Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 18:13

[ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4
Exitstrategier - hur avsluta spelet? 
Author Message

Post Re: Exitstrategier - hur avsluta spelet?
Jag bara la av, blev inte någon exitstrategi direkt.
Spelar nu ett annat spel (Torn) istället, där finns trevliga människor och betydligt mer att göra än i eRep (om man vill). Så nu kör jag på med det tills jag ledsnar och hittar på något annat.
Jag är lite svag för sådana hr typer av spel där man kan välja hur mycket tid man vill lägga.

Känns skönt att bara logga ut från erep och sedan inte logga in något mer :D
Nån som vet hur lång tid det tar innan man "dör" i eRep?

16 Oct 2016, 11:23

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Grejen med exitstrategier är inte att sluta spela, som du säger så är det bara att sluta logga in så är det fixat. Tanken är att göra det på ett sätt som minimerar förlusterna. Om man bara slutar så gör man en exit, utan någon strategi.

Vad är det man förlorar om slutar idag genom att bara inte logga in igen jämfört med att sluta om tre månader med en 'exit strategi'? Vad är det för förluster man minimerar?

17 Oct 2016, 16:19

Misho wrote:
Grejen med exitstrategier är inte att sluta spela, som du säger så är det bara att sluta logga in så är det fixat. Tanken är att göra det på ett sätt som minimerar förlusterna. Om man bara slutar så gör man en exit, utan någon strategi.

Vad är det man förlorar om slutar idag genom att bara inte logga in igen jämfört med att sluta om tre månader med en 'exit strategi'? Vad är det för förluster man minimerar?

Om man har tillgångar att realisera. Har man bränt allt finns det förstås ingenting att sälja, förutom själva kontot kanske.

Radsoc, Lobbanet och jag själv har åtminstone varit rätt framgångsrika. Vår metod har varit att betala åt folk som använt våra refs i andra spel.

Japp, jag gjorde samma sak med några till Torn så jag skulle få de där merits man fick.
Själva kontot jag har på eRep är väl inte värt ett piss.....åtminstone ville ingen eSvensk köpa det :D
Har inte orkat försöka ragga upp nån utländsk spelare heller så det får självdö istället.
Jag hade kul i ca 3 år med eRep och känner inte att jag kastat bort några pengar. Jag har betalat för eRep så länge det har roat mig. Nu betalar jag för andra spel, same shit different game :P
Så länge jag inte går på krogen eller köper annat onödigt skit så kan jag gott lägga ett antal hundringar i månaden på ett spel jag tycker är kul, har ingen som helst förhoppning att nånsin få tillbaka nåt :)

17 Oct 2016, 20:54

Misho wrote:

Om man har tillgångar att realisera. Har man bränt allt finns det förstås ingenting att sälja, förutom själva kontot kanske.

Radsoc, Lobbanet och jag själv har åtminstone varit rätt framgångsrika. Vår metod har varit att betala åt folk som använt våra refs i andra spel.

sålde mitt guld/valuta för typ vad jag slösat på spelet totalt, men gav iväg en del till litauen som fixade köpare åt mig, sen satt resten av cashen på mitt paypal conto vilket jag verkligen inte orkade tänka hur ja skulle lösa detta problemet för o få det i verkligheten, så köpte typ random skit ifrån moderlandet kina på ebay för det. Lätt värt. erep kontot? kommer ihåg acc/pass ibland, oftast inte vilket suger en del, men alltid lika skoj när man väl lyckas lösa chiffern och göra nått man troligen inte borde.

tldr, entertainment är inte gratis, så palla bry sig om att ni går minus på ett spel ni spelat sen jesus gick i kortbyxor? gamla bittra jävla fittor smakar ju bättre än vad ni gör.

187 on da madafaqin adminfitta

21 Oct 2016, 21:31

Vad gick CC/guldpriset på?

Det är förstås bättre alternativ än att greja med refs (men de är ganska billiga också). Har samlat ihop 18st för SC, och ett antal för War Thunder (har inte loggat in sedan jag började med den dealen, så kan inte kontrollera :P ). Ibland föredrar folk ref-vägen istället för att köpa (för att de tex inte kan). Skulle det generera pengar har jag också gjort att medlen gått till "välgörande" ändamål istället för mig själv.

21 Oct 2016, 22:14

ingen aning asså, sålde det till första bästa som ville ta emot det typ, var kanske 2 år sedan? dock

respekt till dig som halvt pallar o lägga dina cash til nått någerlunda vettigt ( :D ) slutet på dan så har vi endå haft ett jävla antal timmar slösade här, så även om man gått minus så förstår jag inte argumentet att man inte kan sluta, underhållning är verkligen inte gratis i verkligheten, så dom där hundra lapparna ni slösat på spelet kan ni fan dumpa i sjön, med tanke på hur länge ni spelat :D

Jag är oftast tillgänglig ifall om nån vill gå coldturkey och känner för att snacka av sig under mörka tider.

187 on da madafaqin adminfitta

21 Oct 2016, 23:17

Verkar vara ett trevligt spel. Kanske blir erepersättaren:
https://www.landsoflords.com/

12 Jan 2017, 13:13
 [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4