Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2017, 05:05

[ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Den stora klagotråden 
Author Message

Post Re: Den stora klagotråden
Förr vågade eRep Labs skriva nyhetsartiklar.

http://www.erepublik.com/en/newspaper/e ... sider-81/1

26 May 2015, 16:47

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
Kapten Klitoris wrote:
När de "förbättrade och uppdaterade" median och dödade den.

Mediadöden hänger ihop med orgsen också, man kunde skapa anonyma orgs och ge ut artiklar i trollningssyfte. Anonymiteten gjorde det lite mer intressant och spännande. Nu har vi missions som sporrar folk att ge ut patetiska "25 kommentarer" artiklar. Det skulle behövas en Benzei/just_me som säger som det är, att artikeln är skit som förpestar median. I stället klappar vi dem på huvudet och säger bra jobbat, fortsätt så.

En rolig funktion som också togs bort var guldreklamen. Icehackers nuna förekom ofta i den reklamen. :D

Vill minnas att jag vid ett flertal tillfällen blev spammad av randoms som hade fått reda på (via reklam) att jag skulle sluta spela och gav bort allt mitt guld O_o

Image

26 May 2015, 19:19

Radsoc wrote:
Det var dåligt när de la ner borgmästarvalen och tog bort skattekontrollen per provins.

This. Såsom Skånes sista borgmästare var detta djupt upprörande.

Men för att vara lite mer seriös skulle jag kanske säga avskaffandet av de lokala valutorna, även om jag inte har spelat under alla förändringar som skett.

26 May 2015, 23:22

marten1000 wrote:
Radsoc wrote:
Det var dåligt när de la ner borgmästarvalen och tog bort skattekontrollen per provins.

Men för att vara lite mer seriös skulle jag kanske säga avskaffandet av de lokala valutorna, även om jag inte har spelat under alla förändringar som skett.

Man behöver inte själv varit med från första början för att förstå att man har krympt spelet och tycker att det är dåligt. Man får klaga på ändå!

27 May 2015, 01:39

Ja vad fan GF skulle kunna göras roligt, helt otroligt hur de kan köra med den nuvarande. Känns som ett riktigt halvtaskigt RPG-spel till datorn från 2004.

Nytt på klagomuren. Jag gillar inte hur de ändrade valen och tog bort valkoordinering. Även om jag kan förstå hur uppdateringen kan ses som "bra" tycker jag att den tog bort ännu ett element av komplexitet i spelet. Jag roades över att sprida röster under val, hade man tillräckligt många bonusröster kunde man jävlas med något parti och göra så att deras viktiga kandidater inte kom in i kongressen. För då diskuterade vi ju faktiskt saker som rörde spelet.

Oförutsägbar sedan 2009.

27 May 2015, 14:40

Umut wrote:
marten1000 wrote:
Radsoc wrote:

Man behöver inte själv varit med från första början för att förstå att man har krympt spelet och tycker att det är dåligt. Man får klaga på ändå!

Nåja, vi klagade på Admin redan under betan. Fast deras dumheter då bestod mest av otillräckliga tester, för överlag var idéerna rätt bra.

27 May 2015, 17:06

Jag gillade också Risings krigsmodul. Då krävdes det koordinerade attacker och försvar. Jag hade Sizzla som befäl och var med i Rikus Valpar. Det fanns en huvudstad man skulle inta och man intog huvudstaden genom att stå på huvudstadens. Då snackar vi några 100 spelare som stod och försvarade huvudstaden. Det fanns också sjukhus och försvarsanläggningar.

Det fanns också olika militära inriktningar. En kunde välja mellan rifle, tank, artiellery och helicopter. Om jag inte minns helt fel så var de olika starka och svaga mot varandra. Om jag inte heller minns helt fel så spelade terrängen en avgörande roll. Vissa rutor hade berg, andra gräs och en del vatten.

Det var även en limit på 100 health. Vid varje dygnsskift fick man full health. Mat fanns också. Det gav både happiness och health.

Då var spelet komplicerat.

