Last visit was: less than a minute ago
It is currently 19 Oct 2017, 05:44

[ 25 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
eRevollution 
Author Message

Post eRevollution
Detta verkar vara en exakt äldre kopia av erep (dag 3 nu). Dock är vi väldigt få svenskar hittils.

Är det anti-platoniterna som hyrt en programmerare?

Osäker om man får använda reffs här men kan redigera länken annars: http://www.erevollution.com/en/register/1264

13 Jan 2016, 21:31
President

Post Re: eRevollution
Finns det inte redan tillräckligt med eRep kopior? Inget av dessa spel har en chans mot eRep.

14 Jan 2016, 18:24

Nu blev jag faktiskt förvånad att de tog bort pay2win-funktionen så det är cooldown på 12h att köpa energy bar och bazooka

29 Jan 2016, 21:43

Så ni som inte provat borde prova det, det finns inte massa packs man måste köpa. Dock är det väl träningsanläggningar som bör uppgraderas.
Jag kan låna ut Q5 wep och Q5 tank fabriker så ni kan bygga Q1 helikoptrar direkt som är bästa vapnen, problemet är att ni måste ha samma mängd guld (som ni får tillbaka när jag köper tillbaka företaget) och då kan uppgradera till Q5 helikoptrar och sparar 640g eller 1280g.
Att jag måste sälja för samma pris de kostar att uppgradera som jag sen köper tillbaka för är pga. det inte ska bryta emot reglerna om att "boosta" någon. Men det går att gå runt om jag säljer för samma pris och köper tillbaka sedan :P

01 Feb 2016, 22:07

Det kommer bli samma grundproblem som i eRep tids nog. Man måste låta spelarna äga, utveckla och styra spelet för att det ska hålla i längden.

01 Feb 2016, 22:39

Radsoc wrote:
Det kommer bli samma grundproblem som i eRep tids nog. Man måste låta spelarna äga, utveckla och styra spelet för att det ska hålla i längden.

msap asap

187 on da madafaqin adminfitta

04 Feb 2016, 22:55

Nej faktiskt inte, jag börjar tro spelet handlar om penningtvätt nu faktiskt men inga bevis...

09 Feb 2016, 12:19

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
jimmy.b.86 wrote:
Nej faktiskt inte, jag börjar tro spelet handlar om penningtvätt nu faktiskt men inga bevis...

Att ägarna tvättar pengar genom företaget? Webbläsarspel är inte det typiska sättet att tvätta pengar på eftersom ett sådant företag i regel inte hanterar kontanter. Men om kedjan av elektroniska transaktioner är tillräckligt lång duger väl vilket företag som helst. Men jag tycker att du borde ge upp hoppet om att hitta ett spel som liknar erep när det fortfarande var bra, det verkar vara ett mission impossible. Samma ruttna community och samma typ av skojare som äger företagen vart du än vänder dig.

För att inte tala om att var spelidé och spelkoncept har sin tid. Det som gjorde att eRepublik kändes fräscht för 7 år sedan skulle nödvändigtvis och sannolikt inte kännas särskilt attraherande i dag med det spelutbudet som finns 2015. Standarden höjs ju hela tiden och med det potentiella spelares förväntningar och krav.

Det är i princip samma sak som för vilket företag som helst; det är mycket lättare att behålla befintliga kunder än att värva nya. Av just den anledningen är det ju ännu mer anmärkningsvärt hur idiotiskt eRep Labs har betett sig mot sina spelare.

09 Feb 2016, 23:47

Den enda kopian som funkade och hade någorlunda hög klass var e-sim, det gick inte köpa guld och sidan gick runt på donationer, tror man fick nån liten symbol vid sitt namn thats it. Det var nästan 10 tusen spelare aktiva när det var som mest. Hur som helst, sidan gick så bra att ägaren sålde sidan till en polack som införde guldköp och diverse annat trams. Resten är historia.

Oförutsägbar sedan 2009.

10 Feb 2016, 01:10

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
jimmy.b.86 wrote:

Att ägarna tvättar pengar genom företaget? Webbläsarspel är inte det typiska sättet att tvätta pengar på eftersom ett sådant företag i regel inte hanterar kontanter. Men om kedjan av elektroniska transaktioner är tillräckligt lång duger väl vilket företag som helst. Men jag tycker att du borde ge upp hoppet om att hitta ett spel som liknar erep när det fortfarande var bra, det verkar vara ett mission impossible. Samma ruttna community och samma typ av skojare som äger företagen vart du än vänder dig.

För det första, ska du sikta på en kriminell karriär ska du ligga steget före. Kontanter tas bort mer och mer och då gör kriminella det också. Sedlar byts ut oftare, det blir då svårt för kriminella att tvätta ett par miljoner euro på forex.

Om vi säger så här. Jag är skurken.
Jag använder mig av målvakter i ett land där det är svårt att kolla upp personer, lätt att muta och där endast kriminella har normal standard. Alltså väljer jag serbien eftersom jag har kopplingar till en organisation där som jag ger 15-20% av vinsten eftersom det finns gott om folk där då jag har kontakt med ett nätverk som förser mig med målvakter på löpande band blir det väldigt enkelt.
Varför byter jag målvakter? Jo, enkelt pga. penningtvättsregler och då ringer inga larmklockor.
Hur får jag då ut dessa pengar? Pengarna är fördelade på så pass många konton och kan användas utan risk samt betalas ut till alla som deltar och bidrar.
Det går att skapa fiktiva köp på en fiktiv sida du lagt upp själv med koppling till paypal-köp. Den som står på sidan med ett paypal säljarkonto är också en målvakt för att sopa igen spåren. Paypal ser inget konstigt med att en stor sida får in större summor pengar, målvakten har sedan rena pengar som kan tas ut i någon form, alltså hjärnan när alla andra har fått sina andelar ifrån de andra paypal-kontona.....

Företaget då? Som ska redovisa pengarna som spelare betalar in? De registreras inte in då betalningarna sker till olika privatpersoner. När det hela uppdagas eller det blir för "hett" så förklaras bolaget i konkurs, men förmodligen fifflas det bara med marknadsföringen några år. Målvakter som inte vet ett skit i serbien kanske inte ens lever vid det laget.

Vi skulle även kunna göra som så att vi använder liknande system för att tvätta pengar ifrån vapen- och droghandel genom att trycka in pengar i spelbolaget som går väldigt bra.... men jag har nog skrivit en manual i penningtvätt redan...

Poängen är, nya organiserade internationella organisationer använder inte lokala pizzerior. Bara småkriminella i lokala miljöer använder krogar och pizzerior.

EDIT: Vänder vi på steken, kan ALLA dessa kopior gå med vinst? Då kan en organisation enkelt köpa produkter i spelet, ha en målvakt som ägare men problemet är att jag inte hittar något om företaget och betalningarna sker till olika privatpersoner och inget företag som skulle kunna tvätta pengar ifrån kriminella världen?

15 Feb 2016, 21:20
 [ 25 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next