Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2018, 01:30

[ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Ansökan åt svenska folket 
Author Message

Post Re: Ansökan åt svenska folket
Du missade att föreningen var så mycket större innan ni la ner den och gav er själva absolut makt. Inget fel i det, helt korrekt å allt. Enligt protokollså inget emot det.
Men, ni ville att innehavet skulle gå till spelare? Massa förslag har kommit in men man får anta att det känns svårt att ge bort tillgångar man aldrig haft till folk man aldrig tyckt om.
Känner inte att min ansökan får den respekt den förtjänar. Tycker att det bästa är att dela ut till alla.
/Sizzla

29 Nov 2013, 21:17

Yes, Foreningen used to be much bigger, but for the last couple of "generalforsamlinger", few new members had signed up and many old ones didn't renew their membership..
In the end, Foreningen had too few members to receive support from Sverok, and thus we (Styrelsen) called an "ekstraordinær generalforsamling" in coherence with the rules.. At that point, there were only 4 member in Foreningen, and it was decided to shut down Foreningen and create this Fond.
Again, everything was done by the books - had you been a member, you would have had a vote to show your stand on the matter.. Seing as you were not, you should perhaps keep a little quite for a while..

As to how you can say that you think your application is not treated properly I have no freakin' clue how you came to that opinion, but it's a load of manure.

29 Nov 2013, 22:43

Stente wrote:
Yes, Foreningen used to be much bigger, but for the last couple of "generalforsamlinger", few new members had signed up and many old ones didn't renew their membership..
In the end, Foreningen had too few members to receive support from Sverok, and thus we (Styrelsen) called an "ekstraordinær generalforsamling" in coherence with the rules.. At that point, there were only 4 member in Foreningen, and it was decided to shut down Foreningen and create this Fond.
Again, everything was done by the books - had you been a member, you would have had a vote to show your stand on the matter.. Seing as you were not, you should perhaps keep a little quite for a while..

As to how you can say that you think your application is not treated properly I have no freakin' clue how you came to that opinion, but it's a load of manure.

The forum was for eReps belomging to Homonovia, Now that that is gone we need another forum concerning those not swedeish

30 Nov 2013, 00:09

Varför måste du vara så hatisk?

30 Nov 2013, 00:28

Sizzla, din ansökan kommer hanteras, men vi kommer inte stressa igenom din ansökan nå snabbare än någon annan, kanske hade jag haft tid att läsa din tråd i styrelsen istället för att posta här, men nu vart det inte så.
Och som Stente sa, vi var 4 medlemmar i föreningen 2013 bara, och då väntade vi nästan året ut innan vi tog beslut att lägga ner den.
Istället för att dela ut goldet rakt av till de befintliga medlemmarna (som normalt brukar ske på föreningar jag varit aktiv i ( medlen delas till aktuella medlemmar) ) så valde vi att starta denna fond.
Och de ansökningar vi fått har enligt min mening varit löjliga, endast 1 som jag tycker förtjänat sin ansökan och resten gjorts bara för att "jag vill ha en del av kakan".

Du kommer helt enkelt få svar när vi hanterat din fråga men jag tror din ansökan inte påverkas positivt av de poster du hittills lagt hos oss.

30 Nov 2013, 00:36 WWW

Sizzla wrote:
Förstår inte varför det snyftas så mycket?
Det är det jag undrar också, varför låter du (inte längre ni) inte bara Styrelsen göra sitt jobb? Det jobb som de själva åtagit sig med att dela ut guld de annars kunde delat på själva. Här försöks det göras goda gärningar för communityt med det guld som samlats in och de ansvariga anklagas för att vara hatiska?!

Sizzla wrote:
Du missade att föreningen var så mycket större innan ni la ner den och gav er själva absolut makt.
Du verkar ha missat hur föreningar fungerar och hur makten fördelas. Jag har själv ingen erfarenhet av föreningen eRepublik, men jag sitter själv i en styrelse i en Sverokansluten förening och har tidigare erfarenhet av flera andra ideella organisationers styrning med stämmor och möten. Om föreningen tappar medlemmar och är döende så är det enda vettiga att kalla till extraordinärt årsmöte och antingen skapa en plan för att återuppliva föreningen eller stänga den. Denna förening lades ned och i stället för att dela på tillgångarna startas ett projekt för att fler skall kunna ta del av dem och det sätt detta bemöts på är för mig obegripligt!

Sizzla wrote:
Varför måste du vara så hatisk?
Den som började sprida hat i sammanhanget var Sizzla med sina danskfientliga påhopp och sitt tjat om sitt svenska forum. Racism much?

30 Nov 2013, 10:22

Sizzla wrote:
Stente wrote:

The forum was for eReps belomging to Homonovia, Now that that is gone we need another forum concerning those not swedeish

Say what? I don't get where you are going with that post. What forum are you talking about?

As to why I'm "hatish", I don't believe I am. However I do think you are acting unreasonable and I don't like people accusing me of not doing a proper job - especially not when anything hasn't been done wrong. Also, my view of you as a person has degraded drastically over the last 72hours, so I guess that could affect my tone when addressing you..

30 Nov 2013, 10:28

Riktigt tråkig ton i tråden, det gäller att kunna se skillnad på erep och irl. Även om föreningen mixar detta så är det fortfarande ett irlprojekt och bör behandlas som det också. Skärp dig Sizzla

Oförutsägbar sedan 2009.

30 Nov 2013, 10:33

Kapten Klitoris wrote:
Riktigt tråkig ton i tråden, det gäller att kunna se skillnad på erep och irl. Även om föreningen mixar detta så är det fortfarande ett irlprojekt och bör behandlas som det också. Skärp dig Sizzla

Fint att se du tar ditt ansvar :roll:

12 Dec 2013, 22:43

Styrelsen har beslutat att neka denna ansökan, då den ej uppfyller fondens syfte.

13 Dec 2013, 13:05
 [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2