27 May 2015, 18:38

Bortsett från alla dessa saker som har tidigare tagits upp så skulle jag vilja säga detta:

Det var en kul grej att man expanderade ut eReps länder och släppte in nya communitys i spelet. Attraktionskraften för rekrytering blev större när ens IRL land fanns med. Men nu när RP i spelet har försvunnit och politikmodulen(såväl som alla andra) är död så stör jag mig på detta enormt. Dom här länderna sitter i serber, turkar, greker och självklart rumäners händer i stort sett. Samtidigt så ser jag en skum klump utav människor på .com forumet som gärna trycker för att få in fler länder... Herregud kanske dags att ta ett steg tillbaka och ta bort länder istället.

Typ skaka om spelet med att slänga upp ett datum där det landet med minst Country Power, försvinner från spelet permanent. I skrivande stund är det Saudiarabien, Slovakien, Österrike och Schweiz som ligger sist i rankningen. Ifall några av dessa pruttländer skulle försvinna så skulle det även försvåra för toppen. Spelarna i landet får CS i det landet dom kom ifrån. Alltså man backar bandet.

Men vet du vad? Microländerna sitter i guldköparnas händer. Det här med att en del av oss gnäller om att Plato(admins) bara försöker fylla sina fickor... Det verkar stämma. Eftersom jag ser ingen annan anledning till varför man skulle starta/behålla dessa microländer. Ännu en tes som blev bekräftad.

RADERA ETT LAND OM DAGEN!

Detta innebär ju att Plato måste faktiskt göra någon riktig ändring i spelet så vi kan ju gissa vad det möjliga utfallet ur detta är. Inte ett skit som vanligt. Plato sänker sitt eget skepp och dör utan en fight.

01 Jun 2015, 14:15

Umut wrote:
Bortsett från alla dessa saker som har tidigare tagits upp så skulle jag vilja säga detta:

Det var en kul grej att man expanderade ut eReps länder och släppte in nya communitys i spelet. Attraktionskraften för rekrytering blev större när ens IRL land fanns med. Men nu när RP i spelet har försvunnit och politikmodulen(såväl som alla andra) är död så stör jag mig på detta enormt. Dom här länderna sitter i serber, turkar, greker och självklart rumäners händer i stort sett. Samtidigt så ser jag en skum klump utav människor på .com forumet som gärna trycker för att få in fler länder... Herregud kanske dags att ta ett steg tillbaka och ta bort länder istället.

Typ skaka om spelet med att slänga upp ett datum där det landet med minst Country Power, försvinner från spelet permanent. I skrivande stund är det Saudiarabien, Slovakien, Österrike och Schweiz som ligger sist i rankningen. Ifall några av dessa pruttländer skulle försvinna så skulle det även försvåra för toppen. Spelarna i landet får CS i det landet dom kom ifrån. Alltså man backar bandet.

Men vet du vad? Microländerna sitter i guldköparnas händer. Det här med att en del av oss gnäller om att Plato(admins) bara försöker fylla sina fickor... Det verkar stämma. Eftersom jag ser ingen annan anledning till varför man skulle starta/behålla dessa microländer. Ännu en tes som blev bekräftad.

RADERA ETT LAND OM DAGEN!

Detta innebär ju att Plato måste faktiskt göra någon riktig ändring i spelet så vi kan ju gissa vad det möjliga utfallet ur detta är. Inte ett skit som vanligt. Plato sänker sitt eget skepp och dör utan en fight.

Sant, Plato bör radera länder som numera är lätta byten för korruption och erövring. Man kan jämföra länder i eRepublik med servrar i vilka onlinespel som helst. Det är inte alls ovanligt att onlinespel slår samman servrar med låg aktivitet för att öka aktiviteten rent generellt.
En ökad aktivitet leder i sin tur till en mer rik värld och det ökar moralen bland spelarna.

01 Jun 2015, 18:13 WWW

Umut wrote:
Typ skaka om spelet med att slänga upp ett datum där det landet med minst Country Power, försvinner från spelet permanent. I skrivande stund är det Saudiarabien, Slovakien, Österrike och Schweiz som ligger sist i rankningen.

Vi kan inte ta bort Schweiz, heller. Klassikt Erep-land med stolt historia, om än mest som ockuperat. Tillika vad jag vill minnas var de svenska fallskärmsjägarnas allra första mål, i en operation som var måttligt lyckad. Några månader senare kom Misho och Kape och styrde upp vårt försvar, lyckligtvis,

01 Jun 2015, 23:04
 [ 27 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next