Last visit was: less than a minute ago
It is currently 24 Nov 2017, 17:25

[ 2 posts ] 
Tävling: Blomkvistan 
Author Message

Post Tävling: Blomkvistan
Notis: Jag har för ett tag sedan annonserat för en tävling i forumet. Denna tävling gick ut på att komma på förslag för att locka till rekryter till IRC.

Blomkvistan
    * Man rapporterar in sig skada i en IRC kanal, och på så sätt får man en extra bonus utöver den utdelning man får vid order.
    * Ha mindre ordrar på IRC, som inte ger samma utdelning. Utan endast för att öka aktiviteten.
    * Ha tävlingar/utlottningar av tex vapen/mat.

Personlig åsikt
Jag gillar personligen både förslag ett och två. Att under order, gå in i #Rekryter och rapportera till någon av plutonbefälen sin skada i en order, och sedan få en liten bonus för detta. Nackdelen med detta är att det inte indirekt uppmuntrar till att stanna kvar på IRC, utan bara logga in och anmäla sig, för att sedan logga ut.

Därför tycker jag om tanken på att ha mindre IRC-ordrar. Att man helt slumpmässigt startar en order, där det behövs och i samspråk med ledningen såklart, och endast de som är inne på IRC under den timmen, får delta. Detta gör att man kanske stannar på IRC, då detta är enda sättet att delta.

04 Aug 2011, 18:07

Post Re: Tävling: Blomkvistan
ah, jag tycker det låter bra. Lite som en "beredskapsorder" typ menar du?

05 Aug 2011, 03:57
 [ 2 posts ]