Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2017, 05:05

[ 2 posts ] 
Valutor, varor, packs mm i erepublik, kursnoteringar 
Author Message

Post Re: Valutor och varor i erepublik, kursnoteringar
Det finns en till faktor och det är växelkursen guld/riktiga pengar. En del köp-erbjudanden har urholkat guldpriset och det verkliga priset (dvs svarta marknaden - omräknas dock i cc) har följt efter.

CC har stigit jämfört med guldet, men sammantaget har båda fallit i verkligt värde (om man kan kalla det det).

29 May 2015, 12:43

Post Re: Valutor, varor, packs mm i erepublik, kursnoteringar
Under en lång tid var guldpriset = 20 SEK då det var olika valutor i varje land, med olika växelkurs mot guldet. Därefter har det väl skett en försvagning av valutan för att kanske nå en ny platå kring de kurser vi sett på senare tid.

Jag kan inte priser på Q5 hus men har handlat en hel del med Q7 vapen och Q5 mat och de priser du anger:

Q7 vapen, 7 sek
Q5 mat, 0,34 sek

Är höga priser sett till senaste 2(?) åren. Jag skulle snarare säga 7 resp 0,29 Jag har själv köpt stora mängder Q7 vid marknadspriser kring 5,70 och sedan kunnat göra förtjänst inte minst nu inför 'Gold week' då det gick att sälja för drygt 7 cc netto ett par dagar.

Mat tycker jag är svårt att trada med, i regel producerar jag bara mat och sen när priserna ser bra ut eller lagerhyllorna börjar se överfulla ut säljer jag av lite.

29 May 2015, 20:30
 [ 2 posts ]