Last visit was: less than a minute ago
It is currently 16 Dec 2017, 22:56

[ 125 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next
Erepublik Kyrkogård 
Author Message

Post Erepublik Kyrkogård
Vore intressant att göra en liten hemsida med betydelsefulla svenskar som inte längre finns ibland oss. En gravsten, en bild och lite text som handlar om personen.

Ett sätt att bevara vår svenska eHistoria. :)

05 Aug 2008, 21:16

Post Re: Erepublik Kyrkogård
1. Etweor :P

05 Aug 2008, 21:24

2. Leon Fitzergald...
Eller, Han var inte så viktig.

2. Gustavius katt. Hador körde över hon... ;)
Nej seriöst...

Såna som Landie, Otto och sånt då...
Rätt?

05 Aug 2008, 21:33

Otto är inte död. Lahitaho, Zentz och Highwon. Nån mer?

05 Aug 2008, 21:39

Ziggyzag wrote:
betydelsefulla svenskar

Vos wrote:
1. Etweor :P

Phail ;)

Nej men det låter intressant, Lahitraho och Landie är väl de första jag kommer att tänka på. Lär bli en hel del om man tänker efter.

Happ nu blev båda redan postade. Nåja.

If flammbar was a pie id eat him
-Vaclav

05 Aug 2008, 21:40

Fast Etweor var faktiskt en skoj prick. Eos kanske också. kommer folk på mer? Scymex, fast han är inte död ser jag. Den där raxusprime, fast det avr före min tid - samma med Landie.

05 Aug 2008, 21:43

Har funderat över detta ämne en längre tid. Tänkte att man kunde "uppföra" fiktiva monument över "betydelsefulla" personer.

Personer att minnas:
Lahitraho
ScymeX
Landie
Highwon
Korush

Personer som vi älskat att hata:
Kleb
GHurka
Jooohan
Etweor

05 Aug 2008, 21:46

Jag har en massa tidningsartiklar som jag skrev i december, en intervju med Landie och en med Raxusprime finns tex där :P

Jag vill minnas att intervjun med landie var väldigt speciell, pmet jag fick var ett långt stycke som var asjobbigt att läsa :)

Här har vi en artikel ifrån December 15, det var lite andra tider minst sagt:

"Det kan inte ha undgått någon att den svenska bostadsmarknaden är i kris. Under den senaste månaden har Sveriges fullkomligt exploderande befolkningsmängd inte ens kunnat skaffa sig ett hem att gå till. Vi har alla varit med om det, vi jobbar över för att kunna få oss lite sömn på jobbet. Vi går hem, eller i alla fall ut på gatan, och drömmer om den lägenheten vi tror oss ha råd med. På marknaden har bostadsbristen varit total, inte ens de rikaste har kunnat köpa sig ett tak över huvudet.

Under det senaste dygnet har situationen dock förändrats. De nya företagen har lyckats få ut sina hus på marknaden, men gatorna är fortfarande fyllda med hemlösa. För att få reda på varför har Ekonominyheterna frågat sveriges ledande politiker och företagare samt medlemar av den vanliga massan.

Under en intervju med Sveriges president landie ställde ekonominyheterna följande frågor:

"- Vi från Ekonominyheterna undrar om ni, i egenskap av Sveriges president, skulle vilja svara på ett par frågor angående landets husmarknad? Vad har ni politiker från samlokaliseringspartiet gjort för att främja den svenska husindustrin och minska bostadsbristen?

- Det finns inte något vi kan göra, hus är för dyra helt enkelt.

- Kan ni utveckla detta? Varför tror ni att landets invånare fortfarande står utan bostäder trots att det finns hem på marknaden?

- Jo, eftersom att folk börjar sitt liv i Sverige med den ringa summan 50-100 SEK och har löner som ligger runt 3SEK varav 2SEK går till att köpa mat så blir det för dyrt. Ett hus kostar 400SEK så finns det inte en chans för folk att köpa ett hus då det inte finns någon bank som kan låna pengarna till dom. Det finns inte så många i verkligheten som kan köpa ett hus utan att ta lån heller och eftersom ekonomidelen av spelet är "verklighetsbaserad" så är detta helt enkelt en följdeffekt av realismen."

Detta var, kanske något retucherat, presidentens ord om saken. För att få ett större grepp om saken hade vi också ett möte med en anställd hos ett av Sveriges största husföretag:

"-Vad tycker ni som är en arbetare för ett välkänt svenskt husföretag om den nuvarande bostadkrisen?

- Det är hemskt. Men det kan också vara roligt att sova ute i naturen.

-Är ryktet äkta? har inte ens ni, som tjänar sitt levebröd genom att bygga hus, ett hem att sova i efter en hård dag på jobbet?

- Nej, jag sakna pengar, men en parkbänk är inte heller fel, bara den är ren.

-Husen som redan finns på marknaden säljer dåligt trots bostadskrisen. Är du rädd för att nästa lönecheck ska utebliva?

- Nej, förhoppningsvis så skall jag kunna sova lungt på min parkbänk inatt, och kommande nätter."

Det var alltså de trötta men också försiktigt optimistiska orden från den hårt slitande fabriksarbetaren M4rw3r. När vi försökte kontakta hans chef ScymeX så fick vi inget svar, är detta en avvisande vägran att stå för sina anställdas livskvalitet, eller problem med mejlen? Ekonominyheterna kommer att följa detta ärende med största intresse!

Senaste nytt!
När vi tidigare rapporterade att ScymeX inte kunde nås för en kommentar så var vi givetvis stressade av en annalkande deadline. Vi ber om ursäkt för att utan grund ha baktalat denna stressade affärsman med ett tight schema. Intervjun ägde faktiskt rum, och det var så här den löd:

"- Varför tror ni att landets innvånare, trots att det nu finns hus på marknaden, är fortsatt försiktiga med att införskaffa en bostad?

- I Sveriges nuvarande tillstånd är samhället inte tillräckligt rikt för att huset ska kunna köpas. Om priserna sänks kommer budgeten inte att hålla för företagarna. Husbyggande är en dyr process som krävar mycket tålamod och flitigt arbeta av anställda. Det finns även en osäkerhet om ifall samhället är redo för hus. Kommer vatten att kunna införas? detta är något vi husbyggare inte kan påverka. Vi kan bara styra så att eventuella vatten kan komma in i bostaden. Resten beror helt på vår skapare.

- Varför gav ni er in på husmarkaden och vad tror du om marknadens framtid?

- Som företagare kände jag att husmarknaden behövde ett lyft, på grund av mitt vapenföretag kände jag att resurserna skulle räcka till för att starta upp en dyr husindustri också. Sedan får vi se hur länge budgeten håller, jag ser helst att husen börjar spridas bland folket så fort som möjligt.
I framtiden när den enskilde är rikare tror jag att husbyggatbranshen kan bli lönsam, tills dess kan man bara vänta och se."

Vi på ekonomi nyheterna ber än en gång om ursäkt för alla skador vi kan ha orsakat och vi medelar att något liknande inte kommer att ske igen."

05 Aug 2008, 23:25

Roligt som fan att läsa! Det hände mycket enbart från 15 december fram till årsskiftet.

06 Aug 2008, 00:07

15 december - lugnet före stormen.

Ziggyzag, jag tycker idéen är skitbra. Tycker själv om "nostalgi", om man nu kan kalla det det efter inte ens ett år.

06 Aug 2008, 00:14
 [ 125 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next