Last visit was: less than a minute ago
It is currently 24 Nov 2017, 17:21

[ 39 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
[Brainstorming] Skapa en ny struktur för eSverige 
Author Message

Post Re: [Brainstorming] Skapa en ny struktur för eSverige
Jag vill veta hur mycket Sverige har i statskassan. Det är svårt att föra en seriös politik utan att få grundläggande information hur landet styrs.

Öka nationalandan, som du har sagt tidigare så blir spelet mer och mer individualistiskt, det skulle vara trevligt om man kunde samlas och faktiskt koordinera ett anfall, som det var förr.

Last edited by Pianokungen on 07 Jul 2014, 23:34, edited 1 time in total.

07 Jul 2014, 23:29

- Hitta sätt att både nyttja spelmekaniken till vår fördel och locka nya spelare.

07 Jul 2014, 23:34

Jussi SD Jernkuuk wrote:
Det är en statshemlighet, skulle inte vara särskilt smart att låta hela eVärlden få veta hur mycket eller hur lite vi har kvar. Jag skulle nästan vilja påstå att detta hör till kategorin evighetsdiskussioner. :P

"sätt punkt för evighetsdiskussioner för gott."

Detta gör man genom att berätta ekonomin. Då slipper man diskussionen.

Vad spelar det för roll om andra länder vet vår statskassa när vi diskuterar om självständighet och ofta är whipade?

07 Jul 2014, 23:38

Hur mycket vi har eller inte har i statskassan känns rätt ointressant. Jussi tar tog dock upp en del intressanta förslag. Men som vanligt så känner somliga att det är viktigare att säga emot än att komma med något konkret.

07 Jul 2014, 23:41

Släng alla national gold rewards från uppdrag (som denna veckas new world cup final) på spelare som saknar training ground upgrades. Q1, Q1 + Q2, alla training grounds, w/e. Vi kommer med största sannolikhet aldrig få den där baby boomen som placerar oss i topp. Och ännu mindre troligt är att vi skulle kunna få en boom att stanna, varför skulle de. Bättre att slänga odemokratiskt stora summor gold på de få spelare som är aktiva och få ett par extra spelare i månaden att stanna, med bra förutsättningar. Kan nog generera en hel del gold om våra lägre divisioner är starkare än utländska icke goldköpare, och de därmed plockar fler medaljer. Efter ett par år eller fem kanske det rentav märks skillnad.

08 Jul 2014, 12:36

Jussi SD Jernkuuk wrote:
Ytterligare ett förslag är att vi skapar en drös med multis. Tänk på att detta är en brainstorming-tråd, så även dumma idéer är välkomna, det är inte meningen att allt ska förverkligas. :P

Jag kan koda, men pallar inte sitta och regga konton själv. Bjussar ni på en lista tar det minimalt med tid att lägga in den i ett program som kan jobba, träna och strida med alla konton. Nånstans runt 2-3000 konton vore rimligt.

08 Jul 2014, 14:40

Eftersom att det är brainstorming skriver jag ner allt jag kommer på.

* Alla älskar att vinna, därför skulle man kunna anordna en vecko/månadstävling.
* eRepublik.se Year Awards? Personer som utmärkt sig på olika sätt.
* PTO på valfritt land för att inkassera lite guld.

Kassa idéer men bättre än inget.

08 Jul 2014, 16:51

James Banana wrote:
Jussi SD Jernkuuk wrote:
Ytterligare ett förslag är att vi skapar en drös med multis. Tänk på att detta är en brainstorming-tråd, så även dumma idéer är välkomna, det är inte meningen att allt ska förverkligas. :P

Jag kan koda, men pallar inte sitta och regga konton själv. Bjussar ni på en lista tar det minimalt med tid att lägga in den i ett program som kan jobba, träna och strida med alla konton. Nånstans runt 2-3000 konton vore rimligt.

Vilket språk kodar du med? och hur löser ni ip frågan? proxy? sedan hur löser ni dem där säkerhets orden eller vad dem heter. vet att dem inte kommer upp så ofta på gammla konton men nya kan ja tänka mig att det dycker upp en del?

08 Jul 2014, 16:58

rakarna wrote:
James Banana wrote:
Jussi SD Jernkuuk wrote:

Vilket språk kodar du med? och hur löser ni ip frågan? proxy? sedan hur löser ni dem där säkerhets orden eller vad dem heter. vet att dem inte kommer upp så ofta på gammla konton men nya kan ja tänka mig att det dycker upp en del?

Kan knacka i C, C++, C#, Java, Javascript mm, tycker bäst om Java. Det finns olika fiffiga lösningar på captchan, det går att fixa. Lämpligast vore väll att köra genom en proxy, eller iaf på en IP som inte spelar aktivt annars. Också lösbart.

08 Jul 2014, 17:09

Zuwar wrote:
Släng alla national gold rewards från uppdrag (som denna veckas new world cup final) på spelare som saknar training ground upgrades. Q1, Q1 + Q2, alla training grounds, w/e. Vi kommer med största sannolikhet aldrig få den där baby boomen som placerar oss i topp. Och ännu mindre troligt är att vi skulle kunna få en boom att stanna, varför skulle de. Bättre att slänga odemokratiskt stora summor gold på de få spelare som är aktiva och få ett par extra spelare i månaden att stanna, med bra förutsättningar. Kan nog generera en hel del gold om våra lägre divisioner är starkare än utländska icke goldköpare, och de därmed plockar fler medaljer. Efter ett par år eller fem kanske det rentav märks skillnad.
+1

* Hyra in spelare till STORA strider!

* Bli 99% engelsk talande, Får säkert hit lite folk

* Tävlingar (från staten)

* "Flytta till danmark..." (Inte seriöst såklart)

08 Jul 2014, 18:14
 [ 39 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next