Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2018, 02:01

[ 8 posts ] 
Ansökan åt Stekarens & Lobbanets julkalender 
Author Message

Post Ansökan åt Stekarens & Lobbanets julkalender
Jag skulle vilja söka pengar från fonden till Stekarens & Lobbanets julkalender.
Julkalendern är en återkommande sak som iår sköts av Stekaren och Lobbanet, tidigare har bland annat W3st3rb3rg gett ut den.

Julkalendern är en viktig del i det sociala tycker jag då det ger alla chansen att lära känna personerna bakom skärmen lite mer och sprida julkänslan i eRepublik.
Iom att den postas och sprids på .com ger det även en spridning till nya spelare som sedan kanske hittar hit till .se vilket främjar det svenska spelcommunityt.

Jag söker 100 GOLD till julkalendern som ska delas ut den 23e december och den 24e december (hur mycket vilken dag bestämmer Stekaren och Lobbanet själva).
100 GOLD är en stor del av fondens medel men detta är en speciell sak som jag tror många uppskattar.

Jag kommer avstå min röst i styrelsen då jag är partisk i diskussionen.

04 Dec 2013, 19:17 WWW

Post Re: Ansökan åt Stekarens & Lobbanets julkalender
Jag vet inte om jag som icke-medlem får påverka, men jag anser att det sänder helt fel signaler att ge pengar till en kalender som exponerar och objektifierar lättklädda kvinnor. Det är dessutom inte i enighet med forumets stadgar, det är till och med ett regelbrott enligt regel 2.10- Sexism.

"Vi tror på alla människors lika värde och vill ha ett forum fritt från sexism och objektifierande av människor. Anser du att sexism är en ickefråga är du välkommen att diskutera detta i livsfrågor men halvnakna bilder eller sexistiska kommentarer hör inte hemma här."

Jag har inget problem med att man ger de bidrag om de slutar exponera lättklädda kvinnor, då jag i övrigt håller med om att det är en bra ide, att intervjua erep-människor och, som du uttrycker det, "lära känna personerna bakom skärmen lite mer".

04 Dec 2013, 22:05

Instämmer med alex. Varför finns tråden kvar där julkalendern finns? Vakna moderatorer.

04 Dec 2013, 22:13

Men regler är regler, är reglerna fel så finns det ju en rätt plats att diskutera det viewforum.php?f=13
Anser att utdelning ska beviljas efter att Julkalendern är avslutad.
Att ge ut pris i förväg känns lite Nobelpris och Obama :)

04 Dec 2013, 22:37

Alex & bommersvik, jag skriver inte ansökan för dess bilder utan för dess innehåll, och vidare vet jag även att våra moderatorer för en diskussion med trådskaparen om bilderna.

Diskussion om reglerna får ni ta i en annan del av forumet.

Sizzla, problemet att ge efteråt är att det inte ska gå till de som ligger bakom, utan det ska gå till julkalendern.

04 Dec 2013, 22:50 WWW

Läste det lite fel Larm :) Bra sak att ansöka för och hoppas att det går igenom.

04 Dec 2013, 23:03

Oj, man tackar för ansökan Larm! Detta hade givetvis uppskattats enormt av både oss och våra läsare, och hade varit något som hade uppskattats av hela den svenska communityn.

Angående de vackra damerna. Det är inte så att de på något sätt är objektifierade eller nakna, eller att det förekommer något sexistiskt i dessa. Det är klart att vissa i den allra extremaste vänsterradikala sidan tar detta som något sådant och jag kan väl själv också förstå varför vissa undrar vad fanken de gör där. Men som vi alla vet så är 98% av alla som spelar Erepublik killar typ och kan uppskatta detta som en del av artiklarna. Varesig de är kvar eller ej så har de inte med diskussionen riktigt att göra.

Jag (+ Lobbanet och tidigare Larm) lägger ner ett stort arbete i dessa artiklar dagligen och hoppas att dessa bidrar med lite julglädje och i ett community-främjande syfte, vilket de ganska uppenbart verkar göra då de är mycket uppskattade.
Jag hade givetvis röstat för detta förslag, och tackar igen Larm för idén.

04 Dec 2013, 23:07

The application has been approved by Styrelsen.

Stekaren and/or Kapten Klitoris can arrange the specifics (who, when, how much etc.) with Larm, who will oversee that everything goes as it should..

09 Dec 2013, 14:44
 [ 8 posts ]