Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 18:09

[ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Den stora klagotråden 
Author Message

Post Re: Den stora klagotråden
marten1000 wrote:
Umut wrote:
Typ skaka om spelet med att slänga upp ett datum där det landet med minst Country Power, försvinner från spelet permanent. I skrivande stund är det Saudiarabien, Slovakien, Österrike och Schweiz som ligger sist i rankningen.

Vi kan inte ta bort Schweiz, heller. Klassikt Erep-land med stolt historia, om än mest som ockuperat. Tillika vad jag vill minnas var de svenska fallskärmsjägarnas allra första mål, i en operation som var måttligt lyckad. Några månader senare kom Misho och Kape och styrde upp vårt försvar, lyckligtvis,

Tack för de fagra orden. eSchweiz för mig för minnen till religion i eRepublik där spelare bildade någon slags riddarorden som jag glömt namnet på.
Fanns hur mycket som helst för admin att bygga på men de valde att addera en modul med....

..frågesport istället!?

:o

:|

:cry:

02 Jun 2015, 13:11

Off-topic. Men fortfarande.

Jag förstår helt ärligt inte hur ni riktigt gamla inavlade spelare som hade sin glory år 2008 fortfarande orkar bry sig som vad som hände då. Spelet var i en experimentell och utvecklande fas och provade nya saker, tills man kom fram till att man skulle försöka suga ut maximalt antal euro ur varje spelare.

Schweiz är ett jävla sopland som borde raderas, samma med Danmark och diverse skrotländer som aldrig varit aktivt inom eRepublik. Vasaller fyller ingen funktion längre och har aldrig spelat någon större roll heller.

Bort med skiten.

Oförutsägbar sedan 2009.

03 Jun 2015, 03:13

Kapten Klitoris wrote:

Jag förstår helt ärligt inte hur ni riktigt gamla inavlade spelare som hade sin glory år 2008 fortfarande orkar bry sig som vad som hände då. Spelet var i en experimentell och utvecklande fas och provade nya saker, tills man kom fram till att man skulle försöka suga ut maximalt antal euro ur varje spelare.

Jag tror många är kvar för att de vill se vad som händer framöver. Det är inte många spelare kvar att krama euro ur och vid någon gräns måste ägarna göra valet att a) stänga servrarna eller b) hitta någon slags annan väg framåt där en spelarbas kan byggas upp igen och ånyo krama euros från.
Jag tror tålamodet är ganska stort och att vi är långt ifrån att man stänger servrarna och med nuvarande spelarflykt borde det inte dröja så länge innan eRepublik v3 eller vad vi är i för version börjar skissas på där fokus ligger på att få upp antalet spelare och aktiviteten.

03 Jun 2015, 19:31

• Implementationen av råvaror var fruktansvärt dåligt skött
  • När man införde guldträning
  • När alla började handla med "samma" valuta

05 Jun 2015, 12:18

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Kape wrote:
[list][*]Implementationen av råvaror var fruktansvärt dåligt skött
]

Du tänker antagligen på år 2008, innan jag började spela. Men i fjol införde de husföretag, och det var ganska uppenbart från början att det blir en flopp. Hus- och husråvaruföretagen fungerar enligt samma princip som företagen i v1 vad gäller produktivitet, men numera kan man ju inte äga företag i andra länder, så det var uppenbart att de kan bli lönsamma endast i de länder som har fulla bonusar, om ens det. Till råga på allt infördes husråvaruföratg som är inherent olönsamma, med samma lönekostnader men endast halva produktiviteten jämfört med andra företag. Rena bondfångeriet, på gränsen till bedrägeri.

Återinförde, snarare. Det fanns hus förr, men de fungerade inte riktigt likadant.

Man undrar ju lite om de inser sådant där själva innan de lanserar något, eller om de medvetet skapar brutna sektorer i spelet.

05 Jun 2015, 15:14

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Lonestar 2 wrote:
Vill minnas att jag vid ett flertal tillfällen blev spammad av randoms som hade fått reda på (via reklam) att jag skulle sluta spela och gav bort allt mitt guld O_o

Hahaha, guldreklam var den bästa funktionen i spelet. :D

"MSAP - Partiet för dig med liten..."

Vissa hyss kommer man aldrig att glömma.

10 Jun 2015, 00:21

Kapten Klitoris wrote:

Schweiz är ett jävla sopland som borde raderas, samma med Danmark och diverse skrotländer som aldrig varit aktivt inom eRepublik. Vasaller fyller ingen funktion längre och har aldrig spelat någon större roll heller.

Bort med skiten.

den dagen vi slutar logga in kan vi börja prata om "bort med skiten" men så länge vi betalar skatt till övermakten kommer vi aldrig kunna prata om frihet och revolution.

187 on da madafaqin adminfitta

12 Jun 2015, 19:12
 [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3