Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Jul 2018, 00:50

[ 22 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
eSveriges upprop till uppvaknande! 
Author Message

Post eSveriges upprop till uppvaknande!
eSveriges upprop till uppvaknande!

Hear yee! hear yee!

För er som inte är bekanta med mig så var jag en profil i Folkhemsdemokraterna för sisådär 2 år sedan. Under den tiden minns jag att vi hade roligt, vi hade härliga fejder mellan rött och blått - mellan olika sätt att styra vårt härliga e-land på. Även om vi alla inte höll med varandra, och ibland också hade heta debatter - och kanske även planerade kupper på varandras politiska partier så - visst, vi hade det roligt, detta var något vi gjorde för spelandets och härlighetens - för skojs skull.

Numer är mitt parti - Folkhemsdemokraterna ett decimerat parti, så är även många av de andra stora politiska partierna från min tid. Vissa spelare känner jag igen, flertalet har förgåtts.

eSverige är helt eller delvis ockuperat att främmande makt, men det ska inte hindra oss att planera inför framtiden - vi ska stå beredda - att ta varje chans att bringa mer ordning till riket.

Jag tror att det är viktigt att vi - när vi är så nära att förlora - verkligen reser oss och greppar det vi kan greppa, det vi kan göra. Vad kan vi göra? Jo! - Vi kan!

Vi kan - business as usual - vi kan ha politiska debatter, kanske är de inte längre så partipolitiska som förr, kanske är vi mer progressiva, kanske vi ser till det eSverige behöver.

Vad behöver då eSverige?

Det viktigaste, enligt mig - vad vi behöver i vårt vackra e-land är hopp. Vi behöver skoj! - Jag tror vi alla behöver en vettig anledning, en nyare mening med spelet - en anledning till att spela. Vi behöver vår folkssjäl tillbaka. Vi kommer kanske inte överta våra fienden just imorgon och kanske inte dagen efter det - eller heller månaderna efter det, men vad vi behöver är en nationalkänsla - det är vi mot dem!.

Vi har varit stora och starka, och nu är vi små och svaga. Men jag saknar själen i spelet - det som gjorde det värt att spela - och det var inte storheten i eSverige på en eKarta - utan det var dynamiken som rådde mellan oss - ibland bitsk, ibland rå och ibland kärleksfull.

Vi behöver ställa oss upp och agera, det är nu eller aldrig. Vi kan tillsammans vända detta.
Kanske kommer vi misslyckas med att fylla eSverige med dess liv som det var innan, kanske kommer vi misslyckas med att fylla nordeuropa med eSverige - men känslan och spelet är vårt och det kan vi ta tillbaka.

Jag föreslår. Business as usual - låt oss ta upp alla agendor vi en gång haft. Har vi ingen kongress på .com? Låt oss skapa en här! Vi kan göra ändring nu, vi kan vara progressiva och samarbeta - alla partier - som en samlingsregering, för framtiden.

itfolk,
villig spelare.

Last edited by itfolk on 20 Nov 2013, 01:55, edited 1 time in total.

19 Nov 2013, 23:50

Post Re: eSveriges upprop till uppvaknande!
o7
Samlingsregering vore ju fantastiskt, osäker dock på om vi har villigt och kompetent folk i alla partier.

I will forever remember you, Lonestar

20 Nov 2013, 00:13

tillsammans för eSverige!

20 Nov 2013, 00:13

Tiggardemokraterna är ett dött parti, gå vidare

Oförutsägbar sedan 2009.

20 Nov 2013, 00:35

Kapten Klitoris wrote:
Tiggardemokraterna är ett dött parti, gå vidare

Kapten Klitoris!

Vilket härligt namn - ska prova hur det namnet funkar på fredag! :lol:
Ärligt talat så har tråden inget som helst med Folkhemsdemokraterna att göra - trots att jag valde att namnge dem flertalet gånger - näe, det handlar mycket mer om oss, eSverige tillsammans. Även om jag förstår att vi inte har samma åsikter, åtminstånde inte historiskt sett, men jag tror och hoppas att vi tillsammans kan se våra skillnader något mindre för just denna tids skull och samla rikets kunniga, vår e-expertis - att driva vårt land i en kris.

20 Nov 2013, 00:40

Jussi Jernkuuk wrote:
itfolk wrote:
Jag föreslår. Bussiness as usual - låt oss ta upp alla agendor vi en gång haft.

Jag saknar pajkastningen, hoppas verkligen att vi kan börja med det igen, man kan göra det på ett vänskapligt sätt också. :P

Helt precis min mening! Det var ju verkligen något som fick mig att logga in varje kväll. Den dagliga pajkastningen. Herreguuud... vi hade vårt hemliga arkiv i fhd som krall vaktade med sin kedja och nyckel - vi planerade och vi blev definitivt utsatta - men det var kul. Fan vad jag skrattade :)

20 Nov 2013, 00:43

Saknar också pajkastningen. Vi i PK-maffian får så svårt med vårt existensberättigande när ingen skriver några taskiga saker :(

I will forever remember you, Lonestar

20 Nov 2013, 00:52

Förordar du konsensus eller motsättningar eller råder det konsensus om att det inte är konsensus som vi är i behov utav XD

Vi behöver motsättningar och debatter helt klart, men vad finns det att tycka olika om? Möjligtvis klitorisens "ekonomiska krigföring"...

Eller kanske skapa ett PTO-krig^^

Image
Image

20 Nov 2013, 00:58

Hixaren2 wrote:
Förordar du konsensus eller motsättningar eller råder det konsensus om att det inte är konsensus som vi är i behov utav XD

Vi behöver motsättningar och debatter helt klart, men vad finns det att tycka olika om? Möjligtvis klitorisens "ekonomiska krigföring"...

Eller kanske skapa ett PTO-krig^^

En mycket bra fråga som jag faktiskt - om jag ska vara ärlig - inte tänkt på.
Blir det ett bättre eSverige om vi har konsensus? - Jag tror inte det. Blir det ett bättre eSverige om vi inte är i konsensus - säkerligen mer spännande spel!

Vi är fortfarande, trots att vi är ett skapligt decimerat eSverige - ett mångpolitiskt system. Det tycker jag inte att vi ska spola bort, nej - det är inte vad jag menar. Jag menar att vi för just denna tid kanske kan vara något progressiva och samarbeta. Vi har många skickliga spelare i många olika partier - som för ärlighetens namn inte är särskilt annorlunda - är det inte rätt tillfälle att slå alla dessa spelare samman till en samlingsregering just nu? Jag tycker så!

1939-1945 fanns det i IRL-Sverige en samlingsregering - av självklara anledningar. Vore det inte på sin plats att vi gjorde detsamma?

itfolk, so-lärare(really), villig spelare.

20 Nov 2013, 01:06

ja öppna riksdagen så beslut kan fattas

187 on da madafaqin adminfitta

20 Nov 2013, 01:12
 [ 22 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next