Last visit was: less than a minute ago
It is currently 13 Dec 2017, 11:26

[ 146 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Next
vpopulus 
Author Message

Post vpopulus
http://www.vpopulus.net är ett nytt erepublik som är skapad av danskar tror jag. Det är precis i början så militär modulen har inte kommit än fast det verkar vara riktigt kul och det är chansen att bli en beta spelare om du vill det.Registrera dig också på forumet här: http://vdenmark.go-ogler.com/

Där lyssnar också admin på dig mycket bättre

24 Jun 2011, 22:53

Post Re: vpopulus
>antyder att detta på något vis blir bättre än någon annan erep-kopia

Also, http://www.vpopulus.net/citizen/profile/4339

DO NOT WANT.

(23:23:11) (@St00r) Jag vill ju ta den i tvåan, och det är bara du som tillåter detta
"A rev counter you decadent capitalist pig! Ownership of a rev counter is theft!"
Spoiler for Vad jag åstadkommit:
Image

24 Jun 2011, 23:06

Correction: This is the official Danish forum: www.vpopulus.dk

25 Jun 2011, 00:05

Listan över spel av denna sort kan göras oändlig. Löftena är alltid över skyarna och Admins säger alltid att "vi lyssnar verkligen på er!" och det brukar fungera skitbra under en period.

Sedan upptäcker spelmakarna att de faktiskt måste tjäna pengar någon gång, och implementerar då något i stil med Guld/Krediter/vBucks/whatever som du ska köpa för dina surt förvärvade slantar via ex. kreditkort.

Efter ett tag så upptäcker spelmakarna att väldigt få spelare verkligen köper guld då det ännu inte är en nödvändighet för att komma någonvart i spelet utan fungerar mer som en bonus som hjälper dig ett knuff framåt.
Då ändrar de spelet så att alla som köper spelvaluta för sina IRL-pengar får feta bonusar och blir allmänt mycket grymmare än alla som inte köper valuta, och som krydda så slänger de in lite spelvaluta till dig vid vissa tidpunkter för att du ska få en smak av "det goda livet" och helt enkelt locka dig till att köpa spelvaluta.

Admins får naturligtvis in en massa klagomål från spelare om detta i stil med "Jag har lirat i 3 år och han som började förra veckan och köper sin valuta är grymmare än mig!". Detta gör Admins nöjd, då den spelare som levlat 3 år på 1 vecka är en duktig kund och ger utvecklarna extra cash i plånboken. Som en konsekvens så lyssnar de (i allmänhet) inte på sina spelare mer, då viljan att tjäna pengar överstiger viljan att göra ett spel rotat bland spelarnas intressen som man tjänar sämre på.

Antar att detta spel, vPopulus, följer exakt samma spår som eJahan, vNations, eRepublik och allt vad de nu heter. Och jag håller med Lurv i att gränssnittet såg ut att höra hemma i ett flash-spel från 2001.

"Men det är bara beta, det ser ut sådär just nu!" säger du säkert nu.
Mitt suddiga och lågpixlade svar blir detta. Beta även det.

MEN! Jag spekulerar naturligtvis bara. Det finns alla förutsättningar för att göra vPopulus till ett bra spel eftersom det finns flera skräckexempel på hur man INTE ska göra över hela internet, och lyssnar Admins verkligen på spelarna och inte blir giriga så kanske även jag spelar där i framtiden.

150 dagar som Kongressledamot & 13 dagar som President. c.a 3,5 år Aktiv.

25 Jun 2011, 00:14 WWW

Raticon wrote:
Listan över spel av denna sort kan göras oändlig. Löftena är alltid över skyarna och Admins säger alltid att "vi lyssnar verkligen på er!" och det brukar fungera skitbra under en period.

Sedan upptäcker spelmakarna att de faktiskt måste tjäna pengar någon gång, och implementerar då något i stil med Guld/Krediter/vBucks/whatever som du ska köpa för dina surt förvärvade slantar via ex. kreditkort.

