Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 12:27

[ 38 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Öppen Regeringsdiskussion - MPP:s 
Author Message

Post Öppen Regeringsdiskussion - MPP:s
Hej, det har kommit till min kännedom att vi har en väldigt stor MPP-stack, inget egentligen dåligt med detta med i dagsläget behövs det inte då vi antagligen inte kommer gå i krig inom en snar framtid samtidigt som vi kan sänka skatterna då våra omkostnader minskar. Nedan har jag listat de MPP:s som vi bör ha kvar samt ytterligare en list över MPP:s som vi har och bör avskaffa. Längst ned i detta inlägg finns en komplett lista under spoilers där ni själv kan kopiera in och göra er egen åsikt hörd!

Sverige MPP:s
1. Serbia
2. Greece
3. Poland
4. Hungary
5. USA
6. Argentina
7. France
8. Canada
9. Finland
10. Slovenia

Avskaffade MPP:s
1. Brazil
2. Iran
3. Portugal
4. Russia
5. Norway
6. Australia
7. Peru
8. Latvia
9. Republic of China (Taiwan)

Spoiler for Svenska MPP:s:
Norway
Peru
Brazil
USA
Republic of China (Taiwan)
Argentina
Hungary
Iran
Poland
Russia
Canada
Australia
Finland
Portugal
Serbia
Slovenia
Greece
Latvia
France

Last edited by Lonestar 2 on 06 Aug 2015, 19:40, edited 3 times in total.

11 Jul 2015, 16:17

Post Re: Öppen Regeringsdiskussion - MPP:s
Taiwan va bra att ha när man ville ha tokens. Jag fick varje dag jag slogs där några.

11 Jul 2015, 18:15

Det är en fråga om lojaliteter. Plato eller Sverige.

Taiwan borde det inte finnas några avtal med. Regeringen bör gå ut med att säga att den drar tillbaka sitt erkännande av ön. Taiwan är Kina!

Även "Sydkorea" bör fördömas som en amerikansk konstruktion styrd från Pentagon och Wall Street. Korea är ett!

I denna veva bör också Plato fördömas som hoppar över FN i frågan om Taiwan och apar efter lobbygrupper i DC.

11 Jul 2015, 18:49

Du leder den tidigare diskussionen(tråden) till något helt annat med en helt annat information. Men jag kör på dina kategorier så vi kan ha någon jämn mark att snacka om detta.

Varför har vi så många länder som är "Powerhouses" som MPP? 9-10 stycken...

Orion alliansen - Vad är det för krig du babblar om? Kriget mot Spanien? Är ytterst tveksam att Sverige har varit involverad. Vilket får mig att ifrågasätta alla dessa MPP. Vi har ju inte deltagit rent officiellt i något krig mot Spanien, eller Chile.

"Ej Nödvändiga MPP:s" - den talar för sig själv...

Rövarprinsen är ju boven i dramat som de facto har lagt upp majoriteten av dessa MPP-omröstningarna borde ställa dom har frågorna. Vad är det för prelle vi har i Sverige egentligen? En så kallad "erfaren spelare" och "aktiv" sådan tydligen. En snubbe som varken syns till på forumet(förutom på tråden där man postwhorar siffror) eller på IRC för den delen.

Image

11 Jul 2015, 21:01

Norge har 1% work tax och 4 allierade. Trots det är Norge självständigt. Sverige har 5% work tax och 19 allierade. Ett vanligt argument mot 1% work tax är att Sverige kommer att bli permanent ockuperat. Det finns fler exempel på självständiga länder som har få allierade och låg work tax. Hur resonerar regeringen kring ovan nämna motargument? Varför skulle Sverige bli permanent ockuperat om vi sänker skatten?

12 Jul 2015, 00:10

armbeno wrote:
Norge har 1% work tax och 4 allierade. Trots det är Norge självständigt. Sverige har 5% work tax och 19 allierade. Ett vanligt argument mot 1% work tax är att Sverige kommer att bli permanent ockuperat. Det finns fler exempel på självständiga länder som har få allierade och låg work tax. Hur resonerar regeringen kring ovan nämna motargument? Varför skulle Sverige bli permanent ockuperat om vi sänker skatten?

Norge har bara 1 resurs utöver fisk(som alla har) och det är frukt. En ganska vanlig resurs. Sverige har en betydligt bättre uppsättning resurser vilket gör oss till ett mer attraktivt land att invadera. Sen är inte MPPer enbart till för att skydda det egna landet utan även för att upprätthålla någorlunda diplomatiska kontakter med andra länder samt att se till så att våra invånare har någonstans att slå varje dag då vi själva inte är inblandade i några krig.

Med det sagt så ser jag gärna att vi skär ner på antalet MPPer till runt 10 stycken. Skippa gärna några i Orion. Risken för att bli invaderad är inte värst stor nu när vi är omringade av allierade. Det räcker för de ovan nämnda ändamålen samtidigt som vi snabbare kan fylla på reserven igen.

12 Jul 2015, 01:19

Känns som alla som har skrivit i både den här tråden och den andra som jag skapade är eniga om att Sverige har en alldeles för stor MPP-stack.

Är det ens någon som säger emot en minskning? Det vore mer än trevligt att höra vad alla ja-röstare och vår "prelle" har att säga om en minskning?

12 Jul 2015, 06:43

Jag kan hålla med om att man kan minska mängden MPPs med ett par stycken

Taiwan, Norge, Australien och Lettland kan vi i alla fall säga upp.
När dem frågar om renewal så kanske man inte ska svara "vi vill inte vara era buddies längre" utan kanske säga att vi har ekonomiska problem?
Fast dem kan iofs se att vi har helt okej inkomster

12 Jul 2015, 10:58

Ja eller nej med Norge?http://www.erepublik.com/en/main/law/Sweden/162310

12 Jul 2015, 15:31

Nej

12 Jul 2015, 15:44
 [ 38 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next