Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2017, 16:00

[ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Dags att återaktivera forumet. 
Author Message

Post Re: Dags att återaktivera forumet.
Ändå Jussi, spelet har bytt ägare och ägs av ett svenskt börsnoterat bolag och de vill naturligtvis tjäna pengar på sin mångmiljoninvestering. Enda sättet för dem att kunna ro hem den är att båda ändra spelet och marknadsföra det så fler kunder (på sikt betalande sådana) ansluter.
Jag ställer mig högst tveksam till att de betalade särskilt mycket för kompetensen hos spelstudion eRepubli labs.

Jag förstår inte riktigt poängen med detta envetna anti-plato spelande. Om man verkligen dömt ut spelet varför inte bara sluta spela istället för att lägga så mycket tid och energi på att övertyga andra spelare att sluta spela, liksom föregå med gott exempel själv?

Radsoc kan jag ju förstå, han gör ju i vart fall reklam för något. 1) Putin och Rysslands agerande i omvärlden i allmänhet och den olagliga ockupationen av Ukraina i synnerhet samt 2) diverse andar spel han ägnar sig och vill ha ref-länks reggningar till. Men vad gör du här? Ber om ursäkt om jag inte har full koll på dina in-game förehavanden.

05 Sep 2017, 20:29
President

Stillfront skiter troligtvis mer eller mindre i eRep, eRep Labs har däremot mobilspel som går rätt bra.

Men vi får inte glömma bort att eRep troligtvis får en mobilapp om några månader, vi får se vad som händer där :)

05 Sep 2017, 20:48

Misho wrote:
Ändå Jussi, spelet har bytt ägare och ägs av ett svenskt börsnoterat bolag och de vill naturligtvis tjäna pengar på sin mångmiljoninvestering. Enda sättet för dem att kunna ro hem den är att båda ändra spelet och marknadsföra det så fler kunder (på sikt betalande sådana) ansluter.
Jag ställer mig högst tveksam till att de betalade särskilt mycket för kompetensen hos spelstudion eRepubli labs.

Jag förstår inte riktigt poängen med detta envetna anti-plato spelande. Om man verkligen dömt ut spelet varför inte bara sluta spela istället för att lägga så mycket tid och energi på att övertyga andra spelare att sluta spela, liksom föregå med gott exempel själv?

Radsoc kan jag ju förstå, han gör ju i vart fall reklam för något. 1) Putin och Rysslands agerande i omvärlden i allmänhet och den olagliga ockupationen av Ukraina i synnerhet samt 2) diverse andar spel han ägnar sig och vill ha ref-länks reggningar till. Men vad gör du här? Ber om ursäkt om jag inte har full koll på dina in-game förehavanden.

Jag vill mest se hur det slutar, och då är det ju helt logiskt att stödja antiplatoniterna eller hur? Vi uppmuntrar förresten inte folk att sluta spela, vi vill störta Plato och det kan man inte göra om man kastar in handduken. Det är också helt klart att det irriterar många att jag inte har slutat, det är också en bra anledning att inte göra det.

05 Sep 2017, 23:18

Om man kommer till forumet som ny möts man bara av en topic - den om Torn och där sägs att erepublik är dött. Man måste vara registrerad och inloggad för att hitta de andra trådarna så vitt jag kan se.

Nu är det väl upp till de som driver forumet att själva välja inriktning och det kanske de redan har.

07 Sep 2017, 12:54

Tror inte att någon egentligen driver forumet. Ägaren vill inte släppa sitt grepp om han inte får betalt och ingen verkar vara intresserad av att betala någonting för det. Inte jätteförvånande iofs. Forumet borde ha fått en ny aktiv, eller åtminstone intresserad ägare för flera år sedan, och breddats till att omfatta annat än bara erep. Då kunde kanske erepdelen ha överlevt också. Enligt min egen bedömning gick tåget för 2-3 år sedan, nu vill väl ingen ha skiten ens gratis.

07 Sep 2017, 14:07

Men det finns en tydlig dagordning med nuvarande administrering av forumet nämligen gömma allt som har med erepublik att göra och istället promota Torn, inte sant?

07 Sep 2017, 20:29

Ja, men vad spelar det för roll? Det finns inga nya spelare och de gamla har övergett .se. Dessutom administrerar jag inte forumet om du nu trodde det. För min egen del har jag låtit radera mitt gamla konto och reggat ett nytt med ett tillfälligt epostkonto, eftersom jag räknar med att .se kommer att förpassas till eHistoriens soptunna inom en inte alltför avlägsen framtid. Jag kommer att logga in till det bittra slutet, men när det kommer lämnar jag inte mycket efter mig.

07 Sep 2017, 21:00

Nejdå jag har aldrig trott att du administrerat .se, jag har själv fått förfrågan från DaZam att ta över forumet (var länge sedan nu) men mer eller mindre avböjt. Diskuterade en del lösningar fram och tillbaks i en grupp.

Valnad kanske vet bättre.

08 Sep 2017, 17:38

Allt hänger på vad presidenten och regeringen väljer att fatta sina beslut. Svårare än så är det inte

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

08 Sep 2017, 19:16

Så om presidenten önskar så 'öppnas' forumet igen?

09 Sep 2017, 22:30
 [ 41 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next