Last visit was: less than a minute ago
It is currently 22 Oct 2017, 15:57

[ 2387 posts ]  Go to page Previous  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239  Next
Herregud nu gör dom det igen! 
Author Message

Post Re: Herregud nu gör dom det igen!
zzzingo wrote:
Jussi wrote:
Misho wrote:
Väldigt tyst här inne om att svenskar har köpt eRepublik Labs och nu äger eRepublik.

Så vad vill ni att jag ska göra? :P

Hela forumet är dött så det är inte så jävla underligt att det är tyst. Sent att stiga upp tidigt nu när ni har stängt in er i era pm-grupper och kört ner allting. Men du kan ju testa FBS gamla knep, skaka liv i någon halvdöd betarelik och ge honom i uppdrag att rädda skiten.

Tycker inte man ska skylla på PM-grupperna. Pm-grupperna var ett resultat av hur lite aktivitet det fanns kvar i landet. För att forumet ska vara aktiv krävs ändå en betydligt större mängd invånare än vad vi har haft på länge, alternativt att många fler var intresserade av metaspelet.

Det är klart att jag inte skyller på pm-grupperna, de är inga aktörer. Det är väl närmast du och och folket som låter dig bestämma som bär skulden. Ni har skjutit er själva i foten genom att isolera er.

10 Jun 2017, 22:01
President

Men herregud...

Klart att jag förstår det, men jag ifrågasätter dig då PM-grupperna var en självklar väg att ta när vi bara var 4-5 stycken som var någorlunda aktiva på forumet.

11 Jun 2017, 17:23

Jag tänker inte primärt på forumet eller pm-grupperna, tänker på hur du har avvecklat det som fanns kvar av den så kallade demokratin genom att utesluta oppositionen. Är du nöjd med resultatet? eSverige är förmodligen landet som tappat relativt sett flest spelare under din tid som president. Det beror kanske inte enbart på det svaga ledarskapet, det går inte att förneka att spelet är skit också. Men genom att vara så konflikträdd att du sluter in dig i en kompisklubb har du gjort det ännu sämre.

11 Jun 2017, 18:23

Förärad ännu en Plato point.

Moderatorerna är som gauleiters inför führer Plato, fast inte ens nazisarna jobbade gratis .

28 Aug 2017, 18:08

League of Allies.

Synpunkter..?

Vad är du i för League, själv är jag i Saladin. Har inte helt klart för mig hur indelningen är gjord. Jag har t.ex stridit väldigt lite i mark och rätt mycket i Air senaste veckorna. Har det påverkat min placering..?

05 Sep 2017, 20:45

Saladin här också tror inte det spelar någon roll om man slagits i air eller mark bara hur mycket man slagit

05 Sep 2017, 20:51
President

Charlemagne för mig del :) Tror faktiskt att de har delat upp beroende på aktivitet senaste tiden, jag har inte slagit jättemycket.

Ärligt talat är det ett rätt tråkigt event, i princip innebär det att man får några guld för x antal slag för allierade, kanske pressar det guldpriset något dock.

Däremot kommer det en rätt intressant förändring av hur MPPs fungerar om 2 dagar. Till viss del motverkar det jätteblock i världen och det gör också det lite viktigare att man har allierade i olika tidszoner. Mer aktivitet av regeringarna krävs också (i krigstid iaf.) och äntligen får MoDs och Prime ministers en liten in game funktion. Sen kommer det att gå åt fler Moving Tickets, vilket kan bli lite intressant ändå.

05 Sep 2017, 20:57

Bättre med ett tråkigt event än inget event iaf.

The distribution is based on the military activity during the last month. Hade varit kul att veta gränserna mellan dom olika ligorna

05 Sep 2017, 21:24

zzzingo wrote:
Mer aktivitet av regeringarna krävs också (i krigstid iaf.) och äntligen får MoDs och Prime ministers en liten in game funktion. Sen kommer det att gå åt fler Moving Tickets, vilket kan bli lite intressant ändå.

Båda dessa saker är väldigt bra och något jag efterlyst länge. Att bara ha en president som ska sköta allt innebär i princip att en spelare i ett aktivt land som typ Serbien idag (eller för all del Sverige 2009) måste vara aktiv 24/7 alternativt att det är flera spelare som har access till kontot vilket bryter mot reglerna.
Att nu aktivera MoD och Prime Minister är ett sätt att dela på bördan och få fler engagerade.

..sen kan man ju fråga vad som hände med de där borgmästarna som det skulle röstas om också..

05 Sep 2017, 22:06

Misho wrote:
..sen kan man ju fråga vad som hände med de där borgmästarna som det skulle röstas om också..

Jämtlands Borgmästare är korrupt!

06 Sep 2017, 12:30
 [ 2387 posts ]  Go to page Previous  1 ... 234, 235, 236, 237, 238, 239  Next