Last visit was: less than a minute ago
It is currently 16 Dec 2017, 22:24

[ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
[Brainstorming] Skapa en ny struktur för eSverige 
Author Message

Post Re: [Brainstorming] Skapa en ny struktur för eSverige
Pontus von Pluring wrote:
Eftersom att det är brainstorming skriver jag ner allt jag kommer på.

* Alla älskar att vinna, därför skulle man kunna anordna en vecko/månadstävling.
* eRepublik.se Year Awards? Personer som utmärkt sig på olika sätt.
* PTO på valfritt land för att inkassera lite guld.

Kassa idéer men bättre än inget.

Mycket bra ideer :)

08 Jul 2014, 18:41

Ang locka nya spelare så har jag jobbat rätt hårt med det i både erepublik men även i andra spel. Har dock på senare år lirat ett annat spel där jag förfinat olika typer av spamningar.
Detta genom att skapa ett spam team som fått betalt av staten. Dvs fått pengar av statskassan för att spamma.
Vi har då haft som krav att man ska ha skype, sen har vi satt ett datum för spam-kvällen.
På ett angiven tidpunkt har vi loggat in på skype där instruktioner samt meddelande mall lagts ut. Sen har vi delat upp rankingen på ett spel, tex greepolis, och kört. Sen innan man får pröjs så får man visa upp en eller flera skärmdumpar på sin "skickade meddelanden box" så man ser att det är flera sidor med skickade meddelanden.

Jag har fört statistik på detta under ett par år och har sett att ca 0.5% av de som får ett spam mejl reggar sig och stannar kvar en längre tid.
Vi brukade få ut ca 5000-6000 spam-mejl (inkl captcha) på tre timmar på typ 8-10 man. Vilket genererade ca 250-300 nya spelare, varav ca 25-30 blev spelare som stannade en längre tid och började bidra till samhällsuppbyggnaden. (skrev i forumet, skapade verksamheter, krigade, jobbade åt regeringen utbildade sig etc)

Detta är även en riktigt bra chans för nybörjare att tjäna en slant.

Jag vet inte exakt vad man skulle kunna erbjuda.
I det andra spelet så erbjöd vi 500 sek/spelpengar för en kväll (ca 3 timmar)
och då låg dagsinkomsten i snitt på runt 17 sek.

08 Jul 2014, 20:41

Ideefix wrote:
Ang locka nya spelare så har jag jobbat rätt hårt med det i både erepublik men även i andra spel. Har dock på senare år lirat ett annat spel där jag förfinat olika typer av spamningar.
Detta genom att skapa ett spam team som fått betalt av staten. Dvs fått pengar av statskassan för att spamma.
Vi har då haft som krav att man ska ha skype, sen har vi satt ett datum för spam-kvällen.
På ett angiven tidpunkt har vi loggat in på skype där instruktioner samt meddelande mall lagts ut. Sen har vi delat upp rankingen på ett spel, tex greepolis, och kört. Sen innan man får pröjs så får man visa upp en eller flera skärmdumpar på sin "skickade meddelanden box" så man ser att det är flera sidor med skickade meddelanden.

Jag har fört statistik på detta under ett par år och har sett att ca 0.5% av de som får ett spam mejl reggar sig och stannar kvar en längre tid.
Vi brukade få ut ca 5000-6000 spam-mejl (inkl captcha) på tre timmar på typ 8-10 man. Vilket genererade ca 250-300 nya spelare, varav ca 25-30 blev spelare som stannade en längre tid och började bidra till samhällsuppbyggnaden. (skrev i forumet, skapade verksamheter, krigade, jobbade åt regeringen utbildade sig etc)

Detta är även en riktigt bra chans för nybörjare att tjäna en slant.

Jag vet inte exakt vad man skulle kunna erbjuda.
I det andra spelet så erbjöd vi 500 sek/spelpengar för en kväll (ca 3 timmar)
och då låg dagsinkomsten i snitt på runt 17 sek.

Erbjud 10g per timme om det ger resultat

08 Jul 2014, 20:43
President

Skulle du kunna förklara vad du menar med punkt 1 Jussi?

Några saker jag kommer på:

Vi måste skriva fler artiklar, både seriösa och lite mindre seriösa skämtartiklar. Det är tråkigt att det inte kommer många bra artiklar längre. Jag tycker att både regeringen och partierna ska försöka bli bättre på att skriva. Särskilt presidenten har ett ansvar där, ett par artiklar varje mandat borde vara självklart.

