Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2018, 00:58

[ 14 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Vad är detta? 
Author Message

Post Vad är detta?
Jo det är som så att Föreningen eRepublik ( viewforum.php?f=257 ) har gått i graven, föreningen är nedlagd och dess tillgångar har beslutats att läggas i en sorts fond.

Därför har detta forum skapats och kommer att finnas så länge som det finns tillgångar kvar i fonden.

Riktlinjer för fonden som beslutades på nedläggningsmötet för föreningen:
Quote:
Kvarvarande då blir 539 GOLD som läggs till en fond som skapas att främja utvecklingen av Svenska community't. Medlemmar i fondensstyrelse är befintliga medlemmar i föreningen.
Styrelsen i fonden har mandat att ge eSvenska spelare gold för deras handlingar och för att ge bort krävs minst 3 st Ja röster (majoritet) eller max 1 Nej röst (om få deltar i omröstningen).

Styrelsen för fonden är de som var medlemmar i föreningen när vi lade ner:
Larm
Stente
James Banana
Marcurah

Så i detta forum kommer ni kunna söka medel ur fonden för något ni har gjort eller planerar att göra om det går under "främja utvecklingen av Svenska communityt".

Kommer även gå att söka reseersättning till framtida IRL träffar.

Hur ni söker? Se den tråden.

03 Nov 2013, 14:29 WWW

Post Re: Vad är detta?
Roligt initiativ

Oförutsägbar sedan 2009.

03 Nov 2013, 17:07

Slirus II wrote:
...
edit : Borde inte alla som varit medlemmar i föreningen erep ha rösträtt?

(sakset fra andet subforum)

Larm wrote:
...Styrelsen för fonden är de som var medlemmar i föreningen när vi lade ner:
Larm
Stente
James Banana
Marcurah
...

Som det ses af Larm's besked, så er det ikke bare udvalgte personer der får lov at bestemme, men alle som var medlem af foreningen.
Man har selvfølgelig intet at sige i en forening hvor man ikke længere er medlem, uanset om man så har været medlem uafbrudt fra 1900-2012...

Short English version in case you don't understand Danish:

If you're not a member, you don't have any voting rights. It doesn't matter if you were a member in the past or not, if you weren't part of Foreningen the last year, you can't really expect to have a say..

05 Nov 2013, 19:26

Jo jag läste det, därav frågan :-)

Är guldet bara från det här året så är jag med er men om det samlats ihop med hjälp av gamla medlemmar så borde allt att både före detta och nuvarande borde ha rätt till rösträtt inom (den nu döda) förening erepublik.

06 Nov 2013, 01:09

Så jeg skulle også kunne stemme ved årsmøde i min gamle fodboldklub, da jeg har indbetalt kontingent fra jeg var 7-15 år gammel? :)

06 Nov 2013, 15:42

Stente wrote:
Så jeg skulle også kunne stemme ved årsmøde i min gamle fodboldklub, da jeg har indbetalt kontingent fra jeg var 7-15 år gammel? :)

Om skiten skulle lägga ner och dåbjuda på saft och kaka som avslut? visst borde du kunna gå dit och äta lite då.

06 Nov 2013, 22:09

Du kan jo også få noget at æde og drikke - hvis bare du ansøger!

Du har dog ikke ret til at bestemme OM det skal tilbydes, ligesom du heller ikke ville have haft noget at sige hvis vi havde brugt alt guldet på ekstra uddeling til de tilbageværende medlemmerne (læs: os selv) og brugt alle RL pengene på et spontant arrangeret bestyrelsesmøde..

Hvis man ikke engang er med i foreningen, så har man ingen ret til at bestemme noget som helst. Jeg kan slet ikke se hvordan du kan finde det logisk at du skal være medbestemmende, på baggrund af at du tidligere har været med i foreningen..

07 Nov 2013, 12:05

Stente wrote:
Du kan jo også få noget at æde og drikke - hvis bare du ansøger!

Du har dog ikke ret til at bestemme OM det skal tilbydes, ligesom du heller ikke ville have haft noget at sige hvis vi havde brugt alt guldet på ekstra uddeling til de tilbageværende medlemmerne (læs: os selv) og brugt alle RL pengene på et spontant arrangeret bestyrelsesmøde..

Hvis man ikke engang er med i foreningen, så har man ingen ret til at bestemme noget som helst. Jeg kan slet ikke se hvordan du kan finde det logisk at du skal være medbestemmende, på baggrund af at du tidligere har været med i foreningen..

eftersom skiten är nerstängd och för att det är 1 dansk, 1 serb, och 1½ svensk som sitter i föreningen, hur fan ska ni veta vilka som gör något för svenska communityn.

jag är inte intresserad av guldet för mig själv utan borde ju finnas iaf nån annan aktiv svensk som också varit medlem som kanske kan hjälpa till med det. var 7 dagar sedan rakarna ansökte om bidraget åt Flavourised och 5 dagar sedan sizzla ansökte om bidraget åt samma person, enda aktiviteten från någon av föreningens ledare var en fråga för 7 dagar sedan. är ett jätte bra initiativ men det gör ingen nytta genom att bara ligga och skräpa.

Kanske förs djupa diskussioner någonstans gömt inne i forumet om han ska få guldet eller inte, och då ber jag om ursäkt.

11 Nov 2013, 01:36

Det tar tid i en inaktiv fond =)
Vi har ingen stress till beslut då vi måste ta reda på vad de gör för det svenska communityt som du uttrycker det =)

11 Nov 2013, 15:20 WWW

Slirus II wrote:
...
var 7 dagar sedan rakarna ansökte om bidraget åt Flavourised och 5 dagar sedan sizzla ansökte om bidraget åt samma person, enda aktiviteten från någon av föreningens ledare var en fråga för 7 dagar sedan. är ett jätte bra initiativ men det gör ingen nytta genom att bara ligga och skräpa.

Kanske förs djupa diskussioner någonstans gömt inne i forumet om han ska få guldet eller inte, och då ber jag om ursäkt.

Ang. dit brok over tiden (som Larm også nævner ovenfor):
Larm wrote:
Fondens riktlinjer säger:
....Anser du dig att falla in under detta så skapar du dig en egen tråd i detta forum där du motiverar vad du gjort eller kommer att göra och vi tar sedan ställning.
Ibland tar vi ställning snabbt och ibland VÄLDIGT sakta, så stressa inte.
...

Angående dit brok over Rakarna's ansøgning:
Flavourised wrote:
Nej för tusan, det här är det enda vettiga jag använder mina pengar till. Låt mig vara, min bidragsverksamhet fungerar alldeles utmärkt :D

rakarna wrote:
å såna fall är det klubbat.

ansökan dras tillbaka.

Ang. dit brok over Sizzla's ansøgning kan jeg jo igen henvise til ovenstående quote fra Larm:
Larm wrote:
Fondens riktlinjer säger:
....Anser du dig att falla in under detta så skapar du dig en egen tråd i detta forum där du motiverar vad du gjort eller kommer att göra och vi tar sedan ställning.
Ibland tar vi ställning snabbt och ibland VÄLDIGT sakta, så stressa inte.
...

Ang. dit "angreb" på Fondens sammensætning, så har du ingen ide om hvorvidt vi følger med i det svenske community eller ej..
Der er ingen der tvinger dig til at læse i dette subforum, så hvis du er så utilfreds med det hele er det ganske let for dig at holde dig væk :)

11 Nov 2013, 19:12
 [ 14 posts ]  Go to page 1, 2  Next