016, 16:43
 [ 438 posts ]  Go to page Previous  1 ... 40, 41, 42, 43, 44