Last visit was: less than a minute ago
It is currently 12 Dec 2017, 12:26

[ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Återinföra Regeringen? 
Author Message

Post Återinföra Regeringen?
Är det kanske dax att införa Regeringen igen. Då i dess gamla form där, nästan, alla i regeringen hade tillgång. Detta var ett lätt sätt för presidenten att kontakta hela regeringen utan att skicka flertalet pm. Det hade även hjälp tex MoF då dessa hade fått skrivrätt i Riksdagen. (Om vi (läs presidenten) nu väljer att ge dem detta.

Jag vet att regeringen på slutet var väldigt inaktiv med detta borde gå att ändra. Denna gången får regeringen användas till kontakt mellan MoF och HKV samt för upp lärling av nytt folk som inte riktigt vet vad de vill göra här i erepublik.

//intyala

09 Dec 2011, 23:36

Post Re: Återinföra Regeringen?
Nej.

Den gamla Regeringen var endast till för att öka sin storlek på sin ePenis. Vill HKV och MoF ha nära samarbeten så är det ju bara att be Presidenten skapa ett sådant underforum här på Rosenbad.

09 Dec 2011, 23:52

w3st3rb3rg wrote:
Nej.
Den gamla Regeringen var endast till för att öka sin storlek på sin ePenis. Vill HKV och MoF ha nära samarbeten så är det ju bara att be Presidenten skapa ett sådant underforum här på Rosenbad.

Finansministern inte med i regeringen(staben)
= finansministern inte skriva i riksdagen
== Ett problem.
Om inte så bör det fixas på något sätt så ansvarig för departement har rätt att skriva i riksdagen.

exempelvis från finansdepartementets sida så var vi inte nöjda då vi inte kunde besvara din kritik i tråden om importskatterna. Vi fick in en quote tack vare Talmannen men kunde inte besvara kritiken du skrev angående quoten. eller någonting annat. Att jag numera fått tillgång till regeringen och därmed får skriva i riksdagen är ingen bra lösning. Det måste till att ansvarig för finansdepartementet får skriva i riksdagen. både lägga fram och motivera/argumentera för förslag.

10 Dec 2011, 00:00

Om man gräver tillräckligt djupt tror jag man hittar ett Riksdagsbeslut på att alla ministrar ska få yttra sig i Riksdagen. Men annars är det ju sorgligt att den nuvarande Presidenten inte litar på sin egen Finansminister.

Men det är ett problem som Presidenten får ta. Det jag är emot är inte att ministrar ska få skriva i Riksdagen för det tror jag t.om att det finns ett beslut på. Men det är att det blev en inflation av inaktiva onödiga värdelösa poster som delades ut med rättigheter att skriva i Riksdagen.

10 Dec 2011, 00:12

Att det blev en inflation är synd speciellt så jag tror att det hade kunnat betyda mycket för nya spelare att bli inbjudna till Regeringen.

10 Dec 2011, 00:18

Min MoF har tillgång till Fort Knox, har nog inget med tillit att göra lilla du.. Välj orden mer noggrannt..

Lägger till dig i Regeringen nu intyala - gillar inte hur det är just nu, ska fundera på en bättre lösning.. Som jag sa till Gudrun tidigare så trodde jag att Mods hade rätten att skriva i Riksdagen, och sen så trodde jag även att du satt i Riksdagen - no harm done dock. Du har varit MoF en kort stund, var inte medveten om att även du stod utanför.

10 Dec 2011, 00:20

Jag håller med de som är motståndare till en inflationsartad regering som spammar riksdagsforumet.

men, borde inte riksdagen kunna komma överens om vilken del av regeringen som med automatik ska få skriva i riksdagens forum? Sen kan CP bygga sin regering med hur mycket folk som helst men bara de som definierats får skrivrättigheter. På det sättet vet alla alltid vem som får skriva och det blir aldrig några oklarheter.

- Present Awesome in eSweden
- Former President of eSweden
- Former MoFA of eSweden
- Former Party President of FBS
- Former Party President of Liberala Vikingar
- Former Party President of Partiet

10 Dec 2011, 08:59

Dalze wrote:
Jag håller med de som är motståndare till en inflationsartad regering som spammar riksdagsforumet.

men, borde inte riksdagen kunna komma överens om vilken del av regeringen som med automatik ska få skriva i riksdagens forum? Sen kan CP bygga sin regering med hur mycket folk som helst men bara de som definierats får skrivrättigheter. På det sättet vet alla alltid vem som får skriva och det blir aldrig några oklarheter.

Dalzes förslag är vettigt - vi kan sätta upp hur en "standardregering" ska se ut, och de - endast de får regeringstillhörighet.
Sen kan olika presidenter lägga till assistenter och what not som ändå utgör en del av regeringen men inte omfattar eSveriges standard.

Cheers,
itfolk

10 Dec 2011, 11:11

Notera att det ni nu förespråkar är en form av konstitution där all makt inte ligger hos presidenten. Så som det är nu får presidenten göra som hen vill i skapandet/borttagandet av institutioner för styrning av staten - det har fungerat bra.

Jag skulle föreslå två enkla ändringar:
Regeringen döps om till Presidentstaben (detta för att regeringen här inte motsvarar vad regeringen IRL är, använder man IRL namn ska dessa motsvara IRL för annars finns det stor risk för sammanblandning - har hänt.)
Ingen regering existerar. däremot får ministrar skriva i riksdagen: iaf UV, Finans ...finns det några fler?

10 Dec 2011, 14:37

Om några ministrar får skriva i riksdagen borde alla ministrar få det, jag ser inte problemet med att de får skriva så länge de inte får rösta.

Manncius Day 1,754, 09:10 24m ago "Where did you get that facking idiot CP??????"

10 Dec 2011, 14:39
 [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next