Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Jul 2018, 00:41

[ 12 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Dålig start? Hjälp behövs! 
Author Message

Post Re: Dålig start? Hjälp behövs!
hur menar med hålla tillgångarna? att man typ "tvättar" pengarna, så att när person A vill börja om så skickar han pengarna till person B och person B har pengarna/tillgångarna under hur långt tid? för att sedan skicka tillbaka pengarna till person A nya account?

eller funkar det på annat sätt?

07 Jan 2014, 17:38

okej nästa fråga, finns det något litet sätt som någon t.ex. admin skulle kunna få detta till något olagligt och på så sätt bli straffad för det. Eller är det helt risk fritt?

07 Jan 2014, 17:54

skulle inte detta kunna användas för att boosta en users karaktär på ett lite tveksamt sätt?
nystartade spelare har ju relativt enkelt att få guld så genom att starta upp en karaktär, överföra till nästa, starta upp en ny, överföra till den och så vidare så blir det ju efter ett par iterationer ett rätt stort startpaket slutliga karaktären får sig...

med det sagt tycker jag inte idén i sig är helt tokig, bara att tydliga linjer ska finnas så det inte utnyttjas. är det helt legalt att göra som jag beskriver ovan så är det ju fritt fram för folk att skaffa sig ett försprång i den gråzonen men jag vill inte vara involverad då :)

07 Jan 2014, 18:21

Ska man följa reglerna så borde det vara helt legit så länge den gamla karaktären är död och man inte loggar in på den igen.

1x MoD 1x vMoD 12x Asgard Rep 14x Riksdagen Aug-Feb Utdelare För Staten Jul-Feb TSM-Munin Commander 140+ Vikingar Jan-Sep eRepublik Mentorship Program IRC @Rizon #Viking Mercenary organizer #eCan Mercenary organizer Aug-Jul @halfOP #eSweden

07 Jan 2014, 18:25

Ja sålänge man inte delar IP adress så borde det ju gå fint.

@Loontoon
Man kan inte bara stänga ner sin användare och starta upp en ny varje dag. När man ber om att få sitt konto borttaget så måste man motivera varför man vill ha det borttaget, och tillslut så lär ju erepublik staff tröttna på dig :)

07 Jan 2014, 18:30

som sagt, jag tycker grundidén är bra. om det får spelare i communityt att stanna kvar och testa på nytt med ny taktik så är ju det avsevärt mycket bättre än att de bara lägger ner för att de inser att vägen de valt är hopplös

07 Jan 2014, 18:51

dock är jag lite rädd att detta kan ses som ett multiaccount (för det är ju just det de är, ett nytt account på samma person) och som alla vet så är det olagligt att, ta imot / köpa guld eller valuta från multis, till och med på MM. sedan hur vida man visste det var multi guld är en annan femma. så jag är klyven.

men nu tror jag att det är en liten risk att man ska bli ertappad, så dem som vill göra detta (redan gjort detta) Awesome! ;)

07 Jan 2014, 18:57

Känns att jag kanske borde gå in i debatten eftersom jag är en av dom som skulle vilja genomföra detta. Jag läste Crag the Hacks artikel och insåg att jag valt fel spår och ville börja om. Vet att admin hellre vill att jag köper nytt guld istället men den vägen Plato vill att jag ska gå har jag inga planer på :)

Tänker att det borde väl inte vara någon större svårighet egentligen? Alla ger bort sina tillgångar när de slutar, inget illegalt med det. Om man göra några givaways till ett få antal personer och sedan ber man admin ta bort kontot. Därefter skapar man en ny och får tillbaka pengarna som man skicka ut. Man kan väl kalla det nybörjarbidrag från staten eller någonting om herr Plato frågar. Man behöver ju kanske inte skicka tillbaka exakt lika stor summa som den man fick utan ex skickar jag 10 000 till A så kan den skicka 2*5000 betalningar så är det inte så misstänksamt kanske, eller så är det de jag vet inte. Nybörjarbidraget är på 10000 vilket är 50g. Det jag vill skicka ut och få tillbaka på nytt konto är väl kanske 25 000 så den är ju inte otroligt mycket pengar det rör sig om.

Ni får gärna tycka att det är fel av mig men har som sagt råkat göra lite fel men har en taktik klar för mig och vill gärna "starta om"

Och självklart har ju andra länder hittat ett sätt att göra detta på. Ingen kan övertyga mig om att andra länder har så många starka spelare i Div 1 som har gjort rätt ifrån början och inte börjat om!

Tack för att ni läste mina rader!

07 Jan 2014, 21:56

Saken är väl för att vara på den säkra sidan så bör det gå ungefär såhär

Spelare A skickar sina saker till spelare B.
Ca 1 vecka senare ber spelare A admin om att stänga/tabort/banna kontot.
Efter ytterligare en vecka efter att admin har verkställt det så börjar spelare A om.
Sedan får spelare A spela på sitt nya konto i någon vecka innan spelare C börjar skicka tillbaka guld/CC.

07 Jan 2014, 22:18

Pickadoll wrote:
Känns att jag kanske borde gå in i debatten eftersom jag är en av dom som skulle vilja genomföra detta. Jag läste Crag the Hacks artikel och insåg att jag valt fel spår och ville börja om. Vet att admin hellre vill att jag köper nytt guld istället men den vägen Plato vill att jag ska gå har jag inga planer på :)

Tänker att det borde väl inte vara någon större svårighet egentligen? Alla ger bort sina tillgångar när de slutar, inget illegalt med det. Om man göra några givaways till ett få antal personer och sedan ber man admin ta bort kontot. Därefter skapar man en ny och får tillbaka pengarna som man skicka ut. Man kan väl kalla det nybörjarbidrag från staten eller någonting om herr Plato frågar. Man behöver ju kanske inte skicka tillbaka exakt lika stor summa som den man fick utan ex skickar jag 10 000 till A så kan den skicka 2*5000 betalningar så är det inte så misstänksamt kanske, eller så är det de jag vet inte. Nybörjarbidraget är på 10000 vilket är 50g. Det jag vill skicka ut och få tillbaka på nytt konto är väl kanske 25 000 så den är ju inte otroligt mycket pengar det rör sig om.

Ni får gärna tycka att det är fel av mig men har som sagt råkat göra lite fel men har en taktik klar för mig och vill gärna "starta om"

Och självklart har ju andra länder hittat ett sätt att göra detta på. Ingen kan övertyga mig om att andra länder har så många starka spelare i Div 1 som har gjort rätt ifrån början och inte börjat om!

Tack för att ni läste mina rader!

Du ska självklart börja om! Jag och många andra är villiga att "hålla" pengarna åt dig helt gratis och skita tbx dem när du gjort nytt konto. Du behöver inte ens få det avslutat av admins, utan du kan skicka pengarna till någon av oss, skapa ett nytt konto och aldrig mer logga in på det gamla. Sen skickar vi över pengarna till ditt nya konto och så kör du på en bättre taktik! Spelet idag är uppbyggt på ett idiotiskt sett så det borde ses som en självklarhet att vi äldre spelare hjälper de nya med det här. Sen skiter jag ärligt talat i om det bryter mot någon regel, admins låter fuskare av alla dess slag gå fria och de kommer garanterat inte kunna spåra detta.

Lycka till!

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

07 Jan 2014, 22:28
 [ 12 posts ]  Go to page 1, 2  Next