Last visit was: less than a minute ago
It is currently 24 Nov 2017, 17:27

[ 2 posts ] 
[Diskussion] Träningkrig med Litauens 
Author Message
President

Post [Diskussion] Träningkrig med Litauens
Saxat från riksdagens PM-grupp. Vi kan ha en diskussion här också :)

____

God dag allihopa!

Träningskriget med Danmark har alltså avbrutits. Det har av lite olika anledningar inte fungerat särskilt bra. Eventet störde först och sedan har båda sidor anfallit fel regioner och ställt till det för varandra. Och även om det hade fungerat så får vi inte strider non-stop då vi bara får använda två regioner.

Jag har fått ett erbjudande från Litauen om att starta upp ett TW med dem. Detta skulle då ske i svenska regioner, men självklart får vi tillbaka skatten som de "tar" av oss.

Regionerna är fråga är 3 av våra sydliga, där vi inte har några råvarubonusar placerade. Alltså kommer inte våra större företagare att drabbas.

Jag vill nu höra era åsikter om det. Personligen tycker jag att det är ett bra förslag. Men skriv vad ni tycker här, om det är många både emot och för så röstar vi om det. Annars kanske det räcker att göra en snabb intressekoll här.

Fördelar jag ser:
- Nonstop träningskrig. 1-2 strider kommer alltid vara igång.
- Förbättrar vår relation med Litauen och deras allierade. Litauen är ett farligt land, att ha en bra relation med dem är viktigt för att hålla oss säkra. Jag vet att många här ogillar dem (till viss del även jag), men vi måste ändå vara lite smarta när vi väljer vilka vi vill ha som fiender.
- Bra villkor, kriget kan snabbt avslutas efter behov, skattepengar går till oss.

Nackdelar jag ser:
- Vi kommer att ha några färre regioner, det har egentligen ingen effekt, mer än att kartan kommer se lite tråkigare ut.
- Vi samarbetar med ett land som de flesta av oss ogillar. Men som jag påpekar ovan så är relationen med Litauen viktig för vår säkerhet.

Jag har snackat med flera av våra allierade och de ser inte heller några vidare problem med detta TWt.

- zzzingo

14 Nov 2017, 14:40
President

Post Re: [Diskussion] Träningkrig med Litauens
NE-omröstningar är på gång. Imorgon är kriget igång :)

15 Nov 2017, 12:42
 [ 2 posts ]