Efter ett tag så upptäcker spelmakarna att väldigt få spelare verkligen köper guld då det ännu inte är en nödvändighet för att komma någonvart i spelet utan fungerar mer som en bonus som hjälper dig ett knuff framåt.
Då ändrar de spelet så att alla som köper spelvaluta för sina IRL-pengar får feta bonusar och blir allmänt mycket grymmare än alla som inte köper valuta, och som krydda så slänger de in lite spelvaluta till dig vid vissa tidpunkter för att du ska få en smak av "det goda livet" och helt enkelt locka dig till att köpa spelvaluta.

Admins får naturligtvis in en massa klagomål från spelare om detta i stil med "Jag har lirat i 3 år och han som började förra veckan och köper sin valuta är grymmare än mig!". Detta gör Admins nöjd, då den spelare som levlat 3 år på 1 vecka är en duktig kund och ger utvecklarna extra cash i plånboken. Som en konsekvens så lyssnar de (i allmänhet) inte på sina spelare mer, då viljan att tjäna pengar överstiger viljan att göra ett spel rotat bland spelarnas intressen som man tjänar sämre på.

Antar att detta spel, vPopulus, följer exakt samma spår som eJahan, vNations, eRepublik och allt vad de nu heter. Och jag håller med Lurv i att gränssnittet såg ut att höra hemma i ett flash-spel från 2001.

"Men det är bara beta, det ser ut sådär just nu!" säger du säkert nu.
Mitt suddiga och lågpixlade svar blir detta. Beta även det.

MEN! Jag spekulerar naturligtvis bara. Det finns alla förutsättningar för att göra vPopulus till ett bra spel eftersom det finns flera skräckexempel på hur man INTE ska göra över hela internet, och lyssnar Admins verkligen på spelarna och inte blir giriga så kanske även jag spelar där i framtiden.

Jeg frostår dit dilemma fuldt ud.

Ideen med vPopulus er at gengive det "gameplay" man fandt i eRepublik v1 med den gamle "mur" osv.

Jeg kan også forsikre dig om at der ikke kommer til at være meget fokus på køb af "guld" osv.

25 Jun 2011, 02:05
President

Verkar som det finns nästan lika många svenskar som danskar i Danmark :D

När kommer Sverige?

25 Jun 2011, 10:38

Sverige ska komma när vi blir omkring 50 personer sa admin så snälla registrera er och bara 2 klicka och skriv här: http://xivgame.phyforum.com/t137-add-sweden .Föresten så har jag nu gjort ett forum till oss här: http://vpopulus.swedishforum.net/ .Registrera dig gärna :)

Och nauzi du har bara gjort ett nytt forum alla använder det vanliga så sluta med ditt forum snälla

26 Jun 2011, 11:55

Polikia wrote:
Sverige ska komma när vi blir omkring 50 personer sa admin så snälla registrera er och bara 2 klicka och skriv här: http://xivgame.phyforum.com/t137-add-sweden .Föresten så har jag nu gjort ett forum till oss här: http://vpopulus.swedishforum.net/ .Registrera dig gärna :)

Och nauzi du har bara gjort ett nytt forum alla använder det vanliga så sluta med ditt forum snälla

Jeg kan ikke se hvad der er problemet med et forum for danske spillere? Uddyb venligst.

Hvis der er 50 danskere, bliver Danmark jo heller ikke tilføjet.

Det svenske forum foregår jo også på svensk, ligesom det danske forum (vpopulus.dk) foregår på dansk.

et bliver jo også en del nemmere at tiltrække f.eks. svenskere til dit forum hvis de føler sig hjemme der. Dvs. der snakkes svensk der.

26 Jun 2011, 16:07

Okej, jag antar att jag kan lita på Mr. Naizugai om detta och jag håller ett öppet sinne mot spelet och ser vars det bär. Får kolla in spelet lite extra då inget land kan klara sig utan en revolutionär vänster ;).

150 dagar som Kongressledamot & 13 dagar som President. c.a 3,5 år Aktiv.

26 Jun 2011, 16:44 WWW

Fast varför kan ni inte bara prata danska på det forumet? Det är bara att nästan majoriteten av Danmak där är ej danskar IRL så vad är problemet ni får ju fler spelare

26 Jun 2011, 22:08
 [ 146 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Next