Last visit was: less than a minute ago
It is currently 24 Oct 2017, 00:30

[ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Öppen Regeringsdiskussion - MPP:s 
Author Message

Post Re: Öppen Regeringsdiskussion - MPP:s
Nej till Grekland, i allt och i alla sammanhang.

Jag erbjöd mig att köpa Grekland för €1 och donera skiten till FYROM, men Merkel sa nej, lyfte på kjolen och böjde sig framåt istället. Se till att de där luffarna slutar ge pengarna till Plato och skicka MPP:nm åt helvete.

13 Jul 2015, 11:51

Ser bra ut.....men byt Grekland mot Ryssland kanske, eller ta bort dom helt?
Vill vi skära ner ytterligare så ta bort Frankrike. Kanske räcker att ha Canada kvar.

Självklart är jag för en AS mot Australien......vad har vi annars samlat pengar till:P

14 Jul 2015, 07:58

Nu har jag läst igenom alla argument och förslag och kan hålla med om det mesta. En nerskärning är på sin plats! Dock så anser jag att det är något vi bör göra successivt. Vi kan till exempel börja med att släppa Taiwan imorgon, och sen släppa Australien efter det. Efter de två så kan vi fortsätta med att släppa både Norge och Latvia.

då kommer vi vara nere på 14 MPPs och kan sedan gallra ut ännu mer.

(detta ska då ses som någon slags ritning på en plan angående detta, vi får självfallet kolla lite djupare på detta)

Finland är en MPP som jag är lite osäker på hur vi ska hantera men det får väl helt enkelt diskutera och kolla på :)

Angående att inte ha en MPP med vissa Orion medlemmar tror jag blir problematiskt, inte att säga att det är omöjligt men det är något som måste granskas mer en bara några dar!

Så ligger mina tankar på det hela...

//RövarPrinsen

14 Jul 2015, 21:46

Ner med banditen!

Image

Säg upp erkännandet av Taiwan!
Krim är Ryssland!
Plato är Nato!

14 Jul 2015, 22:02

Jussi FULL RETARD Jernkuuk wrote:
OmpaLompa wrote:
Självklart är jag för en AS mot Australien......vad har vi annars samlat pengar till:P

Ni har väl mest bränt pengar? Finns det ens tillräckligt kvar att försvara sig med mot en fientlig airstrike?

Men de enda som försvarar landet är väl vi guldköpare och då finns det massor med pengar kvar.......så sitt lugnt i båten och titta på när vi försvarar Sverige.
Blir du inte sugen att hänga på och kriga lite?
Tror nog det rycker lite i musfingret på herr Jussi :P

15 Jul 2015, 00:05

Sverige har under de senaste två krigen mot UK och Tyskland spenderat ungefär 5% av vad Intyala+Gänget spenderade på 13 timmars kriget mot Bulgarien :D

15 Jul 2015, 00:44

Lonestar 2 wrote:
Sverige har under de senaste två krigen mot UK och Tyskland spenderat ungefär 5% av vad Intyala+Gänget spenderade på 13 timmars kriget mot Bulgarien :D

Och då hade vi i princip varit permwipade i ett år, och efter det inte haft ett endaste krig på månader. Klart folk ville kriga. Ser egentligen ingen anledning till varför vi ska sänka skatter eller kapa MPPs för att blidka en liten högljudd minoritet av ex och ickespelare. Vad MSAP tycker är lika intressant som en påse med kattskit. SOG + tanks har antagligen drivit in mer skattepengar än alla tvåklickare tillsammans. Spelare värda att ha i eSverige är inte beroende av inkomstskatten.

"Åt helvete med nybörjare - MSAP 2015"

15 Jul 2015, 01:42

Att kapa MPP:s är smart då vårt behov är litet, när vi ska börja kriga tar det bara ett par dagar så är vi uppe i normal nivå igen med 20 MPP:s, å andra sidan sparar vi upp till 100k CC per månad som kan spenderas på CC istället. Sparar vi in det under två-tre månader kan vi lätt vinna mot många länder som på pappret är mycket starkare än oss.

Sänka skatter är en annan fråga, men att minska MPP stack när det inte finns ett behov ÄR smart.

15 Jul 2015, 01:58

Lonestar 2 wrote:
Att kapa MPP:s är smart då vårt behov är litet, när vi ska börja kriga tar det bara ett par dagar så är vi uppe i normal nivå igen med 20 MPP:s, å andra sidan sparar vi upp till 100k CC per månad som kan spenderas på CC istället. Sparar vi in det under två-tre månader kan vi lätt vinna mot många länder som på pappret är mycket starkare än oss.

Sänka skatter är en annan fråga, men att minska MPP stack när det inte finns ett behov ÄR smart.

Låter bra. Du använder argument och förmedlar ett budskap.

15 Jul 2015, 02:43

Well jag är ju stabchef i Make-Guran-Diktator-2015, så ibland måste jag iallafall försöka vara smart.

15 Jul 2015, 03:02
 [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next