Last visit was: less than a minute ago
It is currently 24 Oct 2017, 00:37

[ 2 posts ] 
[Utbildningsverket] Framtidsplaner 
Author Message

Post [Utbildningsverket] Framtidsplaner
Image

      Kära Svenskar

Under Januari och även början av Februari har Utbildningsverket utvecklats något enormt, det är enligt mig få som undgått att märka alla de projekt och guider som vi har skapat och publicerat. För att bara ta ett exempel har Thaimat, nu med statens stöd, fortsatt med Universitet och utvecklat det till eSveriges bästa och mest framgångsrika mentorsverksamhet, någonsin. Vi har A Gun for a Chat, ett projekt där vi ger ut vapen till spelare som besöker de svenska IRC kanalerna som troligtvis får fler svenskar att gå in på IRC varje dag än Försvarsmaktens IRC order.

Men är vi nöjda där, absolut inte, vi som varje dag jobbar med UV och de olika projekten vet att vi alltid kan förbättra vårt arbete för att i sin tur skapa bättre förutsättningar för våra nya spelare. På lång sikt skapar detta en återväxt inom den svenska politiken med fler spelare som engagerar sig, fler spelare slåss inom Försvarsmakten och vår nation blir mäktigare och fler lär sig att hantera företag vilket gör att vår ekonomi blomstrar. Det är helt enkelt ett jobb som formar eSverige i framtiden och om vi inte gör det bra, då blir inte heller eSveriges framtid bra, något vi alltid har i bakhuvudet.

   Söka Personal
Vi har rensat bort över hälften av vår personal som bara kunde åka med på en räkmacka utan att göra något jobb alls, det fungerar naturligtvis inte inom UV. Givetvis får man ta pauser och man behöver inte arbeta till döds men vi förväntar oss naturligtvis att man hjälper till med våra olika projekt och guider.

Framtida Utbildningsminister sökes
Framför allt söker vi just nu en eller fler spelare som snabbt vill arbeta sig fram inom den svenska Regeringen, både jag och Thaimat har inget större intresse av att fortsätta en tredje månad. Därmed inte sagt att de som söker måste eller garanterat kommer att bli Utbildningsministrar nästa månad, men chansen är enorm med tanke på att det idag finns få som har den kompetens som krävs. Är du intresserad av detta så är du varmt välkommen att antingen skicka mig (Lonestar) eller Thaimatett PM här ingame eller på forumet.

Image

Ordningsman/Perfektionist sökes
Varken jag eller Thaimat är människor som är kända för att hålla ordning omkring oss, även om det framför allt gäller i det verkliga livet gäller det även delvis inom eRepublik. Utbildningsverket har massvis med olika projekt och även nya projekt som ligger på olika skrivbord, vi behöver någon som kan samla ihop allt och försöka strukturerar upp våra projekt och vad som behöver göras. Helt enkelt någon som gillar att ha ordning och reda omkring sig och är redo att jobba lite för det, i början kanske det blir en del jobb men efter ett tag blir det mestadels ett "Control-Tower" jobb, om ni nu är rädda för att jobba ihjäl er.

   Kommande Projekt
Nu tänker ni säkert, ska han förvandla denna artikeln till ännu en wall of text? Men icke då, jag har nu fått lite skäll för "all jävla text" och ska försöka minska ned på det så mycket som möjligt.

Punkt två iallafall, vi planerar att starta a Gun for a Post, ett rekryteringsprojekt där vi helt enkelt spammar trådar på olika forum och sedan får man ett vapen varje gång man gör ett inlägg i en sådan tråd. Har vi 20 trådar och man gör ett inlägg i varje kan man alltså få hela 20 vapen, på en dag, snacka om najs projekt!

Ytterligare ett projekt ligger i startgroparna och hade inte Thaimats bredbanksledning blivit anfallet av en björn (han hävdar att det är något annat problem, men det tror jag inte det minsta på) hade vi nog redan varit igång. Regardless, projektet heter "Weapons for Work" och handlar helt enkelt om att spelare får jobba i statliga företag för en låg lön och sedan får allt de producerar, just nu är det vapen. Tanken är att använda oss av de Q5 vapenföretag som Larm/Valnad sitter på för detta syfte, det blir alltså inte Q5 Vapen men jag tror inte att de nya spelarna klagar.

   Fortsätta med Projekt
Vi kommer naturligtvis att fortsätta med alla projekt som vi har idag, Universitet är som sagt oerhört framgångsrikt och Guns for a Chat har också imponerat då våra kanaler numera är fyllad av nya spelare.

Image

   Utveckla samt förändra Universitetet
Allt kan förbättra och vi kommer att göra vårt yttersta för att utveckla Universitetet till dess högsta potential, det är vårt viktigaste projekt och något vi vill göra så bra som det bara går.

   Skriva guider om IRC samt krig, strider och allianser
Tanken är att skriva enkla och tydliga guider om hur man registerar samt loggar in med auth/identify på de olika IRC nätverken samt informera om kanaler som kan vara bra att besöka på servern rizon. Även en guide om krig, hur man slåss och allianser är något som efterfrågas och hade vi inte haft 100 andra projekt som låg före i kön hade vi redan gjort det, men vi försöker så gått vi kan. Är det någon som känner sig manad att hjälpa till lite utan att vara med i UV kan ni skriva en bra och tydlig guide om.. ja egentligen om vad ni vill som har koppling till eRepublik, ni kommer att få betalt om den möter våra krav! (För att se vad vi kräver läs igenom tidigare guider utgivna från denna tidningen).

   Informera om forumsbidrag till nya spelare
Flera nya spelare vet inte om alla de bidrag som man kan söka på forumet och detta är något vi tänker ändra på. Det finns en hel del klara lösningar men har ni några egna är de varmt välkomna att skrivs nedan i kommentarsfältet.

   Systematisk publicering av guider
Även om antalet nya spelare per dag här i eSverige är väldigt lågt är det viktigt att vi inte glömmer bort dem, vi planerar att skapa en lista på alla välskrivna och uppdaterade guider som vi har och publicera en var fjärde dag. Detta både för att uppmärksamma UV i media utan också få fler att läsa våra artiklar och därmed få information när nya guider skapas.

Med Vänlig Hälsning
Lonestar, Vice Utbildningsminister

14 Feb 2012, 19:41

Post Re: [Utbildningsverket] Framtidsplaner
Jag kommer inte att frivilligt hjälpa till eftersom jag är så ny och jag lär en hel del ändå ... Jag uppskattar universitetets tjänster oavsett ...

14 Feb 2012, 20:02
 [ 2 posts ]