Vidare tycker jag att man på något sätt ska belöna de som skriver bra artiklar regelbundet, kanske även de partier som gör det.

Mer konkurrens mellan partierna skulle vara jättekul men jag är rädd för att det är svårt att göra något åt det.

Jag är tveksam till att göra en massa multis, om multis är aktuellt tycker jag att det vore bättre att få de så starka som möjligt för att sedan ge bort dessa konton till nya spelare så att de snabbt kan gå på BH-jakt i div. 1.

Är vi trötta på evigt krig mot Baltikum? Eller är det bara bra för oss? Jag kan tänka mig att många är trötta på kriget. Skulle det vara möjligt att fixa något kortare vapenstillestånd så att vi kan övergå till att hjälpa allierade och därefter samla oss för en gemensam attack när vi vill kriga mer. När jag var ny här så vet jag att vi LÄNGTADE efter ett krig, något som vi fick när vi invaderade Litauen. Det tror jag var väldigt bra för communityn. Men jag är rädd för att det inte är möjligt med tanke på hur krigiskt spelet är nu och med så många fiender nära oss.

09 Jul 2014, 11:00

Att flytta hem för min del är ju ekonomisk katastrof, eftersom jag har en ekonomisk plan att följa som kräver en oheligt stor produktion av WRM under överskådlig framtid för att inte gå tok-back på mina investeringar. Peggen kan hade behövt för att gå break even just nu är 20cc/Q7. Nu får man väl vara glad om man kommer undan med en halvering av värdet.

Jag tror det finns fler exilsvenskar som sitter i liknande situation. De som spelade aktivt men utan VISA är helt enkelt beroende av en hög produktion för att täcka de dagliga kostnaderna (eller i varje fall upprätthålla skenet av att det fortfarande är möjligt). Det spelar ingen roll om du har 100k styrka om du ändå inte har råd att slåss.

Samtidigt är det ju synd, för jag hade gärna kunnat bidra med lite lyrik i svensk media om jag bara hade haft tillgång till den svenska mediamodulen. Visst finns det något dammigt gammalt org som kan användas i sådana syften, men det är inte samma sak.

Eventuellt skulle vi kunna spamma forumets user base med ett mail om att vi behöver deras hjälp för att få landet på fötter igen. Vad det eventuellt ger för resultat vågar jag inte spekulera i, men för att kunna genomföra det behöver någon aktiv person i eSverige tota ihop ett meddelande och sedan får jag undersöka om funktionen finns i denna avart av phpbb. I värsta fall får vi efterskänka en folkbärs och en Eddie Meduza-memoria till Grodhelvetet, så kanske han tar sig an uppgiften.

09 Jul 2014, 13:53

Jag tror att mycket av det valnad säger är sant å att en utav punkterna kan vara "Hur skall esverige bli mer attraktivt för spelare med inriktning företagande"

tror att esverige kan tjäna på å få hem några företagare för att få ordning på ekonomin och så behöver esverige komma ur detta never ending war ifall detta ska bli möjligt, enligt mig.

speciellt dem med statliga företag på deras konton borde finnas i esverige för att ni inte skall förlora skate intäkterna på dessa. Så vad vi måste diskutera är hur vi kan få hem dem och hur dem skall kunna driva lönsam verksamhet i esverige kontrat ett land mer fler resursbonusar.

exempel på detta kan vara skattereducering eller gratis arbetare eller annat?

09 Jul 2014, 14:52

Valnad wrote:
I värsta fall får vi efterskänka en folkbärs och en Eddie Meduza-memoria till Grodhelvetet, så kanske han tar sig an uppgiften.

Utvecklade faktiskt en spambot som en skoluppgift en gång. Att anpassa den till uppgiften är gjort på en pessekvart.

09 Jul 2014, 16:12

Uppmuntra exilsvenskar att skapa bra relationer med sverige.
Antingen genom PTO eller vänskap.

09 Jul 2014, 20:17

James Banana wrote:
Valnad wrote:
I värsta fall får vi efterskänka en folkbärs och en Eddie Meduza-memoria till Grodhelvetet, så kanske han tar sig an uppgiften.

Utvecklade faktiskt en spambot som en skoluppgift en gång. Att anpassa den till uppgiften är gjort på en pessekvart.

Det värsta e att de spelen som ger bäst är de med captcha.
Men pm:a mig så kan du få ett par spel utan captcha.

10 Jul 2014, 01:53

Jag har alltid ont om Q7or, förr hjälpte staten. Något jag saknar och vill få upp på listan.

10 Jul 2014, 11:40
 [ 39 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next