Last visit was: less than a minute ago
It is currently 24 Nov 2017, 17:27

[ 10 posts ] 
Tråden om alla scripts. 
Author Message

Post Tråden om alla scripts.
'Alla' spelare som spelar eRepublik aktivt använder någon form av script.

Dessa script gör att man kan optimera en mängd olika saker i spelet och framförallt slipper sitta och klicka på fight knappen för att strida.

MEN vilka olika script finns det och vilket script är 'bäst'? Är något script bäst för strid och ett annat för ekonomi?

Jag startar den här tråden med två syften:

1) Så att nya spelare hittar script
2) Med förhoppningen att några spelare vill testa / delge sig erfarenheter av de script de själva använder.

Själv använder jag eRepublik Stuff++
Jag tycker det är väldigt stabilt och smidigt men v ä l d i g t långsam autostrid-funktion.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1nal62cgC7lUmrur6NRzlPVU3uxtE59WGV9-bZcPoIw8/edit#gid=0

Script jag inte använder men hittat är:
https://openuserjs.org/install/simsekco ... v4.user.js

CB eRepublik
https://chrome.google.com/webstore/detail/cb-erepublik/hcllofidbkalfnhfapholimfflgpojdp?hl=en

Helt klart är iaf att vissa spelare använder script som gör att de strider mycket snabbare än andra. Har dock inte sett någon eSvensk strida så snabbt så här eFMV något att jobba med så svenska armén får upp eldhastigheten.

21 Oct 2017, 11:10

Post Re: Tråden om alla scripts.
Länk till artikel i eRep med en som har gjort ett av skripten ovan.

https://www.erepublik.com/en/article/-ea-gazetesi-scriptler-burada-yeni-linkler-eklendi--2653001/1/20

Bör noteras att script kommer med risk, som allt när man installerar något.

21 Oct 2017, 11:11

Är det tillåtet att använda script?

21 Oct 2017, 12:04

Så vitt jag förstår är det tillåtet med eRepublik Stuff++ iaf. Om du tittar på t.ex Kape (och hundratals andras spelarprofiler) ser du att de är eRepublik Stuff++ supporter.

21 Oct 2017, 21:04
President

Jag spelar aktivt men använder inga script ;)

Gjort för längesedan men upplevde att sidan blev för slö samtidigt som jag krigade lite. Nu krigar jag dock för fullt så här blir det nog ett script snart :) Inte blir det bättre av att man dödar alla på ett slag under den senaste veck, sjutk mycket klickande.

Ska försöka att ge er en liten recension av något script snart :)

22 Oct 2017, 18:58
President

Okej, jag blev tvingad av Wild Owl (CP i USA) att ladda ned CB scriptet när han hörde att jag slog helt manuellt, så här kommer en liten recension av den :)

Länk till scriptet i fråga: https://chrome.google.com/webstore/deta ... ojdp?hl=en

Tydligen ska det även fungera för Firefox och Opera, finns en inställning inne i scriptet.

Det här scriptet innehåller en rad funktioner, inte minst i form av förbättringar i UI.
Gjorde ett litet album med några screenshots och kommentarer: https://imgur.com/a/umq4R

Främsta funktioner enligt mig:
- Ett knapptryck så trycker spelet själv på "fight"-knappen tills du har slut på energi eller avbryter.
- Mer information på startsidan. Ex om det finns epic någonstans, tid tills du har full energi.
- Ett knapptryck för att översätta en shout eller artikel.
- Jobba, träna och hämta rewards automatiskt.
- Ett knapptryck för att leta efter den billigaste produkten i världen av en viss vara.
- Möjlighet att stänga av de flesta funktioner, kanske vill man inte använda alla och då kan man göra så att sidan laddar snabbare.

För det största problemet är att sidan blir betydligt långsammare att ladda. Så har man en lite långsammare dator kan det bli en riktigt jobbig upplevelse.

Vidare får man vara uppmärksam med vad man gör om man ändrar inställningar i scriptet. Det som är förinställt är bra men ändrar du gäller det att du har koll.

Vidare så är vissa avancerade funktioner låsta och kräver en betalning till rumänen som gjorde scriptet. Men dessa funktioner är inte något för den vanliga användaren men här finns det ex ett script som automatiskt köper upp billiga varor på marknaden. Det ska också noteras att autostridsfunktionen är lite långsam. Jag slår ca 25% snabbare manuellt, så ibland är det ändå bättre att slå manuellt. Behöver man ett script för att slå snabbt får man därför leta efter andra.

Men jag kan helt klart rekommendera det till er då det är väldigt smidigt att använda :)

___

Jag ska även tipsa om Battle Eye, även om det har ett helt annat syfte.

Det är egentligen ett verktyg med två funktioner:
- Övervaka pågående strider
- Samla ihop statistik om vilka länder som krigar.

Under en pågående strid kan man nästan se exakt hur mycket skada vardera sida har gjort och dessutom hur mycket skada de i genomsnitt gör per sekund. Exempelvis kan man med denna informationen se hur mycket skada som krävs för att passera 50%-strecket eller hur lång tid det tar tills en sida passerar 50%-strecket.
Dessutom kan scriptet skapa rätt trevliga cirkeldiagram över vilka länder som har slagit för vardera sida, dessa brukar man ofta stöta på numera.

Scriptet finner ni här: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Observera att det liksom CB kommer att göra sidan lite långsammare, i detta fallet dock enbart sidan där ni krigar. Detta script kräver också Tampermonkey om man har Chrome eller Greasemonkey om man har Firefox. Ladda ned något av de webbläsartilläggen innan du trycker på install på sidan som jag länkade så kommer det att fungera.

30 Oct 2017, 23:45

Battle Eye är det där antifuskprogrammet.

31 Oct 2017, 21:34

Efter nästan 9k kills utan script är jag rätt nöjd för dagen

01 Nov 2017, 00:22

Moss King wrote:

Hur gör du? Seriös fråga. Sätter ngt som håller ner return-knappen konstant men räcker det?

Finns ju de som gör 20miljarder+ i en och samma strid, det kommer jag nog inte upp i ens med 9x booster konstant.

07 Nov 2017, 19:49

Misho wrote:
Moss King wrote:

Hur gör du? Seriös fråga. Sätter ngt som håller ner return-knappen konstant men räcker det?

Finns ju de som gör 20miljarder+ i en och samma strid, det kommer jag nog inte upp i ens med 9x booster konstant.

Slår med mobilen (lägger fingret på mobilen) och äter kakor i webbläsaren

07 Nov 2017, 22:35
 [ 10 posts ]